Toon posts:

input type=image ipv button

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
** offtopic Kan iemand even in de titel aangeven dat het om een <PHP> vraag gaat? **

Ik zit me nu al een uur suf te staren op het volgende:

In een php-pagina zit een tabel waarin verschillende menu-opties opgesomd worden, bijvoorbeeld deze:

<input type=button class=flatbutton style=\"background-color:orange;\" value=\"Wis deze lijst\" onclick=\"if(confirm(' Weet u zeker dat u alles wilt wissen?','')) self.location='index.php?act=confirm';\">

Nu wil ik die button verwijderen en daar een image plaatsen: bijv. button.png maar dat lukt me dus voor geen meter :|

ipv die button moet er dus een image komen, maar iemand een idee hoe?
<input type=image src="img\button.png" onclick=\"if(confirm(' Weet u zeker dat u alles wilt wissen?','')) self.location='index.php?act=confirm';\">

werkt dus niet, maar waar zit ik grandioos fout??

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 20:11 ]

Verwijderd

Kun je niet even het relevante stukje output van het script geven? Het inconsequente gebruik van backslashes maakt de boel enorm onduidelijk, en misschien zit juist daar de fout wel.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
HTML:
1
<input border="0" src="button.png" name="i1" width="60" height="60" type="image">

Width & height zijn niet nodig denk ik, maar kunnen geen kwaad. Border is wel belangrijk, wil je geen rand krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me dus om die buttons, daar moet een image voor in de plaats komen. Het is een bestaand script, dacht dat het met quotes beter ging maar ik blijf de foutmelding: Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' houden...

<?
--- knip ---
<tr>
<td width=1%></td>
<td width=99% align=top valign=left>
<input type=button class=flatbutton style=\"background-color:orange;\" value=\"Dit bestellen\" onclick=\"if(confirm(' Weet u zeker dat u direct wilt bestellen?','')) self.location='index.php?act=confirm';\">
<br><br>
<input type=button class=flatbutton style=\"background-color:orange;\" value=\"Rekenmachine\" onclick=\"pop('inc/cal.htm',280,200,1);\">
<br><br>
<input type=button class=flatbutton style=\"background-color:orange;\" value=\"Terug \" onclick=\"self.location='index.php';\">
<br><br>
</td><td width=1% align=top valign=left>
Totaal: <font size=2 color=red><b>$tongtien</b></font> $donvi
[img]img/blank.gif[/img]
<br>
</td></tr>
</TBODY></table></td></tr></table>
";
?>

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Het probleem lijkt inderdaad te zitten in de backslash zoals cheatah noemde en wel de backslash in img\button.png (daar mag je trouwens een fwd slash voor gebruiken hoor)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Ik zou nooit al die HTML/Javascript code tussen de <? en ?> plaatsen. Dat levert met al die ', " en ; tekens snel problemen op die niet makkelijk op te lossen zijn.

Doe dus voor je HTML ?> om de PHP code te stoppen en daarna weer <? om weer verder te gaan. Die 1 of 2 variabelen die in je HTML staan kun je doormiddel van <?=$varnaam?> makkelijk echo'en.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al: toch nog maar even logisch denken en het werkt! :) ziehier de oplossing:

<input type=image src=\"button.png" onclick=\"if(confirm(' Weet u zeker dat u direct wilt bestellen?','')) self.location='index.php?act=confirm';\">

Verwijderd

Topicstarter
Postman schreef op 21 oktober 2004 @ 20:22:
Ik zou nooit al die HTML/Javascript code tussen de <? en ?> plaatsen. Dat levert met al die ', " en ; tekens snel problemen op die niet makkelijk op te lossen zijn.

.
Heb je helemaal gelijk in, maar ik beschouw dit even als 'houtje-touwtje-oplossing'. Als het voor de 'gebruiker' maar werkt. Ondertussen ga ik alles maar 's 'netjes' (her)opbouwen in alle rust. toch bedankt!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 20:23:
ik heb het al: toch nog maar even logisch denken en het werkt! :) ziehier de oplossing:

<input type=image src=\"button.png" onclick=\"if(confirm(' Weet u zeker dat u direct wilt bestellen?','')) self.location='index.php?act=confirm';\">
Zet dan ook een quote aan het einde van het src attribuut, anders vrees ik dat het niet echt super werkt in verschillende browsers. Waarom wil je eigenlijk een image hebben? Je kon toch ook de image als stijl opvoeren van de button?

Verwijderd

Topicstarter
ah, goeie! ik was weer te snel met copy/pasten, ik heb inderdaad die quote in m'n code geplaatst.

Wat bedoel je trouwens met die image als stijl opvoeren van de button?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HTML:
1
<input type="button" style="background: url('button.png')" />

Zoiets lijkt me? :P

Edit: Overigens vind ik het niet netjes dat je die onclick gebruikt. Zelf zou ik iets wat zonder JS kan, ook zonder JS oplossen:
HTML:
1
2
3
4
<form action="index.php?act=confirm" method="get">
  <input type="image" src="button.png"
    onclick="return confirm('Weet u zeker dat u alles wilt wissen?',''))" />
</form>

Op deze manier verliest je site niets aan functionaliteit als JS uit zou staan bij de gebruiker.

[ Voor 140% gewijzigd door NMe op 21-10-2004 20:56 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1