Software die PC afsluit bij te hoge temps?*

Pagina: 1
Acties:

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hallo,

Ik heb mijn peeceetje 14/7 draaien, als server en als downloader van uuh..stuff O-)

Maar aangezien ik watercooling heb, en in het verleden toch wel veel last heb gehad van lekkende resorvoirs. Heb ik niet bepaald zin om mijn kamer binnen te komen en mijn gebakken CPU te ruiken....
Daarom is mijn vraag ook....Bestaat er bepaalde software die je pc automatisch afsluit bij een te hoge temperatuur ?

TY -xxx-

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Overheat protection aanzetten in het BIOS, de meeste moderne PC's hebben die mogelijkheid wel.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit, probeer voortaan iets dekkenders in plaats van iets grappigs te verzinnen :)

Bij-Overheat-Afsluit Software :-P ==> Software die PC afsluit bij te hoge temps?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Eventjes in je BIOS kijken. De meeste moderne moederborden hebben een functie die je PC automatisch afsluit (nuja, gewoon uitzet) als de CPU te warm wordt.

[ Voor 1% gewijzigd door Admiral Freebee op 21-10-2004 19:40 . Reden: Typo: moederboden = moederborden ]

• Wootism
  • Niet online
Hehe. dat is natuurlijk het eerste wat ik heb gedaan !
En aangezien ik een beste modern mobo heb, heb ik alleen de optie om een alarm te geven bij een te hoge temp !

Ik heb de "Gigabyte K8NSNXP" --> Nforce3 250.
lijkt me best "nieuw"

Maar niemant van jullie kent dus enige software die je pc kan afsluiten ? ;(

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Met WMI kan je als het goed is ook de temperaturen uitlezen, het is dat eenvoudig om een programmatje te schrijven die je PC afsluit.

/me start Delphi...

• Wootism
  • Niet online
Jah, om temperaturen uit te lezen heb je enorm veel software, alleen heb je daar weinig aan als je niet thuis bent :P

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

AtleX schreef op 21 oktober 2004 @ 20:12:
Met WMI kan je als het goed is ook de temperaturen uitlezen, het is dat eenvoudig om een programmatje te schrijven die je PC afsluit.

/me start Delphi...
Win32_temperatureprobe is leeg, dus dat gaat niet :(

• TweeB
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Combinatie van MBM5.x.x.x en standaard in xp gebakken functie "shutdown -s -t 10" in een batch file doet wonderern..... Mother Board monitor is wel gestaakt in z'n ontwikkeling, maar doet het nog perfect op zelfs de nieuwere bordjes....

• Wootism
  • Niet online
Nou perfect....
Als ik een mobo aanklik die een paar series voor mijn mobo zit, dan geeft hij als CPU temp. aan dat hij 76 Graden is !
Dus veel klopt er niet van !

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wootism schreef op 21 oktober 2004 @ 20:36:
Nou perfect....
Als ik een mobo aanklik die een paar series voor mijn mobo zit, dan geeft hij als CPU temp. aan dat hij 76 Graden is !
Je kan beter zelf je sensors instellen en kijken welke er geloofwaardig zijn. Dit werkt gewoonlijk beter dan een moederbord te selecteren dat toch niet exact de jouwe is.

• TweeB
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Welk mobo dan? Kan zijn dat mbm een beetje getweaked moet worden, staat ook op de site... Welke sensor chip?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
Wootism schreef op 21 oktober 2004 @ 20:36:
Nou perfect....
Nee? Volgens de PMG FAQ zou dat best kunnen. De CPU temp is altijd hoger dan de temp aan de buitenkant.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Wootism
  • Niet online
Maar de bios geeft netjes 37 graden aan en de software van de het mobo ook.
En mijn Aerogate 3 geeft 35 aan....
Dus die 73 graden lijkt me niet echt kloppen 8)7

Maar ik vind het raar dat hier helemaal geen software van is !
Je hebt alleen maar software die je waarschuwd maar verder ook niks.

[ Voor 31% gewijzigd door Wootism op 22-10-2004 12:27 ]

Pagina: 1