XP de-installeren. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-04 23:28
Als ik XP opnieuw wil installeren ga ik de hd schoonmaken d.m.v. de win 98 opstartdiskette. Ik gebruik dan de commando FDISK. De partities haal ik hiermee weg en 'vernaggel' dan zodoende de NTFS filesysteem zodat ik de hd weer geheel opnieuw NTFS formatteert en de hd schoon is (i.v.m. virussen etc)

Ik heb wel eens geprobeerd met XP. Helaas lukte dat niet. Hoe moet dat dan wel?

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik begrijp er vrij weinig van, maar volgens mij wil je gewoon je partities formatteren en Windows XP opnieuw installeren :?

Dat doe je zo:
Windows XP cd-rom in je cd-rom drive stoppen, van het beestje booten, je partities verwijderen/aanmaken/formatteren, Windows installeren en klaar is cc12.

Edit:
Na nogmaals doorlezen begrijp ik dat je geprobeerd hebt om in Windows XP de partitie te formatteren waar Windows op geïnstalleerd staat :?
Dat kan dus niet, aangezien Windows die partitie op dat moment in gebruik heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Laurenz op 21-10-2004 19:40 ]

Leave only footprints, take only memories

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Als je XP wilt installeren hoef je slechts van de CD te booten en de installatie zal netjes je vragen te formatteren. Heb je uberhaupt al eens in je handleiding gekeken, gezocht of op de MSKB gekeken? We verwachten wel enige inzet en vooronderzoek voor je topic opent :)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Echt schoon wordt je hd nooit.

Mafkeez beschreef al hoe je de install cd van XP gewoon voor dit soort dingen kunt gebruiken. Wil je dat niet dan kun je ook bijvoorbeeld een tool zoals PartitionMagic gebruiken (die hebben ook opstart disks waarmee je je hd kunt 'vernaggelen' :P).

Wat ik me wel afvraag is wat je in vredesnaam met je pc uitvreet dat je elke x weken/maanden opnieuw moet installeren. Ivm virussen zeg je? Installeer eens een firewall en virusscanner en bezoek eens wat minder "foute" sites ;)