Toon posts:

Asus P4R800-V Deluxe USB probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de Asus P4R800-V Deluxe

Ik wilde de 2 usb poorten van een kast aansluiten op het moederbord, dus ik sluit het stekkertje aan op het stekkertje hieronder:

http://home.wanadoo.nl/remcoultee/p4r800-v_l.jpg

En het werkt niet, andersom ook niet, alle andere usb aansluitingen achterop de pc werken wel.

Ik heb naar die jumper gekeken die erboven zit maar dat is voor wake on usb ofsoiets.

Wanneer ik een ander klein kaartje erop aansluit met zo'n zelfde aansluiting die bij het moederbord zat werkt het ook niet, in het bios staat het enabled, en verder geen vreemde jumpers, het moest op dat blauwe aansluitingkje, daar is het ook voor gemaakt, alle mobo drivers zijn geinstalleerd, wat doe ik mis?

Aan die voorste usb aansluitingen zit 1 vast stekkertje waar 8 draadjes in zitten, en ook nog 7 of 8 losse draadjes, die sluit ik nergens op aan, zou niet weten waarop.

Verder info zou ik niet wreten te bedenken, mvg.

Verwijderd

Topicstarter
niemaaand?
te krom uitgelegd misschien?....

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-08 15:15

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

• Niet kicken binnen 24 uur aub. (zie ook de faq)

• Staat het wel aan in je BIOS :? Meen mij te herinneren dat deze functie ergens aangezet moet worden.

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

nee best begrijpelijk alleen heb ik de moeite genomen om die 8 losse draadjes (met naam op de draadjes) op het juiste pinnetje te prikken
asus geeft in het mobo boekje precies aan waar wat zit ...
is dus lezen en prikken ... en het werkt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aangemeld had kreeg je een scherm te zien met registratievoorwaarden te zien. Een daarvan was dat je niet binnen 24u je topics hoort te kicken. Geduld is een schone zaak :z

Probeer trouwens gewoon zoals bartvdv zegt mbt manual die draadjes aan te sluiten, op elke connector staat wat hij doet ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
@Notna: Lees m'n vraag, daarin staat dat usb enabled staat.

@bartvdv: er staat niks op die draadjes, anders had ik dat gelijk geprobeerd.

@dion_b: idem

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 09:08 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zwart is ground
groen is data +
rood is VCC
wit is data -

en heb je deze kleuren niet dan pak je toch gewoon even een multimeter en meet je het ding door :)

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik heb ook problemen gehad met het mobo van ASUS om die draadjes voor je front USB aan te sluiten. Ik zal ff kijken of ik ze vanmiddag kan posten. Het is een heel uitgezoek. Ik ben eerst ook verschillende sites langs geweest en gekeken welke sites het meest met elkaar overeen kwamen. Daarna ben ik het op papier gaan zetten en nog een paar keer goed gekeken voordat ik ze aan sloot. "Google is your friend", kijk daar ook nog is ;)

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
NightWalker2005 schreef op 22 oktober 2004 @ 09:37:
Ik heb ook problemen gehad met het mobo van ASUS om die draadjes voor je front USB aan te sluiten. Ik zal ff kijken of ik ze vanmiddag kan posten. Het is een heel uitgezoek. Ik ben eerst ook verschillende sites langs geweest en gekeken welke sites het meest met elkaar overeen kwamen. Daarna ben ik het op papier gaan zetten en nog een paar keer goed gekeken voordat ik ze aan sloot. "Google is your friend", kijk daar ook nog is ;)
hey tnx, als je eens zou willen kijken, graag. Het vreemde is, ik heb nog zo'n klein kaartje met 2 extra usb aansluitingen. En daar zit gewoon zo'n blokje aan, en wanneer ik die aansluit op die aansluitign op het moederbord, dan werkt het ook niet, heel vaag.

Maar als je dat papiertje vind, dan zou ik het graag even zien. :)
Pagina: 1