Toon posts:

[WLAN] Wireless netwerk snel genoeg voor streamen video?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi medetweakers,

omdat ik binnenkort ga verhuizen en zo de beschikking krijg over een huiskamer ben ik van plan een klein systeempje bij mn TV te zetten en mn "grote" pc met alle media op de harde schijf (mp3 / divx etc.) onder mn bureau in mn slaapkamer te laten staan en deze te verbinden met een draadloos netwerk.

Ik vraag me alleen af of een 54 mbit (802.11G) netwerk snel genoeg is om een film op de harddisk van de grote pc te kunnen afspelen op het kleine systeempje. Iemand hier ervaringen mee?

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011

NWD.neoMagic

hatseflats!

Kun je "groot" en "klein" misschien nader definiëren? :)

Als je met "klein" namelijk een PII-300 met 32 MB intern bedoelt, dan kan ik je nu al zeggen dat dat krapjes wordt. Maar puurt gekeken naar de verbinding moet het zeker wel lukken. Ik heb het weleens van PC naar een PDA (iPAQ) geprobeerd (maar dan wel met zware compressie en een resolutie van maar 320 x 240) en dat ging best aardig :P

[ Voor 78% gewijzigd door NWD.neoMagic op 21-10-2004 21:00 . Reden: nog wat vergeten :P ]

www.networkingday.com

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 17:56

mambo No5

Bad Apple?

Meer dan genoeg. :) 54/8 = +/- 6.75 mb per seconde, meer dan genoeg om je film van (pak hem beet, een goede kwaliteit) 800 kbps over te streamen. Zorg alleen wel voor een stabiele en sterke verbinding, dat komt de kwaliteit wel ten goede. (een continu uitvallende verbinding is niet echt top tijdens het kijken van een film)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Verwijderd

Topicstarter
Groot als in enorme chieftec kast met een paar harddisks etc. , klein als in itx sized kastje met absolute minimum aan hardware.

Huis is niet supergroot. Als ik goede hardware haal, linksys of 3com ofzo, moet die verbinding toch wel stabiel zijn?

• NWD.neoMagic

NWD.neoMagic

hatseflats!

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 21:00:
Groot als in enorme chieftec kast met een paar harddisks etc. , klein als in itx sized kastje met absolute minimum aan hardware.
Ik bedoelde specs... CPU, geheugen, OS... dat soort zaken.

www.networkingday.com

Verwijderd

Topicstarter
Grote is Xp 2800+, a7n8x, 1 gig pc 2700 ram, radeon 9700 2x 7200 rpm hdd

Kleine is er nog niet, zat te denken aan VIA EPIA 1 ghz of 1,2 ghz, 512 mb ram en een stille 7200 rpm harddisk.

Wil op beide XP professional draaien als OS.

WLAN hardware waarschijnlijk 1 linksys wrt54g router en 2 wmp54g pci kaartjes. eventueel wrt54gs en wmp54gs. Heb goede dingen gelezen over linksys speedboost technologie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 21:07 ]

• NWD.neoMagic

NWD.neoMagic

hatseflats!

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 21:07:
Grote is Xp 2800+, a7n8x, 1 gig pc 2700 ram, radeon 9700 2x 7200 rpm hdd

Kleine is er nog niet, zat te denken aan VIA EPIA 1 ghz of 1,2 ghz, 512 mb ram en een stille 7200 rpm harddisk.

Wil op beide XP professional draaien als OS.

WLAN hardware waarschijnlijk 1 linksys wrt54g router en 2 wmp54g pci kaartjes. eventueel wrt54gs en wmp54gs. Heb goede dingen gelezen over linksys speedboost technologie.
Ooooooh... dan is het geen enkel probleem allemaal! Stream-ze! :Y)

www.networkingday.com

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen. Heb me hiervoor nog niet in de draadloze netwerken gewaagd dus t is fijn om te horen dat mijn idee uitvoerbaar is. Kan ik gaan shoppen voor een klein pctje :*)
Pagina: 1