Toon posts:

power calibration error nec 2510a, retour sturen??

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nec 2510a, maar nu deed hij het eerst nog goed met princo dvd-r schijfjes..

nu tijd later heb ik plantinum dvd-r 8x en princo( dezelfde als eerst nog) 4x.
nu krijg ik met wat voor programma ook, als ik wil gaan branden een 'power calibration error'. Waar kan dit aaan liggen, want ik lees hier [rml][ NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit Deel 2[/rml]
dat deze 2 media goed ondersteund worden door nec2500/2510 branders.
nieuwste firmware zit erin.

windows xp SP2
1024 RAM
2.66 GHZ
Nero, alcohol120,dvddecrypter en copy2dvd geprobeert, maar geen geluk.

moet ik hem nu retour stuen voro garantie, of komt het ergens anders door?

thnx voor de hulp

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 20:52 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoeken op slechts de foutmelding: [search=power calibration error]
Levert het volgende op:

[rml][ Plexor Burner] Power Calibration Error[/rml]
SatCP schreef op 25 mei 2003 @ 01:01:
Power Calibration fouten wijzen erop dat de cd-brander geen optimale schrijfstrategie voor de cd kan bepalen. De fout kan aan 2 hoofdzaken liggen. Of het gebruikte cd-r media is inferieur van kwaliteit en de writer kan er niet goed mee overweg. Wat vaker voorkomt echter, is dat de writer het media niet goed meer kan 'zien' door vuil op de lens. Vooral bij rokers is de kans hierop zeer groot omdat de teeraanslag op de lens de writer als het ware 'blind' maakt. Maar ook vuil en stof plakken vast op de lens na verloop van tijd. De oplossing hiervoor is de writer openen en met een in isopropylalcohol (apotheek) gedrenkt wattenstaafje de lens voorzichtig schoonmaken. Nu je de drive toch open hebt kun je meteen de geleiders van de laserunit opnieuw invetten met een weinig siliconensmeermiddel. Zo is je drive weer als nieuw.

Als je heel veel cd's hebt gebrand met je drive, dan bestaat natuurlijk ook de kans dat de laser gewoon de geest aan het geven is. Dan kun je beter uitkijken naar een nieuwe drive, maar voor je overgaat tot de aankoop van een nieuwe drive zou ik toch zeker eens de lens kuisen zoals eerder beschreven.
Power calibration error (Plextor 40/12/40a)
SatCP schreef op 27 april 2004 @ 15:58:
Tenzij je er al enkele duizenden cd's op hebt zitten, is het probleem waarschijnlijk gewoon een vuile lens of verdroogd geleidersvet. Die schoonmaak-cd's helpen zelden tegen echt vuil. Soms maken die cd's het alleen maar erger. Vaak zijn ze slechts bedoeld om op single speed (gewone audio-cd-speler) gebruikt te worden en verliezen ze haartjes op de hoge draaisnelheden van moderne cd-rom- en recorderloopwerken waardoor heel je loopwerk onder hangt. Erger is wanneer de borstels te stug zijn en door de hoge draaisnelheid de lens (die vaak zeer fragiel opgehangen is) flinke klappen geven... Maar dat zijn natuurlijk worst case scenarios.

Vuil koekt alleszins aan op de lens en dat komt er echt niet af door er wat over te wrijven met zo'n borstelcd'tje. Vooral bij frequente rokers is de teeraanslag moordend voor de lens.

Rijp voor de vuilbak? Natuurlijk niet... Gewoon de drive openmaken (als je nog garantie hebt kun je overwegen de drive gewoon te RMA'en. Dan kuist Plextor het boeltje wel voor je). Met een wattenstaafje gedrenkt in Isopropylacohol (apotheek, drogist,...) kuis je voorzichtig het lensje. Gebruik geen andere schoonmaakmiddelen. De lens is namelijk meestal van plastic en veel schoonmaakmiddelen tasten plastic aan. Als je er bijvoorbeeld meteen zeker van wil zijn dat je de recorder kunt weggooien, dan kun je white-spirit overwegen als schoonmaakmiddel ;).

Zit de drive echt vol met vuil, dan gebruik je best wat perslucht (bv Dust Off spuitbussen of een compressor) om het vuil eruit te blazen. Let wel dat je niet op de lens richt en zorg er zeker voor dat je geen vet van de mechaniek op de lens spuit!

Nu de drive toch open ligt kun je meteen de geleiders van de laserunit opnieuw voorzien van wat vet. Vooral siliconenvet is hiervoor uitermate geschikt.

Na een kwartiertje tot een half uur werk is je drive hoogstwaarschijnlijk weer als nieuw.
Ik heb dus niet het idee dat je ook maar iets hebt uitgezocht met betrekking tot het probleem :) En dat wordt hier op GoT juist wel van je verwacht. Zie alsook de [faq]registratievoorwaarden[/].

Dit topic is gesloten.