Stijlkeuze

Pagina: 1
Acties:

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
nieuws: Minuscule gasturbine als alternatief voor batterijen
Een minuscuul straalmotortje met een toerental van meer dan een miljoen tpm dat de batterij kan vervangen als energieleverancier in draagbare apparaten.
Beetje dubbelop. Suggestie:
Een minuscuul straalmotortje met een toerental van meer dan een miljoen per minuut dat de batterij kan vervangen als energieleverancier in draagbare apparaten.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

Is in zekere zin dubbelop ja, maar 'toeren per minuut' (tpm) is min of meer een eenheid en dus vind ik dat dit zeker te verdedigen is. Maar ik zal de schrijver van het artikel even op dit topic wijzen, misschien heeft hij er een andere mening over.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mwah, je kunt het vergelijken met: ".. met een snelheid van meer dan 200 KM per uur" .

Als er nu stond: "... met een aantal toeren van meer dan een miljoen tpm", dan was het echt dubbelop, IMHO.

Wat *volgens mij* ook kan is 'toerental' vervangen door 'omwentelingssnelheid'. Dan lees je ook niet meer twee keer 'toeren'.

Expanding the inexpandable

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 16:20

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik heb die tpm erbij gezet, aangezien het er eerst niet stond, en dat bleek verwarrend te zijn gezien de hordes mensen op mijn icq (het was niet eens mijn nieuwspost, maar doet er niet toe :P ). Als je een aantal noemt (miljoen) dan moet er ook een eenheid bij staan, in zo'n geval. Vandaar tpm :)

LinkedIn
Instagram

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het toerental is een miljoen. Dus de eenheid lijkt me duidelijk: toeren. Dat is maar op één manier uit te leggen. Het enige wat ontbrak was een tijdseenheid.

Professioneel Hyves-weigeraar

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:38

ripexx

bibs

Wouter Tinus schreef op 21 oktober 2004 @ 22:22:
Het toerental is een miljoen. Dus de eenheid lijkt me duidelijk: toerenomwentelingen.
Verder zijn het gewoon rpm's, hier is immers naar mij inziens geen duidelijke vertaling voor ;) Als je het echt netejes wil doen dan druk je het uit in Hz (s-1/ /s) of radialen per seconden. Immers is een minuut geen gestandaardiseerde eenheid en seconde wel. * ripexx zoekt mier ;)

buit is binnen sukkel

Pagina: 1