Toon posts:

Vraagje m.b.t. plaatsen extra ventilator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem........net zoals de echte tweakers heb ik mijn processor (flink) overgeklokt.........nu heb ik een extra ventilator (het zelfde type als die er al opzat) gekregen van een vriend van me.......is het mogelijk om dan dus 2 ventilatoren te gebruiken en zoja.........hoe moet ik ze dan platsen.....opelkaar, naastelkaar of schuin boven elkaar.

Huidige situatie..........een processor (duron 800) met koelblokje met daarboven de orriginele ventilator......en daar wil ik dan hetzelfde type bijplaatsen.

Iemand enig idee?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Naar mijn mening kun je ernaast neerzetten maar vastmaken kan lastig zijn omdat de koelblok niet echt voor gemaakt is (geen bevestigingspunten meer)

Bovenop kan wel, maar dan heb je weinig toename in airflow.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik hem ernaast plaats, dan raken ze 2 vans elkaar in het midden (met hun rand).....dat stuk wordt dan toch niet gekoeld?

• Oni|A
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02-2005

Oni|A

Drugs are good, mkay?

In ieder geval niet opmekaar, wil niet zeggen dat het slecht is, maar doe koeling is niet 2x zo groot als je dat zou denken.
Check anders die socketA coolers roundup
athena.tweakers.net/zooi.dsp?Action=Frontpage&ID=259

misschien staat daar nog iets interessant voor je bij.

Anders zou ik de coolers naast elkaar plaatsen, maar je geeft zelf al aan (en dat is ook logisch) dat er een gedeelt inprincipe niet gekoelt wordt.

Bij Slot modellen gaat het wat makkelijker, bij Slot A niet...

Do you sniff or smoke?
[Dutch Power Cows] Malloten United

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de 2 ventilatoren aan de zijkant van de processor (met de 2 koelblokjes op elkaar te zetten op de processor)......en dat je dan aan de linker kant van de processor een ventilator plaatst die blaast en aan de andere kant van de processor er eentje te plaatsen die zuigt.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:19
Zou je de 2 vans neit t.o.v. elkaar onder een hoek van 90 grden kunnen plaatsen?

/\ zoiets dus met dan daaronder de processor en dat ze beiden blazen.

Verwijderd

ik heb er 2 1cm boven elkaar, scheelt maar 5 º maar is ook meer als beveiliging, dan kan er tenminste 1 uitvallen.
Pagina: 1