Toon posts:

Nog 34 min .... maar installatie XP stopt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Abit BE6-II, Pentium 3 450MHz, Asus V6800, 256MB, HDD 6,3GB

Tweedehands moederboard nét ingebouwd.

Op deze pc probeer ik XP te installeren, echter de installatie stopt wanneer er nog 34 min te gaan zijn. Op het scherm staat "apparaten installeren" blokjes rechts onder lopen niet meer, en PC hangt.
Verder zijn er geen kaarten aanwezig. Geprobeerd schone installatie op lege HDD, en over WIN98 heen. Overigens laat WIN98 zich wel prima installeren.

Gezocht op Internet naar oplossingen (netwerkkaart verwijderen)...en hier op Tweakers, maar niks kunnen vinden.

Gaarne jullie hulp

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Stond er bij dat scherm (of ervoor) ook niet bij dat je je PC moest resetten ofzo als hij vastliep? Kan me zoiets herinneren..

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

heb je de cd gecheckt? had laatst een minder goede backup cd van xp en daardoor hing die bij mij :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee....installatie lijkt normaal...hoef niks te resetten, en als ik de pc reset...begint ie weer met installeren vanaf 39 min.

Heb het ook met een andere cd geprobeerd...XP-prof. Maar dit is een originele XP-home edition cd

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

probeer eens alle kaarten die niet noodzakelijk zijn voor de installatie van win xp eruit te halen, dus eigenlijk alleen videokaart erin laten zitten. Het kan zijn dat 1 van je kaarten niet meer goed is. En na de win xp installatie ze er stuk voor stuk weer indrukken en kijken waar het probleem optreed, :9

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Topicstarter
De enige kaart is de videokaart

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik kan me herinneren dat een topic als dit kortgeleden ook langs is gekomen, heb je de search al gebruikt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ik gebruikt....maar ben niet hetzelfde probleem tegengekomen....dat sloeg meer op blauwe schermen e.d.

Verwijderd

Topicstarter
nu probeer ik de clock freq eens op een andere waarde..... 300(66)

U hoort van mij over enkele minuten.
Verder de default instellingen van de BIOS

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 08:04

nzyme

terror

denk dat je cd niet helemaal lekker is :) dus opnieuw branden en een nieuwe partitie ed maken .

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Topicstarter
Clockfrequentie dus lager gezet... maar dit maakt ook geen verschil.
Maar wat ik mij afvraag....kun je er vanuit gaan dat wanneer Win98 wél normaal installeert, dat de hardware dan OK is?
Misschien kan ik een soort diagnoseprogramma runnen (van floppy?) om toch de hardware eens door te melken.

Verwijderd

Topicstarter
OK Hellraizer....zou ik kunnen proberen...alleen met een XP-professional (kopie) had ik precies hetzelfde probleem....en de XP cd waarmee ik nu de installatie uitvoer is een nieuwe originele.....maar tis inderdaad ook een mogelijkheid om eens te proberen.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 22:15

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

doe eens een geheugen testje.
Dat windows98 gewoon door installeert, maar xp niet doet me denken aan een geheugenfout.

windows98 gaat bij dat soort dingen makkelijk door, maar xp is een stuk strenger (gelukkig).

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke mooi.....ga dit eerst eens even lezen.
Had zelf ook al gezocht...via Google...alleen de enige die ik tegenkwam was na 35 min.

Tof!!! ff lezen...tot zo

Verwijderd

Topicstarter
In microsoft support staat...multiple starts...dus dat probeer ik eerst...en dan met shift-F10 de log files lezen die hij maakt tijdens setup.

Voor wat betreft het geheugen...deze zat op het moederboard (ABIT BE6) die er eerder inzat...en werkte met XP.

Door een kapotte monitor (verticale afbuiging defect) is de pc vaker aan/uit gezet....en wou daarna niet meer booten...daarom verdacht ik sterk het moederbord...en heb een 2e hands Abit BE6-II gekocht.

Bij setup drukken op shift-F10, Zo wordt installatie gestopt en kom je in een DOS achtige omgeving terecht. Hier verschillende Log files uitgelezen. In de setupact.log file kom ik diverse fouten tegen van files die niet gevonden worden:

C:\WINDOWS\System32\nvopenglnt.dll is niet verwijderd vanwege de volgende fout:
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

desk.cpl: 0xe000020e wordt geretourneerd voor functie 0x22
desk.cpl: 0xe000020e wordt geretourneerd voor functie 0x20
desk.cpl: 0 oude apparaten uitgeschakeld in 1 pogingen

Ik ga het toch nog maar eens met een andere XP cdrom proberen....morgen :Z

wordt vervolgd .....

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 22:42 ]

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 08:04

nzyme

terror

uhm... gebruik svp de edit knop ipv steeds een nieuwe reply :)

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen is XP geinstalleerd.
Allereerst nieuwe BIOS geladen, weer fout!
Toen videokaart ASUS V6800 vervangen door V7100 en toen ging installatie goed.
Nu de V6800 teruggezet, maar vertoont nu hetzelfde scherm als bij installeren.....nl. een klein blokje op het beeld...en de PC 'hangt' weer.

Nu dus uitzoeken waarom dit gebeurt. Suggesties welkom.
Nieuwe software laden in videokaart of verandering in de BIOS?
:)

:'( Heb ik dus ook gedaan...gewoon omwisselen....maar toch kapt ie ermee...
Eerst meldt de PC dat beeldscherminstellingen niet goed zijn...dan ontdekt ie nieuwe hardware NVIDIA DDR...en vervolgens...zwart scherm met blokje om de cursor.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 23:33 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

dat hangen met die knipperende cursor heb ik ook es gehad....
Opgelost door oude matrox videokaart er in te pleuren... Windows installeren en als ie klaar is gewoon de kaart omwisselen...
Na een slipstream met SP1 toen nooit geen last meer van gehad :/

Deze advertentieplaats is te huur!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 16:41
heb ook hetzelfde gehad met windows server 2003, leek te hangen. heb um toen uren en uren aan laten staan, toen ik daarna ging kijken was ie wel klaar. Misschien moet je ook erg veel geduld hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik dus ook gedaan...gewoon omwisselen....maar toch kapt ie ermee...
Eerst meldt de PC dat beeldscherminstellingen niet goed zijn...dan ontdekt ie nieuwe hardware NVIDIA DDR...en vervolgens...zwart scherm met blokje om de cursor.

:'(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 23:51:
Heb ik dus ook gedaan...gewoon omwisselen....maar toch kapt ie ermee...

:'(
:) :) Inmiddels draait alles goed. Ik heb met de V7100 videokaart alle windows updates opgehaald, waarvan in dit geval denk ik de Nvidia update (bij windows) de belangrijkste was. Daarna de V6800 er weer in...deze wordt weer keurig herkend en geinstalleerd.
Mensen die gereageerd hebben op dit topic...bedankt! :) :)
Pagina: 1