Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Orange] en nummerportabiliteit

Pagina: 1
Acties:

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11 19:40
Vorig jaar had Orange een leuke aktie, € 30,- beltegoed per maand voor slechts € 5,-. half GOT heeft volgens mij zo'n abo-tje genomen.

nu loopt mijn jaar bijna af en ben ik niet echt tevreden geweest over de kwaliteit van het netwerk, zo heb ik thuis amper ontvangst (getest met diverse telefoons) en ook bevestigd gekregen van een orange shop dat ik eigenlijk blij mocht zijn dat ik überhaupt kon bellen. Verder nooit problemen gehad met orange.

Alleen nu wil ik dus overstappen naar een andere provider, deze heeft ondertussen een aanvraag ingedient voor nummerportabiliteit en deze is door orange ontvangen. Orange zal het nummer op 20 december overzetten, terwijl het contract op 9 december al afloopt (en dus beëindigd is) als ik eerder wil overstappen moet ik volgens de dame van orange 2 maanden abonnement afkopen, goed geen probleem die € 10,- maakt op die 2 maanden niets uit... echter geldt nu volgens haar het tariefplan bedrag, dat zou dus betekenen dat ik € 60,- moet betalen. toch is hierover niets te vinden in de algemene voorwaarden van Orange. het enige stukje wat misschien een stukje van de lading dekt is het volgende:
6.1. Orange kent aan de Klant een of meerdere telefoonnummers toe. Orange is bevoegd het aan de Klant toegekende telefoonnummer te wijzigen of in te trekken, onder meer op grond van gewijzigde wet- of regelgeving of na een daartoe strekkende aanwijzing van een bevoegd (overheids)orgaan. Orange zal daarbij zoveel mogelijk rekening houden met de belangen van de Klant.

6.2. Een klant kan Orange verzoeken een nummer te behouden dat hij reeds in gebruik heeft voor dezelfde Diensten bij een andere aanbieder, indien hij klant wordt bij Orange. De Klant kan het nummer behouden indien de overeenkomst met die aanbieder wordt beëindigd en die aanbieder aan nummerportabiliteit meewerkt. Orange kan hiervoor kosten aan de Klant in rekening brengen.

6.3. Bij beëindiging van de Overeenkomst met Orange, kan de Klant ervoor kiezen dezelfde mobiele telecommunicatiediensten van een andere aanbieder af te nemen. De Klant heeft dan de mogelijkheid om het nummer bij een andere aanbieder te behouden. De Klant dient daartoe voor beëindiging van de Overeenkomst met Orange een verzoek te richten aan de nieuwe aanbieder. De Klant heeft bij overdracht van het nummer geen recht meer op enig beltegoed van Orange.
artikel 6.3 wordt gesproken over het overdragen, maar niets over de kosten. in artikel 6.2 spreekt men wel over "kosten" maar dat is juist bij het aansluiten?

wie kent dit probleem? en hoe heb je het opgelost?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
Wat is het probleem qua 11 dagen?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• gumtree
Yohan schreef op 21 oktober 2004 @ 19:16:
Wat is het probleem qua 11 dagen?
11 dagen niet bereikbaar op mijn eigen nummer, kan ik iedereen voor 11 dagen een nummer wijziging gaan sturen.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Eh waarom gaat Orange pas op 20 december het nummer overzetten?

Daarnaast als je contract afloopt op 9 december, waarom zeg je het niet op per 20 december. Orange zal er wel moeilijk overdoen, maar dan moeten ze maar op 9 december je nummer overzetten.

Kijk even in de voorwaarden of je op elke datum kunt opzeggen. Je zult dan wel 11/30 * 30e = 11e moeten betalen.

Tip: wijzig je abo eerst nog wel even naar 20e, dan betaal je 11/30 * 20e = 8e . Je moet het ze voor al niet te makkelijk maken :)

Everything is better with Bluetooth

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Je dient inderdaad 2 maanden van tevoren op te hebben gezegd. Ik heb dus in augustus opgezegd en bij mij waren geen problemen ontstaan.

Die van 30 voor 5 euro dien je dan ook als volgt te interpreteren:

Je krijgt 30 euro tegoed met een korting van 25 euro per maand, gedurende 1 jaar !

