Toon posts:

Beeld wordt ineens groter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel erg vervelend probleem. Ik heb een XFX Geforce 6800 GT met 6.14.10.6177 stuurprogramma's.

Anyway wat er gebeurt is dat af en toe als ik iets opstart, (vooral media player) maar ook een bepaalde website, of TV programma... dan "zoomt" het scherm in op een klein vierkant linksbovenin... mijn hele scherm is dan gevuld met ongeveer 10x10 cm van de linkerbovenhoek van de desktop,vervolgens moet ik alles minimaliseren, naar beeldscherm opties en dan de resolutie veranderen/terugzetten.

Mijn broertjes pc (exact dezelfde hardware) heeft hetzelfde probleem.... het gebeurt af en toe.

Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring die me kunnen helpen.

Verwijderd

ik heb het vroeger ook gehad en een kennis van me soms ook.
run eens dxdiag de test met die ronddraaiende kubus als die heeeel snel draait heb je het zelfde probleem:

[rml][ XP]Geforce4, beeld word wazig en verschuift[/rml]/

succes,
Ice

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik heb het ook ooit eens gehad, het heeft te maken met je beeldinstellingen, en dan specifiek het nvidia tabs gedeelte. Welke optie precies staat me niet bij. Loop ze even allemaal na. Ik heb geen nvidia kaart meer, dus ik kan het niet even nakijken.

[ Voor 16% gewijzigd door sdomburg op 21-10-2004 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja mooi, het probleem doet zich voor bij directdraw, direct3D doet het wel goed :)

dus ik ga eens kijken wat ik kan met directdraw.... directx opnieuw installeren ofzo

vreemd ik voerde het opnieuw uit toen deed ie het wel goed...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 20:02 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
he, dat probleem heb ik ook, ik dacht dat het aan mijn X-vid codecs lag, aangezien het alleen gebeurt bij afspelen van die media bestanden, het is dan net of het beeld uitgerekt word naar een eventuele 2e monitor. het rare is dan echter dat mijn muiscursor wel de "juiste" coordinaten weergeeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Magic op 21-10-2004 20:16 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
Computer geformateerd, alles opnieuw geinstalleerd. Probleem leek verholpen. Ineens, bang terug vandaag! :(

Lijkt toch echt vooral te gebeuren als er java/media player gebruikt wordt. En dan media player in de ruimste zin.. ook voor audio (streaming)...

wat ik heb veranderd sinds het weer komt is dat ik laatst COOLBITS2.REG heb geinstalleerd (voor extra opties voor je nvidia kaart zoals temperatuur meting etc.)

en dat had ik ook geinstalleerd voordat ik geformateerd had.

Mijn broertjes pc heeft hetzelfde probleem (exact zelfde hardware/software) en die heeft ook COOLBITS2.REG

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 11:16 ]

Verwijderd

Heb af en toe hetzelfde als ik Java heb draaien.
ALT + CTRL + DEL indrukken ( onder XP ) wil de zaak vaak verhelpen.
Dan schiet het beeld plots terug naar de orginele instellingen zoals ik die heb ingesteld en kan ik de taskmanager sluiten en weer verder werken,

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jep, ik had het probleem ook als ik java draaide, vooral als ik via webbrowser-vnc mijn linux-server-bak aan het bekijken was, en dan in combinatie met de X-vid codec. heb nu de nieuwste jre en ffdshow geinstalleerd en vooralsnog lijkt het probleen verholpen

[ Voor 22% gewijzigd door Magic op 03-11-2004 19:55 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
ligt volgens mij aan de drivers, ik heb het ook gehad op mijn HTPC bij het afspelen van films. Ben uiteindelijk teruggegaan naar 53.03. Maar misschien kun je drivers die niet zo oud zijn proberen omdat je een 6800 hebt

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Pagina: 1