Toon posts:

Graphic resize vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om voor een bedrijf een logo te maken, dit doe ik in photoshop.
De tekst in het logo kan ik vergroten zoveel als ik wil ZONDER de kwaliteit van de tekst aan te tasten.

MAAR nu wil ook een zelfgemaakte graphic aan het logo toevoegen, echter als ik de graphic op dezelfde manier wil vergroten als ik met de tekst in het logo gedaan heb krijg je alleen maar grote pixels van de graphic te zien, de kwaliteit verslechtert dus!

Hoe kan ik nou de graphic (b.v. een plaatje van een getekende boom) net als de tekst vergroten zonder de kwaliteit te verliezen?

Ik vraag dit vooral omdat het logo in alle maten gebruikt moeten kunnen worden, ook later voor het afdrukken op b.v. shirts, posters...

Alvast bedankt!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Als je zonder kwaliteitverlies wil vergroten moet je die afbeelding in vectorformaat hebben (dat zal ongetwijfeld ook met dat logo het geval zijn).

Je zou kunnen proberen om je afbeelding te converteren naar een vectorafbeelding. Veel betere fotobewerkingsprogramma's kunnen dat.

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:34
Met vectoren werken, gebruik bijvoorbeeld illustrator ipv photoshop.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Topicstarter
aha met illustrator dus.. is het ook mogelijk om een schets in te scannen en te converteren naar een vectorafbeelding?

Ik heb zelf veel ervaring met photoshop maar nog niet zo lang met Illustrator dus het werken met vectoren is nog nieuw voor mij.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Logo's -moet- je inderdaad maken als vector, bij voorkeur ook illustrator. Ik zou gewoon je schets scannen en die absoluut niet automatisch laten omzetten (dat kan wel maar wordt ranzig) maar gewoon even met het pen-tooltje natekenen in illustrator. Bij een goed logo (lees: niet te gedetailleerd maar duidelijk) kan dat nooit echt veel werk zijn. Het zal even oefenen zijn met het pennetje om zo min mogelijk ankerpunten te gebruiken maar je werk zie je wel weer terug in het uiteindelijke resultaat.

edit:
Toevoeging:
na scannen gewoon je scan laden in illustrator die vervolgens op slot zetten zodat je um niet per ongelukt verschuift en gewoon netjes overtrekken, das de manier.

[ Voor 17% gewijzigd door OzBoz op 21-10-2004 22:28 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

is het ook mogelijk om een schets in te scannen en te converteren naar een vectorafbeelding?
Zie http://potrace.sourceforge.net/ voor een gratis programma om dat te doen. Die geeft als output o.a. eps bestanden.

Natuurlijk is alles initieel in vectorformaat hebben beter. Als je toch niet om bitmaps heen komt zorg dan je originelen gewoon loeigroot zijn (600dpi scans etc). Dan kun je er nog alle kanten mee heen.
Pagina: 1