[XP] Laptop komt niet meer uit standby sinds SP2

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:45
Ik heb een tijd geleden SP2 op mijn laptop geïnstalleerd. Sindsdien komt hij niet meer uit standby. Ik heb toen mijn Windows XP (Prof) cd geslipstreamed met SP2 en een clean install gedaan.

Als ik het scherm van me laptop dichtklapt gaat het scherm uit en de laptop springt naar de standby modus (lampje gaat knipperen). Als ik het scherm uitklap en op aan/uit druk gaat de laptop weer aan maar het scherm blijft zwart.

Ik heb deze 'tweak' al proberen uit te voeren, echter zonder resultaat:
http://support.microsoft.com/?kbid=833740

Ook maakt het geen verschil als de stroomkabel erin/eruit ligt. Het gekke is dus dat onder SP1a gewoon alles werktte.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Nieuwe drivers voor je videokaart proberen misschien?

En anders maar terug gaan naar SP1a. Kun je niet met SP2 werken dan ben je beter af de losse updates te installeren (je kunt ook nog een bug report indienen bij MS, maar hoe lang het duurt voordat er een oplossing komt weet ik nie).

• Spixo
Postman schreef op 21 oktober 2004 @ 19:49:
Nieuwe drivers voor je videokaart proberen misschien?

En anders maar terug gaan naar SP1a. Kun je niet met SP2 werken dan ben je beter af de losse updates te installeren (je kunt ook nog een bug report indienen bij MS, maar hoe lang het duurt voordat er een oplossing komt weet ik nie).
Helaas gaat Microsoft binnenkort verplichten iedereen SP2 te laten installeren. Ik vind SP2 ook veel beter ten opzichte van SP1a. Ik zoek dus geen workaround maar een _oplossing_.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

mm ik heb dit zelfde probleem maar dan met sp1 op een compaq armada p3 600, ok ik gebruik het scherm toch zelden omdat hij als irc server draait en ik hem remote beheer. toch blijft het lastig. Ik moet de stroom eraf halen en dan de battery eruit om het te resetten / booten. daarna werkt het weer goed. Het is ook niet altijd. Soms als ik hem openklap krijg ik gewoon beeld, maar meestal niet

Verwijderd

Dell zeker?

Had ik ook. Moest SP2 eraf knikkeren, geen andere oplossing.
Geprobeerd: nieuwe drivers, omega drivers (=alternatieve drivers), bios-update. Alles zonder soelaas.

• Spixo
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 22:32:
Dell zeker?

Had ik ook. Moest SP2 eraf knikkeren, geen andere oplossing.
Geprobeerd: nieuwe drivers, omega drivers (=alternatieve drivers), bios-update. Alles zonder soelaas.
Het betreft een Medion laptop. Ik heb BIOS al geupdated, helaas geen soelaas. Ik zal eens proberen met wat nieuwe drivers voor de videokaart...

Verwijderd

batterij hoeft er btw niet zo nodig uit hoor.. je kunt gewoon de aan/uit knop 10 secs ingedrukt houden. dan gaat'ie ook uit

voor de rest een lastig probleem..
misschien heeft compaq of Dell een eigen patch als oplossing ?
Pagina: 1