[Hp Laserjet 5si] tray 1 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-02 23:22
hoi,

Ik heb een hp laserjet 5si MX gekregen,
Zonder kabels, cd rom's, drivers etc

De kabels was snel gefixed, drivers was ook geen probleem
ik heb zelfs de handleiding weten te bemachtigen (lang leve het internet :) )

Maar dat domme ding pakt eerst het papier uit tray 1 (wat heel onlogisch is want dat is de manual papier invoer bak, die moet je eerst openklappen etc)

Nu wilde ik hem zo instellen dat hij zijn papier automatisch uit tray 2 of 3 haalt
alleen dat lijkt wel niet mogelijk :? instellen op printer zelf niet, en ook met de jetadmin tool..

ik heb al op site van hp gekeken, 203 pagina's tellende handleiding door gespit,
en at last but not least op GOT gezocht ik heb welgeteld 2 topics kunnen vinden :|
de ene verwijst direct naar hp.com en de optie die in het andere topic word aangegeven werkt ook niet :X

weet iemand de oplossing ?

My favorite programming language is solder.

• Puch-Maxi
Nu doet hij helemaal vreemd,
bijv je wilt een 2 pagina's tellende tekst afdrukken,
dan print hij die 2 pagina's op 1 velletje A4 papier (dus over elkaar heen)
resultaat, je kunt het niet lezen.

-edit dit is nu inmiddels opgelost, het probleem met tray 1 nog niet

[ Voor 32% gewijzigd door Puch-Maxi op 21-10-2004 23:41 ]

Verwijderd

cold reset de printer
waarschijnlijk staan je papier instellingen op je bakken niet goed
als alle papier soorten en maten gelijk zijn zal de printer ze uit de onderste beschikbare bak pakken

Verwijderd

waarschijnlijk toch misschien de onjuiste driver!??? Klinkt misschien stom maar zoals ik de drivers van HP ken, kun je toch altijd op z'n minst de gewenste tray instellen. En van waaruit print je. ik ken het probleem ook dat ie vanuit bepaalde proggies (oulook is er 1 van) dat ie toch tray 1 pakt. :9

Verwijderd

dan moet je in die specifieke app. je papier instellingen goed zetten dan zal hij hem gewoon uit de lade met het gewenste papier halen

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:45
Ik heb hier dezelfde printer staan (al heeft deze een jetdirect-kaart dus ik sluit hem aan op het netwerk). De drivers die bij Windows meegeleverd worden doen het hier perfect.

Ik moet wel iedere keer dat ik die drivers ergens moet installeren tegen windows zeggen dat we hier A4 en geen Letter gebruiken, maar voor de rest gaat alles goed.

Ik heb zelfs A3 in lade 3 zitten, maar zolang lade 2 niet leeg is haalt hij het niet per ongeluk uit lade 3 of zo.

Wel zijn er bij de printereigenschappen een heleboel dingen die ik in kan stellen. Start -> Instellingen -> Printers and Faxes -> Properties van je printer -> Printing preferences op eerste tabblad -> op 2e tabblad de source van het papier aangeven en via Advanced de Paper size op A4 :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Puch-Maxi
Bedankt voor de reply's :)
Heb ik gedaan, meerdere keren zelfs :/
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 13:02:
waarschijnlijk toch misschien de onjuiste driver!??? ...
Ik heb juiste drivers ik kan inderdaad wel source tray selecteren maar dat doet hij dan vervolgens gewoon niet... hij overruled hem ofzo
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 13:22:
dan moet je in die specifieke app. je papier instellingen...
Ik heb met Jetdirect Admin tool dat allemaal ingesteld.. maar werkt niet
Paul Nieuwkamp schreef op 22 oktober 2004 @ 13:49:
Ik heb hier dezelfde printer staan (al heeft deze een jetdirect-kaart dus ik sluit hem aan op het netwerk). De drivers die bij Windows meegeleverd worden doen het hier perfect.

Ik moet wel iedere keer dat ik die drivers ergens moet installeren tegen windows zeggen dat we hier A4 en geen Letter gebruiken, maar voor de rest gaat alles goed.

Ik heb zelfs A3 in lade 3 zitten, maar zolang lade 2 niet leeg is haalt hij het niet per ongeluk uit lade 3 of zo.

Wel zijn er bij de printereigenschappen een heleboel dingen die ik in kan stellen. Start -> Instellingen -> Printers and Faxes -> Properties van je printer -> Printing preferences op eerste tabblad -> op 2e tabblad de source van het papier aangeven en via Advanced de Paper size op A4 :)
Daar had ik dat ook ingesteld, (ik heb ook een met jetdirect kaartje)
maar als ik hem instel dat hij papier uit tray 2 moet halen dan zegt hij okay dat doe ik, vervolgens zegt de printer zelf dood leuk : Verwerken opdracht, uit lade 2
dan zegt hij hey lade 1 is leeg ! (dat is de manual invoer lade voor enveloppen etc,
dat ding moet je eerst uitklappen dus niet handig dat hij standaard daar nou net papier weg wil halen)