Je bent zelf 2 maanden te laat met opzeggen geweest, je hebt "recht" op 12 maanden korging van 25 euro, dus in dit geval betaal je 2 maanden lang het verschil = 2 x 25 euro aan Orange.

Best wel flauw, maar zo beredeneert iedere provider ! Actiekorting duurt 12 maanden, te laat opzeggen = contract loopt door tot eerst volgende mogelijkheid tot opzeggen... over 2 maanden dus !

Eerder weg = mogelijk, maar dan wel de normale prijs per maand.

Het gaat zelfs nog verder... stel je hebt meegedaan aan Orange Free 20 actie voor 0,00 per maand. Mocht je dat contract af willen "kopen" dan kost het je 240 euro ! Mocht je het opzeggen per einde contract dan kost het je niks !

Inderdaad vaag... maar ben bang dat je zo-wie-zo 60 euro zult moeten gaan betalen aan Orange.

• gumtree
abo op 1 oktober jl. opgezegd, abo loopt contractueel tot 9 december. Dus op tijd.

Verwijderd

Nou, dan wordt het tijd om ze even een schopje te geven nietwaar? Je zegt op tijd op, dan kunnen ze ook wel op tijd porteren. Laat ze maar uitleggen wat je fout hebt gedaan en waarom dit niet kan.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Ik denk dat Orange de korting in combinatie met een afkoopperiode niet kan verwerken. Daarnaast kan/mag Orange eisen dat je je contractperiode aanhoudt, dus waarschijnlijk zullen ze zeggen dat je pas in december uitgeporteerd kan worden met korting of je hele periode uit moet zitten. Misschien dat iemand op de klantenservice met wat meer bevoegdheid alsnog een deel kan restitueren.

Verwijderd

Je bundel loopt hoogstwaarschijnlijk vanaf elke 20e van de maand tot de volgende maand de 19e. Zou je nu op 9 december geporteerd worden dan vervalt je overgebleven bundel. En dat zou zonde zijn, vandaar dat Orange het einde van je bundel aanhoudt. Dan heb je exact 12 hele maanden gehad.

Maar als je echt de 9e je nummer over wilt zetten kan dat natuurlijk. Even naar een Orange shop gaan of de klantenservice bellen!

Ik hoop dat het nu duidelijk is.

• yohan
Orange werkt inderdaad niet met kalendermaanden. Ruim van tevoren opzeggen moet in dit geval dus nog net iets ruimer dan exact de aangegeven termijn, omdat de dag van de maand niet per se de 1e hoeft te zijn.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Normaal gesproken wordt je bundel op de 3e van de maand aangepast. Maar dat doet er hier niet zoveel toe, want er is duidelijk iets misgegaan.

Snap namelijk niet dat de einddatum en nummerporteringsdatum verschillen. Nummerporteringen vinden doorgaans binnen 2 weken plaats behalve als er rekening gehouden moet worden met een opzegtermijn. Als de einddatum dus 9 december is, dan moet ook op die datum het nummer worden overgezet. Als dit niet zo is, dan heeft een van beide partijen een fout gemaakt.

Verwijderd

VIC_TOR schreef op 23 oktober 2004 @ 00:21:
Normaal gesproken wordt je bundel op de 3e van de maand aangepast. Maar dat doet er hier niet zoveel toe, want er is duidelijk iets misgegaan.

Snap namelijk niet dat de einddatum en nummerporteringsdatum verschillen. Nummerporteringen vinden doorgaans binnen 2 weken plaats behalve als er rekening gehouden moet worden met een opzegtermijn. Als de einddatum dus 9 december is, dan moet ook op die datum het nummer worden overgezet. Als dit niet zo is, dan heeft een van beide partijen een fout gemaakt.
Zie vorige post van mij! En de bundeldatum is niet bij iedereen hetzelfde. Dit kunnen 6 verschillende data zijn!

offtopic:
Ik werk bij Orange!

• yohan
Bij mijzelf, 2 klasgenoten en een gezinslid is het ook de 3e. En we hebben gewoon onafhankelijk van elkaar abonnementen genomen. 3e is blijkbaar toch populairder dan de andere :P

Pagina: 1