Casio Exilim ex-z50 en de ex-z55

Pagina: 1
Acties:

• lazyed
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hier een nieuw topic over de nieuwe Casio EXilim EX-Z50 en de EX-Z55.

Wat ik wel weten:

-hoe zijn de ervaringingen wat betreft het aantal foto's per accu lading? casio zelf beweerd bijna 400 foto's volgens het CIPA protocol. tov andere vergelijkbare camera's is dit wel erg veel.

-kwaliteit van de foto's binnen? uiteraard niet op een kilometerafstand maar op een acceptabele afstand.

-kan je de witbalans zelf instellen door bvb de camere te richten op een witte lei en vervolgens de balans handmatig op wit zetten? denk hierbij aan bv de truuk om onderwaterfoto's te maken zonder allerlei dure lampen.

-in de bestandsnaam van de foto's op de geheugenkaart zit een teller verwerkt. telt deze gewoon door als je de geheugenkaart of batterij verwisseld? bij de oudere ex-s1 begint deze nl opnieuw bij 1.

enz enz .........

Graag ook alle plus en minpunten, klachten, complimenten wat je ook maar kwijt wil.

• lazyed
  • Niet online
Voor de EX-Z50 is er wel een onderwaterhuis verkrijgbaar, voor de EX-Z55 niet.

• lazyed
  • Niet online
mischien iemand met ervaringen met een soort gelijke camera?

-dezelfde afmetingen
-veel shots op 1 accu
-3x opt zoom
-SD/MMC kaart
-groot LCD
-onderwaterhuis

Verwijderd

lazyed schreef op 21 oktober 2004 @ 19:06:
Hier een nieuw topic over de nieuwe Casio EXilim EX-Z50 en de EX-Z55.

Wat ik wel weten:

-hoe zijn de ervaringingen wat betreft het aantal foto's per accu lading? casio zelf beweerd bijna 400 foto's volgens het CIPA protocol. tov andere vergelijkbare camera's is dit wel erg veel.

-kwaliteit van de foto's binnen? uiteraard niet op een kilometerafstand maar op een acceptabele afstand.

-kan je de witbalans zelf instellen door bvb de camere te richten op een witte lei en vervolgens de balans handmatig op wit zetten? denk hierbij aan bv de truuk om onderwaterfoto's te maken zonder allerlei dure lampen.

-in de bestandsnaam van de foto's op de geheugenkaart zit een teller verwerkt. telt deze gewoon door als je de geheugenkaart of batterij verwisseld? bij de oudere ex-s1 begint deze nl opnieuw bij 1.

enz enz .........

Graag ook alle plus en minpunten, klachten, complimenten wat je ook maar kwijt wil.
Ik heb hem sinds vrijdag. Ik zal antwoord proberen te geven op je vragen.

-De accu gaat echt achterlijk lang mee als je het mij vraagt. Heb echt veel foto's genomen, met en zonder flits, en hij ging maar niet leeg (dus ik zou niet weten of hij de 400 haalt, maar ik denk niet dat ie er ver vanaf zal zitten).

-De kwaliteit is prima binnen. De flits is krachtig genoeg en de kleuren zijn erg goed.
Ik heb ook een finepix 6900Z en ik moet wel zeggen dat die wat scherpere foto's maakt, maar dat komt denk ik ook door dat die een veeeeel grotere lens heeft en ook omdat de Casio zo klein is dat hij wellicht sneller trilt :? .

-De witbalans kun je zelf instellen, maar ik heb dat nog niet geprobeerd (er zijn iets van 10 presets beschikbaar).
Verder kun je de scherpte, saturation en contrast aanpassen. Ook de EV, de ISO waarde en de Flash sterkte kun je veranderen. En of je spot of multi focus wil gebruiken. En dan heb je ook nog tig bestshot instellingen, maar die heb ik ook nog niet gebruikt.

-De bestandsnaam telt ie gewoon door, ook nadat je de batterij eruit hebt gehaald. Je kunt ook instellen dat ie telkens reset.

Verdere pluspunten:
- De snelheid, die is echt niet normaal meer. Dit is echt zo'n verademing in vergelijking met mijn Fuji. Dit geldt voor het nemen van foto's (ook met flits) en het bekijken ervan.
- Hij is echt KLEIN, ik kan hem echt net vasthouden met mijn grote klauwen. Hij past makkelijk in mijn broekzak.
- Hij is stevig en degelijk. Volgens mij kan dat ding echt een stootje hebben.

• lazyed
  • Niet online
heb jij het over de Z50 of de Z55 ?

Verwijderd

lazyed schreef op 25 oktober 2004 @ 20:49:
heb jij het over de Z50 of de Z55 ?
Over de Z55. Sorry dat ik dat er niet bij heb gezegd.

• lazyed
  • Niet online
niemand?

• lazyed
  • Niet online
onderwaterhuis is beschikbaar.

• lazyed
  • Niet online
hebbes! meer volgt.

• lazyed
  • Niet online
EX-Z55 _/-\o_

+ zeer uitgebreid, zowel automatich als handmatig
+ mooi groot scherm, is het waard tov de EX-Z50
+ start supersnel op

- docking station nodig om de camera op te laden cq uit te lezen (USB)

Gekocht bij www.digitalstreet.nl voor € 357,- (was op voorraad)
Pagina: 1