Dan gaan er lampjes flikkeren dan druk je op paar knopjes op printer zelf en dan gaat hij verder met de volgende lade tray 2 dus.., hij wil dus altijd eerst papier uit tray 1 halen maar die gebruik je normaliter helemaal niet

ik zal er nog eens naar kijken ;)

(btw: als ik een cold reset uitvoer, online knopje ingedrukthouden printer uit, printer weer aan dan zegt hij Restoring printer defaults.. dan hou ik dat knopje nogsteeds vast want ik wacht op de regel : Cold Reset.
maar die regel kom ik nooit te zien.. als ik knopje dan maar eens loslaat dan gaat het allemaal heel snel doet hij eerst een internal test dan zeg hij in het Nederlands :X Fabrieks instellingen herstellen, en dan mag ik het ip, de subnet mask, en gateway opnieuw invoeren.. maar is hij dan wel 'cold gereset' ? )

[ Voor 225% gewijzigd door Puch-Maxi op 22-10-2004 21:57 . Reden: quote's ]

• Puch-Maxi
Ik heb de printer als volgt ingesteld, (volgens de afgedrukte Configuratiepagina)

LadeMenu:
Lade 1 Type =
Gewoon *
Lade 1 Formaat =
A4 (ISO) *
Lade 2 Type =
Gewoon *
Lade 2 Type =
Gewoon *

en printopties hier op computer :
(Start -> Instellingen -> Printers and Faxes -> Properties van je printer -> Printing preferences op eerste tabblad ->)
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.co.uk/puchmaxi/Upload/printer.jpg
Is dit zo goed :X (sorry voor de layout)

[ Voor 8% gewijzigd door Puch-Maxi op 22-10-2004 20:37 ]

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
De instellingen lijken goed te zijn.

Weet je zeker dat de lades zelf fysiek ook goed ingesteld staan?
Op lade 2 en 3 kun je namelijk niet het papierformaat vanuit het menu configureren.
Dat moet je echt in de lade zelf doen.
Het kan ook zijn dat je het A4 papier verkeerd hebt liggen, bijvoorbeeld de smalle kant naar de rechterkant van de lade, dat is dus niet de bedoeling.

Verder kan ik zo even niets vinden dat niet goed staat in je instellingen

• Puch-Maxi
nee ja verder staat alles goed ingesteld.. ook in lade zelf :/

• jorritv
Welke melding komt in beeld op het moment dat de printer uit lade 1 wil printen?
Graag even exacte melding (als die komt)

Verwijderd

Kijk ook eens naar lade 2 en lade 3. Daarin zit een Paper size selector, een lange groene schuif. Staan deze wel helemaal rechts, zodat A4 gekozen is?

Je kan ook voor de zekerheid een papierbaantest doen uit lade 2 en 3.
Testmenu --> paper path test o.i.d.

Kijk dan eens of de afdrukken recht staan en de A4 helemaal gevuld is. Als de afdruk buiten de marge loopt kan het zijn dat de paper size sensoren defect zijn en dat de printer denkt dat er Letter of Legal inzit i.p.v. A4. Daarom pakt ie het papier uit de lade 1.
Succes ermee! ;)

• Puch-Maxi
De Melding : (ik geef printopdracht vanuit word bijv. source tray is ingesteld op tray 2)

BIJVULLEN: LADE 1
GEWOON KWARTO

en het attentie lampje brand dan, dan druk je er een paar keer op dan zeg je pak het dan maar uit lade 2 met de knopjes dan pakt hij zijn papier uit lade 2

maar telkens bij een nieuwe printopdracht moet je dus met die knopjes aan de gang om hem te laten printen..

• Puch-Maxi
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 12:23:
Kijk ook eens naar lade 2 en lade 3. Daarin zit een Paper size selector, een lange groene schuif. Staan deze wel helemaal rechts, zodat A4 gekozen is?

Je kan ook voor de zekerheid een papierbaantest doen uit lade 2 en 3.
Testmenu --> paper path test o.i.d.

Kijk dan eens of de afdrukken recht staan en de A4 helemaal gevuld is. Als de afdruk buiten de marge loopt kan het zijn dat de paper size sensoren defect zijn en dat de printer denkt dat er Letter of Legal inzit i.p.v. A4. Daarom pakt ie het papier uit de lade 1.
Succes ermee! ;)
papier baan test is goed.. het ligt niet aan de lades, dat groene ding zit ook goed.
hij word ook wel goed afgedrukt..

• Puch-Maxi
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.co.uk/puchmaxi/Upload/printer1.jpg
wat ik wel vreemd vind dat hij zegt : GEWOON KWARTO ik heb printer ingesteld op A4 :?

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Met welk programma wil je dan printen?
Gebeurt het ook als je een testpagina afdrukt???

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

Je zult op de printer zelf de lades correct moeten instellen. Op de computer behoort alles bij de printerdriver op het tabblad "papier" op Autoselect te staan

Dat wil zeggen, dat je document via pagina-instellingen bepaalt op welk papier je gaat printen. Dit is standaard blanco A4.

