Beste Allemaal,
Sorry voor de verwarrende topictitel maar het is toch echt waar.
Ik zit met een klein probleempje en ik vind met mijn eigen gedachten de weg niet.
Op mijn werk hebben we een intranet servertje met daarop wel aardig wat bestanden. Nu wordt er een php scriptje gedraaid waarmee de gebruikers een word of excel bestandje kunnen oploaden naar de server. Tevens kunnen ze er een klantID aanhangen die dan via de andere kant in kan inloggen om het te dowloaden.
Werkt prima overigens, iedereen te vreden dus ik dacht geen probleem.
Daarna kwamen de gebruikers...ja we moeten iedere keer naar (intranet explorer) hahaha vond hem wel leuk. En of dat niet makkelijker kon.
Nu ben ik de laatste tijd bezig geweest met VB6 -> VBNET2003 en sinds gister avond VBNET2005... dat lukt allemaal heel aardig.
Nu heb ik het zieke idee om een tooltje te maken voor de gebruikers waarmee ze via de rechter muisknop het bestand up te loaden naar de server.
Zoals vroeger bij ICQ kon je met rechts op een bestand klikken en dan zeggen -> send to ICQ -> enz..
nu wil ik dus graag ook zo iets maken maar ik weet echt effe niet waar ik moet beginnen en vooral weermee en op wat voor manier.
Even wat ik zelf gedacht had.
1) PHP script op de server wat via een POST method een bestand kan opvangen.
2) Een VB oplossing die zorgt voor de rechtermuisknop
Nu is 1) dus geen probleem.
Maar 2) voor mij wel effe een probleem.
Geen idee waar ik moet beginnen.
Hoe zorg je er nu voor dat er in je rechtermuisknop menu van elk willekeurig bestand een item komt "Stuur naar intranet ->"
is dat VB-script
VB6 ? 2003 ? geen idee.
Ook dacht ik nog aan een ftp oplossing.
Dat kan ook dat zou ik met VB6 OF 2003 al goed kunnen maken maar
dan weer die rechtermuisnkop functie en hoe krijg ik het dan in MySQL
Tja een cron-index PHP scriptje zou kunnen..hmm wordt ik niet blij van.
Eindelijk dan dus mijn vraag?
Heeft iemand hier ervaring mee of geef andere suggesties of naja.
Alvast bedankt voor het meedenken
--Edit--
Bioj ons is er een mix van windows2000 en XP...op termijn gaat iedereen naar XP..maar das nogal een tijdrovend werkje.
Ik had inderdaad ook zitten denken aan de send to oplossing maar hoe vang ik dan het bestand? En hoe zet ik met een installer een linkje in die send to?
Sorry voor de verwarrende topictitel maar het is toch echt waar.
Ik zit met een klein probleempje en ik vind met mijn eigen gedachten de weg niet.
Op mijn werk hebben we een intranet servertje met daarop wel aardig wat bestanden. Nu wordt er een php scriptje gedraaid waarmee de gebruikers een word of excel bestandje kunnen oploaden naar de server. Tevens kunnen ze er een klantID aanhangen die dan via de andere kant in kan inloggen om het te dowloaden.
Werkt prima overigens, iedereen te vreden dus ik dacht geen probleem.
Daarna kwamen de gebruikers...ja we moeten iedere keer naar (intranet explorer) hahaha vond hem wel leuk. En of dat niet makkelijker kon.
Nu ben ik de laatste tijd bezig geweest met VB6 -> VBNET2003 en sinds gister avond VBNET2005... dat lukt allemaal heel aardig.
Nu heb ik het zieke idee om een tooltje te maken voor de gebruikers waarmee ze via de rechter muisknop het bestand up te loaden naar de server.
Zoals vroeger bij ICQ kon je met rechts op een bestand klikken en dan zeggen -> send to ICQ -> enz..
nu wil ik dus graag ook zo iets maken maar ik weet echt effe niet waar ik moet beginnen en vooral weermee en op wat voor manier.
Even wat ik zelf gedacht had.
1) PHP script op de server wat via een POST method een bestand kan opvangen.
2) Een VB oplossing die zorgt voor de rechtermuisknop
Nu is 1) dus geen probleem.
Maar 2) voor mij wel effe een probleem.
Geen idee waar ik moet beginnen.
Hoe zorg je er nu voor dat er in je rechtermuisknop menu van elk willekeurig bestand een item komt "Stuur naar intranet ->"
is dat VB-script
VB6 ? 2003 ? geen idee.

Ook dacht ik nog aan een ftp oplossing.
Dat kan ook dat zou ik met VB6 OF 2003 al goed kunnen maken maar
dan weer die rechtermuisnkop functie en hoe krijg ik het dan in MySQL
Tja een cron-index PHP scriptje zou kunnen..hmm wordt ik niet blij van.
Eindelijk dan dus mijn vraag?
Heeft iemand hier ervaring mee of geef andere suggesties of naja.
Alvast bedankt voor het meedenken
--Edit--
Bioj ons is er een mix van windows2000 en XP...op termijn gaat iedereen naar XP..maar das nogal een tijdrovend werkje.
Ik had inderdaad ook zitten denken aan de send to oplossing maar hoe vang ik dan het bestand? En hoe zet ik met een installer een linkje in die send to?
[ Voor 13% gewijzigd door vorlox op 21-10-2004 20:57 ]