Toon posts:

Streaming DivX box maken met welk OS?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

We zijn van plan een soort van stand-alone divX box te maken.

De hardware:

Pentium 2 450mhz (passief gekoeld)
128 + 256 mb SDRAM PC133
40GB ATA 66 HD
Nvidia TNT2 32mb TV-OUT
DVD-lezer

We zijn momenteel de case aan het maken om er dan de hardware in te modden. Een klein lcd-schermpje gaan we er ook voor aanschaffen, en een remote control ook.

We zouden natuurlijk makkelijk een proggje kunnen vinden die op een cd staat, je boot de cd, dat proggje staat in het ram, divX cd erin, en kijken maar, geen OS nodig.

Maar we willen een streaming divX box maken. Dus van een andere pc de films streamen.

Ik heb eens rondgezocht en rondgevraagd, en het schijnt dat Gentoo hier prachtig zou voor geschikt zijn. Alleen heb ik er niets over gevonden hoe je video's kunt streamen met Gentoo.

Kent iemand hier wat van? Of een ander OS die voor dit doeleind prachtig geschikt is? Het OS zou ook een programma moete kunnen instaleren dat het lcd-schermpje kan aansturen natuurlijk..

Verwijderd

Ik heb hier ook lang over nagedacht, en gekeken naar freevo en aanverwanten,
maar na wat optel sommen gemaakt te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen
dat (voor mij) een niet standaard xBox (met xbox media player erop) de beste oplossing biedt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 19:29:
Ik heb hier ook lang over nagedacht, en gekeken naar freevo en aanverwanten,
maar na wat optel sommen gemaakt te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen
dat (voor mij) een niet standaard xBox (met xbox media player erop) de beste oplossing biedt.
Wat bedoel je daarmee? Dat het zo goedkoper was? Of?..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 19:32:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Dat het zo goedkoper was? Of?..
Yep, xbox kost 150euro, ombouwen zo'n 50 tot 100. Daarvoor kan je geen hardware kopen die én xvid/divx/dvd/mp3/internet radiostream kan afspelen en daarnaast ook nog eens als gameconsole dienst kan doen.

Ik zie echter dat je de hardware al bepaald hebt, ik zou zeggen kijk in dat geval eens naar Freevo.

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er wel zeer goed uit Freevo, ga dat dit weekend eens proberen te instaleren

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu ook mythtv tegengekomen. Dit ziet er iets beter uit en iets bekender. Iemand ervaringen daarmee?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
het kan aan mij liggen maar je wilt dus gewoon een linux bak hebben die (via samba/nfs) een externe share mount met daar een mediabestand op wat je vervolgens daarvan afspeelt?

Hiervoor heb je iig niet perse gentoo nodig (kan met iedere distro icm samba en een videospeler)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Het moet zo gebruikersvriendelijk mogelijk zijn. Dus niet dat je een gewone distro pakt en daar een server opzet, en dat de gebruiker eerst nog moet uitzoeken hoe hij de server gebruikt enzo

Verwijderd

xbox "ombouwen" kan je zelf doen met een simpele mod.. hoef je de box niet eens voor open te maken. en dan kan je ook gewoon bv een 300 gb hd erin doen en divx afspelen.. aleen geen xbox live meer

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 20:36:
xbox "ombouwen" kan je zelf doen met een simpele mod.. hoef je de box niet eens voor open te maken. en dan kan je ook gewoon bv een 300 gb hd erin doen en divx afspelen.. aleen geen xbox live meer
Maar dat is helemaal mijn plan niet..

Verwijderd

Ik denk dat je daar het best Movix of GeeXboX voor kunt gebruiken.
Waarbij Movix wat meer mogelijkheden biedt tot het "aanpassen" naar jouw smaak.

