Videobeveiliging met authenticatie via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011
Door een bedrijf is mij gevraagd om een plan te maken voor de centrale beveiliging van enkele vestigingen met camera's, via het internet.

Doel en requirements
De bedoeling is dus dat vanaf het hoofdkantoor in één oogopslag letterlijk binnen gekeken kan worden bij de afzonderlijke vestigingen. Het bedrijf wil het liefst zoveel mogelijk gebruik maken van wat er al is (webcams en ADSL/kabel-internetverbindingen) en dus geen nieuwe apparatuur aanschaffen.

Daarbij moeten er individuele logins mogelijk zijn waardoor de vestigingsmanager van een filiaal ook vanaf zijn thuis-PC z'n zaakje kan bekijken. Hij mag echer geen toegang hebben tot beelden van een andere vestiging (dit dus in tegenstelling tot het hoofdkantoor).

Mogelijke oplossingen
Na wat uitgezocht te hebben kwam ik veelvuldig "Windows Media Encoder" tegen die het mogelijk maakt videobeelden (van bijv. een webcam) te streamen over het internet. Het is me echter niet duidelijk geworden of hier ook een authenticatie aan toegevoegd kan worden.

Verder heeft het bedrijf AXIS interessante oplossingen met netwerkcamera's. Het nadeel is dat die camera's aangeschaft moeten worden maar volgens mij is authenticatie hier heel goed te regelen.

De vraag!
Nu is mijn vraag hier... zijn bovenstaande twee opties inderdaad interessant of zijn er nog veel betere oplossingen? Zo ja, dan zou ik dat heel graag horen... en al helemaal als iemand met een soortgelijk probleem zit/zat! Heb je betere suggesties, please let me know... :)

www.networkingday.com

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011
Klein trapje ertegenaan... heeft echt helemaal niemand een goede suggestie? :?

www.networkingday.com

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Is het een idee om een beveiligde website op te zetten waarop moet worden ingelogd met een naam/wachtwoord beveiliging

Hierna kun je naar believen de juiste personen toegang geven,

een voorbeeldje: met bijv. phpbb een forum opzetten waarop alle cams staan vermeld (in versch. subfora) en gebruikers aanmaken die beperkte rechten hebben zoals bijv. niet posten, niet editen, alleen lezen in specifieke fora

login
hoofdkantoor: kan alles zien
vestiging1: alleen de informatie van vestiging1
vestiging2: alleen de informatie van vestiging2

zoiets :)

Verwijderd

Om dezelfde reden dat wij geen huiswerkvragen toestaan, kunnen we het ook niet toestaan dat je expliciet vraagt om hulp bij een professionele/ commercïele opdracht.

Dit topic is gesloten.