Toon posts:

Soundblaster Live Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zit met een serieus probleem. Sinds een weekje heb ik last van een krassend geluid in:
A: Mijn speakers (Cambridge Soundworks DTT2500).
B: Mijn headset (Plantronics).
C: Mijn koptelefoon (Senheiser).

A: Mijn speakers zijn aangesloten op het versterkertje via SPDif kabel aan geluidskaart.
B: Mijn headset is aangesloten regelrecht op de geluidskaart
C: Mijn koptelefoon is aangesloten op de livedrive2 die bij de geluidskaart hoort.

Ik heb verschillende drivers geprobeerd, de kaart op verschillende IRQ's gezet, mijn geluidskaart getest, en mijn broer's geluidskaart getest.
Voltages van mobo gecheckt en die zijn naar behoren.
Computer is op aarde aangesloten.
Zit verder alleen een videokaart in de PC. rest van de harde waren zijn via USB.

Maar dit probleem blijft zich voordoen.
Het is net of zit ik naar een oude platenspeler te luisteren.

De geluidskaart in kwestie is een Soundblaster Live Platinum. (gouwe ouwe)

Heeft iemand van jullie enig idee waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:01
Wat is een krassend geluid, ook al is verbonden met een andere source dan je sb live ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is net of ik naar een oude platenspeler aan het luisteren ben. die tikken/krassen ook altijd als er een slechte naald op zit.
Ik heb inmiddels de onboard sound van mijn moederbord gebruikt en hiermee heb ik nog steeds het probleem :(

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Speakers al op een andere pc geprobeerd? Zal wel heel toevallig zijn, dat ze ALLE 3 last hebben van hetzelfde probleem, maar goed.

Wanneer heb je er last van, alleen bij muziek of altijd?

[ Voor 66% gewijzigd door Trasos op 19-12-2004 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij hoor ik het bij alles (films/muziek/spellen) maar bij muziek het meeste.

En ja ik heb de headsets geprobeerd op een andere computer en geen last van

:(

Verwijderd

Als ze het ergens anders wel doen en onboard en live! geven allebei hetzelfde probleem zal het waarschijnlijk dus een software probleem zijn. Wat ik zelf had met mijn live! is dat ik voor de lol eens de EAX effectjes ging luisteren in de creative surround mixer en hem daarna niet op 'none' had gezet waardoor ik constant het 'Alien' effect over mijn geluid heen kreeg. Ik kan je vertellen dat dat raar klonk :p

Heb je niet onlangs zoiets gedaan? Een bepaalde softwarematig filter over je geluid oid?

Verwijderd

Topicstarter
Neen dit heb ik (zover ik weet) niet gedaan :(
Snap er de ballen niet van.

Mvg
Pagina: 1