Op de printer zelf met je voor lade 2 en 3 bij formaat A4 kiezen en bij type "gewoon".
Voor lade 1 kies je resp. "Elk" en "Willekeurig" voor formaat en type.

Druk hiervoor op de printer op menu en dan kies je voor papierverwerking. Dan kun je het instellen.

Dat zou moeten werken ;)

• Puch-Maxi
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 17:34:
Je zult op de printer zelf de lades correct moeten instellen. Op de computer behoort alles bij de printerdriver op het tabblad "papier" op Autoselect te staan

Dat wil zeggen, dat je document via pagina-instellingen bepaalt op welk papier je gaat printen. Dit is standaard blanco A4.

Op de printer zelf met je voor lade 2 en 3 bij formaat A4 kiezen en bij type "gewoon".
Voor lade 1 kies je resp. "Elk" en "Willekeurig" voor formaat en type.

Druk hiervoor op de printer op menu en dan kies je voor papierverwerking. Dan kun je het instellen.

Dat zou moeten werken ;)
Is allemaal heel leuk en aardig maar volgensmij heb jij een Andere printer voor je..
want deze Lasejet 5si MX heeft helemaal geen menu dat: papierverwerking heet
en je kunt ook helemaal niet kiezen uit "Elk" en "Willekeurig" voor formaat en type.
en nee het is niet in engels..

• Puch-Maxi
JEV schreef op 23 oktober 2004 @ 17:28:
Met welk programma wil je dan printen?
Gebeurt het ook als je een testpagina afdrukt???
ja ook als ik een testpagina afdruk, gewoon bij alle afdrukken doet hij dit

ik begin steeds meer te geloven dat het niet helemaal aan de software instelllingen zit.. maar mss een mechanisch probleem sensor kaduk maybe ?

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op 23 oktober 2004 @ 18:49:
[...]

Is allemaal heel leuk en aardig maar volgensmij heb jij een Andere printer voor je..
want deze Lasejet 5si MX heeft helemaal geen menu dat: papierverwerking heet
en je kunt ook helemaal niet kiezen uit "Elk" en "Willekeurig" voor formaat en type.
en nee het is niet in engels..
Uit het manual van HP Laserjet 5si MX:
Changing Paper Type from the Control Panel

1 Press [Menus] repeatedly until TRAY MENU appears.
2 Press [Items] repeatedly to scroll through the trays and their types.
3 Press [+] repeatedly to scroll through the paper type or size options.
4 Press [Select *] to save your choice.

Selecting media by type rather than source is similar to locking out the
tray(s), which is a feature of previous HP LaserJet printers. If letterhead
is loaded in Tray 1, and print on plain paper is selected in the driver, the
printer will not pull the letterhead paper from Tray 1. However, the
printer will pull from either of the other trays if plain paper is loaded,
and has been set on the printer control panel.
Dit alles staat op pagina 4-9 van het manual.
Misschien was mijn uitleg eerder geënt op een nederlands menu en de meer hedendaagse printers, maar in essentie hetzelfde.

Als deze instellingen niet werken, heb je een kapotte printer gekregen.
Dit zijn bulkprinters uit 1997 ongeveer en kunnen dus al aardig wat draai-uurtjes hebben.
Dat ie stuk is zou mij niks verbazen ;)

• jorritv
Puch-Maxi schreef op 23 oktober 2004 @ 17:11:
De Melding : (ik geef printopdracht vanuit word bijv. source tray is ingesteld op tray 2)

BIJVULLEN: LADE 1
GEWOON KWARTO

en het attentie lampje brand dan, dan druk je er een paar keer op dan zeg je pak het dan maar uit lade 2 met de knopjes dan pakt hij zijn papier uit lade 2

maar telkens bij een nieuwe printopdracht moet je dus met die knopjes aan de gang om hem te laten printen..
Dit houdt in dat de printer een aanvraag krijgt voor het papierformaat "KWARTO",
de printer heeft dit formaat niet, aangezien deze is ingesteld op A4, en zal daardoor vragen om dit in lade 1 te laden.

Dit kan zitten in:
- Je applicatie, controleer de page settings.
- In je driver.
- Het kan ook komen door een probleem met de driver, bv: corrupt.

[ Voor 9% gewijzigd door jorritv op 23-10-2004 22:06 . Reden: uitleg. ]

Verwijderd

dat ligt idd aan de aansturing naar de printer. Je stuurt Kwarto aan, dus de printer vraagt om kwarto in lade 1. Staat je windows wel op NL met de goede instellingen, dus niet Office?
Probeer anders eens een oude driver te downloaden...

Een cold reset kun je ook geven als je je netwerkkaart eruit hebt, dan hoef je niet alles opnieuw in te stellen.
Tipje van de smit... :+

• Puch-Maxi
bedankt voor de reply's :*) usefull info
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 23:35:
Een cold reset kun je ook geven als je je netwerkkaart eruit hebt, dan hoef je niet alles opnieuw in te stellen.
Tipje van de smit... :+
ik bedoelde dat ik op printer zelf ip, subnet mask gateway etc in moet stellen
nevermind, thnx for the tip allthough :9

Pagina: 1