Vorig jaar had Orange een leuke aktie, € 30,- beltegoed per maand voor slechts € 5,-. half GOT heeft volgens mij zo'n abo-tje genomen.
nu loopt mijn jaar bijna af en ben ik niet echt tevreden geweest over de kwaliteit van het netwerk, zo heb ik thuis amper ontvangst (getest met diverse telefoons) en ook bevestigd gekregen van een orange shop dat ik eigenlijk blij mocht zijn dat ik überhaupt kon bellen. Verder nooit problemen gehad met orange.
Alleen nu wil ik dus overstappen naar een andere provider, deze heeft ondertussen een aanvraag ingedient voor nummerportabiliteit en deze is door orange ontvangen. Orange zal het nummer op 20 december overzetten, terwijl het contract op 9 december al afloopt (en dus beëindigd is) als ik eerder wil overstappen moet ik volgens de dame van orange 2 maanden abonnement afkopen, goed geen probleem die € 10,- maakt op die 2 maanden niets uit... echter geldt nu volgens haar het tariefplan bedrag, dat zou dus betekenen dat ik € 60,- moet betalen. toch is hierover niets te vinden in de algemene voorwaarden van Orange. het enige stukje wat misschien een stukje van de lading dekt is het volgende:
wie kent dit probleem? en hoe heb je het opgelost?
nu loopt mijn jaar bijna af en ben ik niet echt tevreden geweest over de kwaliteit van het netwerk, zo heb ik thuis amper ontvangst (getest met diverse telefoons) en ook bevestigd gekregen van een orange shop dat ik eigenlijk blij mocht zijn dat ik überhaupt kon bellen. Verder nooit problemen gehad met orange.
Alleen nu wil ik dus overstappen naar een andere provider, deze heeft ondertussen een aanvraag ingedient voor nummerportabiliteit en deze is door orange ontvangen. Orange zal het nummer op 20 december overzetten, terwijl het contract op 9 december al afloopt (en dus beëindigd is) als ik eerder wil overstappen moet ik volgens de dame van orange 2 maanden abonnement afkopen, goed geen probleem die € 10,- maakt op die 2 maanden niets uit... echter geldt nu volgens haar het tariefplan bedrag, dat zou dus betekenen dat ik € 60,- moet betalen. toch is hierover niets te vinden in de algemene voorwaarden van Orange. het enige stukje wat misschien een stukje van de lading dekt is het volgende:
artikel 6.3 wordt gesproken over het overdragen, maar niets over de kosten. in artikel 6.2 spreekt men wel over "kosten" maar dat is juist bij het aansluiten?6.1. Orange kent aan de Klant een of meerdere telefoonnummers toe. Orange is bevoegd het aan de Klant toegekende telefoonnummer te wijzigen of in te trekken, onder meer op grond van gewijzigde wet- of regelgeving of na een daartoe strekkende aanwijzing van een bevoegd (overheids)orgaan. Orange zal daarbij zoveel mogelijk rekening houden met de belangen van de Klant.
6.2. Een klant kan Orange verzoeken een nummer te behouden dat hij reeds in gebruik heeft voor dezelfde Diensten bij een andere aanbieder, indien hij klant wordt bij Orange. De Klant kan het nummer behouden indien de overeenkomst met die aanbieder wordt beëindigd en die aanbieder aan nummerportabiliteit meewerkt. Orange kan hiervoor kosten aan de Klant in rekening brengen.
6.3. Bij beëindiging van de Overeenkomst met Orange, kan de Klant ervoor kiezen dezelfde mobiele telecommunicatiediensten van een andere aanbieder af te nemen. De Klant heeft dan de mogelijkheid om het nummer bij een andere aanbieder te behouden. De Klant dient daartoe voor beëindiging van de Overeenkomst met Orange een verzoek te richten aan de nieuwe aanbieder. De Klant heeft bij overdracht van het nummer geen recht meer op enig beltegoed van Orange.
wie kent dit probleem? en hoe heb je het opgelost?