Verwijderd

Topicstarter
Het belangrijkste is dat ze op een gebruiksvriendelijke manier films moeten kunnen streamen. Dus dat de DivX box dient als server eigenlijk

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 21:22:
Het belangrijkste is dat ze op een gebruiksvriendelijke manier films moeten kunnen streamen. Dus dat de DivX box dient als server eigenlijk
Wat wil je nu eigenlijk? Dat is alweer iets heel anders dan Freevo en MythTV of GeeXBox kunnen doen. Waar is het eigenlijk voor als ik vragen mag, want je zegt steeds dat "ze" makkelijk iets moeten kunnen doen.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

heb zelf ook zoiets geprobeerd..... slack 9.1 icm freevo 1.5.1 en het was eigelijk wel een tjill iets :) alleen dvd's ...... dat wil je nie onder linux, althans het heeft mij gwoon alleen maar problemen bezorgd. en 450mhz is te weinig, je wil minimaal 800.

| Hardcore - Terror |

• blouweKip
Als ik naar het verhaal kijk dan dient de linux bak als client en niet als server (dat is dan de pc waar die film van streamed), ik zou dan het eerste denken aan een gewone linux install met X en een window manager naar keuze, als dat te moeilijk is voor de gebruikers (kan me dat haast niet voorstellen) dan moet je eens kijken of freevo ea ook kunnen streamen (wat volgens mij moet kunnen zolang ze die fileformaten supporten)
alleen dvd's ...... dat wil je nie onder linux, althans het heeft mij gwoon alleen maar problemen bezorgd. en 450mhz is te weinig, je wil minimaal 800.
Dat ligt aan je videokaart/setup, ik draai zonder problemen dvd's op een p2 400 (zonder performance problemen)

[ Voor 25% gewijzigd door blouweKip op 21-10-2004 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij moet dus DivX films met ondertiteling (.srt files) moeten kunnen afspelen. Dat zou bijna elke distro + programma kunnen. Maar ik zou graag video's streamen.

Dus dat ik de "box" verbind met een gewone desktop met films op, en dat ik die dan zo stream naar de "box" die in verbinding staat met de TV

Verwijderd

Topicstarter
blouweKip schreef op 21 oktober 2004 @ 22:03:
Als ik naar het verhaal kijk dan dient de linux bak als client en niet als server (dat is dan de pc waar die film van streamed), ik zou dan het eerste denken aan een gewone linux install met X en een window manager naar keuze, als dat te moeilijk is voor de gebruikers (kan me dat haast niet voorstellen) dan moet je eens kijken of freevo ea ook kunnen streamen (wat volgens mij moet kunnen zolang ze die fileformaten supporten)
Volgens mij is het omgekeerd :)

Client gewone desktop pc met films ------> netwerkkabel------> "box" die de films streamed van de desktop pc-------> TV

• blouweKip
mja, dan is de pc met de films erop toch echt de server ;) (niet dat dat relevant is voor de oplossing)
Dus dat ik de "box" verbind met een gewone desktop met films op, en dat ik die dan zo stream naar de "box" die in verbinding staat met de TV
zoals ik hierboven aanhaal kun je dat mi het beste doen met een een gewone windowmanager met die shares gemount, of uitzoeken of interfaces als freevo/mythtv dat soort zaken ondersteunen
Oke ja srry, maar op die desktop moet dan toch niets van server software geinstaleerd staan hoop ik?
Jawel, microsoft "samba/cifs" server natuurlijk (die je gebruikt voor het delen van zaken), volgens mij is het afspelen van een bestand van zon gemounte schijf hetzelfde als streamen (omdat het bestand niet eerst lokaal gedownload wordt)

[ Voor 95% gewijzigd door blouweKip op 21-10-2004 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ja srry, maar op die desktop moet dan toch niets van server software geinstaleerd staan hoop ik?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

videolan?
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 22:08:
als je wilt gaan streamen zal je niet ontkomen aan het installeren van software 8)7

[ Voor 78% gewijzigd door Erkens op 21-10-2004 22:09 ]

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Als je via een samba-share video's gaat afspelen heb je geen extra software nodig op de server (je Windows(?) machine). Gewoon een gedeelde map mounten en afspelen maar!

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 20:04:
Ik ben nu ook mythtv tegengekomen. Dit ziet er iets beter uit en iets bekender. Iemand ervaringen daarmee?
Bouw een Debian/MythTV systeem met de Asus Pundit-R barebone
[rml][ PVR] Mythtv Personal Video Recorder en meer[/rml]

:)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En naast hetgene wat de heer hierboven zegt hebben we een mooi groot topic voor vragen van dit slag:

Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.