[XP]MP3 speler geeft een I/O error

Pagina: 1
Acties:

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben net bij onze buren geweest. Het buurmeisje had een USB MP3 speler gekregen voor haar verjaardag, maar als je deze in de PC deed dan pakt hij hem helemaal niet (het icoontje van onveilige hardware verwijderen komt 2 seconden onderin het beeld te staan en daarna verdwijnt het weer). Heel soms laat hij hem wel zien in deze computer, maar als je erop klikt geeft hij iets met een I/O error aan (de precieze foutmelding weet ik niet uit mijn hoofd). De MP3 speler van haar zusje doet het ook niet op haar PC, maar mijn USB memorystick wel.

In andere computers doen allebij de memorysticks het.

Om het op te sommen:
2 USB MP3 spelers werken niet, geven soms een I/O error
Mijn USB memorystick doet het wel

Wat ik al heb geprobeerd:
- Gekeken of de USB poorten wel aanstonden in het BIOS.
- Gekeken bij apparaatbeheer, de USB hub enzo werd gewoon goed herkent.
- De nodige Spyware/virussen verwijderd
- Verschillende USB poorten geprobeerd, frontside en backside.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
De MP3 spelers werken wel in jouw/ander systeem?

Verder misschien eens kijken naar de power settings voor USB. Misschien krijgen ze wel te weinig stroom ofzo.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Postman schreef op 21 oktober 2004 @ 19:51:
De MP3 spelers werken wel in jouw/ander systeem?

Verder misschien eens kijken naar de power settings voor USB. Misschien krijgen ze wel te weinig stroom ofzo.
Of zijn het nog van die heel oude vage USB poorten die niet geheel aan de standaard voldoen.

• Postman
amour021 schreef op 21 oktober 2004 @ 19:53:
Of zijn het nog van die heel oude vage USB poorten die niet geheel aan de standaard voldoen.
Nog nooit hiervan gehoord, maar verklaard wel wat problemen die ik vroeger had ;)

Ik d8 zelf ook nog aan drivers, maar XP zou als het goed is die MP3 spelers moeten herkennen als 'verwisselbare schijf', dus drivers moeten niet nodig zijn (tenzij ze een of ander exotisch protocol gebruiken, dan weer wel, vandaar ook de vraag of ze wel werken in andere systemen).

• Admiral Freebee
  • Niet online
Postman schreef op 21 oktober 2004 @ 19:59:
[...]

Nog nooit hiervan gehoord, maar verklaard wel wat problemen die ik vroeger had ;)

Ik d8 zelf ook nog aan drivers, maar XP zou als het goed is die MP3 spelers moeten herkennen als 'verwisselbare schijf', dus drivers moeten niet nodig zijn (tenzij ze een of ander exotisch protocol gebruiken, dan weer wel, vandaar ook de vraag of ze wel werken in andere systemen).
Die informatie zou wel handig zijn. Mijn vader heeft ook een MP3 speler die echt de speciale software nodig heeft om herkend te worden door de computer. Je kan hem niet als verwisselbare schijf benaderen wat echt wel jammer is..

• Azer
  • Niet online
Ik heb er net weer even naar gekeken.

Ze hebben 2 identieke systemen van Fuijitsu (hoe je dat ook schrijft). In die van haar zusje werken MP3 spelers wel. Bij allebij de computers geeft hij aan dat er 500mA gebruikt word op de USB poort.

Ik heb als tijdelijke oplossing een netwerk aangelegd (alles lag er al, ze hadden mijn raad opgevolgd en een ADSL multimodem gekocht), zodat ze de liedjes konden verplaatsen naar een computer waar de MP3 speler wel werkt.

[ Voor 32% gewijzigd door Azer op 21-10-2004 20:56 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Azer schreef op 21 oktober 2004 @ 20:54:
Ik heb er net weer even naar gekeken.

Ze hebben 2 identieke systemen van Fuijitsu (hoe je dat ook schrijft). In die van haar zusje werken MP3 spelers wel. Bij allebij de computers geeft hij aan dat er 500mA gebruikt word op de USB poort.

Ik heb als tijdelijke oplossing een netwerk aangelegd (alles lag er al, ze hadden mijn raad opgevolgd en een ADSL multimodem gekocht), zodat ze de liedjes konden verplaatsen naar een computer waar de MP3 speler wel werkt.
Lijkt me nogal veel voor een MP3-stick. Nu goed, heb je dan al eens alle andere USB apparaten van die ene PC afgehaald? Misschien moet die 500mA wel verdeeld worden over twee aansluitingen ofzo. Dat heb ik al eens eerder gezien.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:03
Ik weet niet welk besturings systeem ze hebben, maar bij win 98 moet vaak aparte software worden geinstaleerd.

• Postman
canonball schreef op 21 oktober 2004 @ 21:09:
Ik weet niet welk besturings systeem ze hebben, maar bij win 98 moet vaak aparte software worden geinstaleerd.
Titel zegt [XP] dus ik neem aan XP ;)

• Azer
  • Niet online
amour021 schreef op 21 oktober 2004 @ 20:58:
[...]

Lijkt me nogal veel voor een MP3-stick. Nu goed, heb je dan al eens alle andere USB apparaten van die ene PC afgehaald? Misschien moet die 500mA wel verdeeld worden over twee aansluitingen ofzo. Dat heb ik al eens eerder gezien.
Er zijn geen andere USB apparaten aangesloten. Dat het veel is zou best kunnen. Ik heb net even bij mijn eigen PC gekeken en daar gebruikt mijn USB stick (zonder MP3 speler) 200mA en mijn muis 100mA. Nooit op gelet eigenlijk.

En ja, allebij de systemen gebruiken Windows XP (Geupgrade vanaf ME). Formatteren is out of the question, want nu ik dat netwerk heb aangelegd vind ze het eigenlijk ook goed. Het hoeft dus niet meer opgelost te worden, maar ik zou het leuk vinden als ik alsnog een oplossing kan vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door Azer op 21-10-2004 21:18 ]

• Postman
Rest nog steeds de vraag of je drivers hebt bij de MP3 speler. Een naam/merk zou makkelijk zijn, ook voor toekomstige mensen.

En amour021 geeft ook aan dat hij helaas drivers nodig heeft om zijn MP3-speler te benaderen.

• Azer
  • Niet online
Het is een Beatzkey Pro 256MB. Er zat een driver cd bij, waar alleen Windows 98 drivers opstonden.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Azer schreef op 22 oktober 2004 @ 00:30:
Het is een Beatzkey Pro 256MB. Er zat een driver cd bij, waar alleen Windows 98 drivers opstonden.
Klinkt me ook een zeer vaag merk.. Ik kon er op Google niets over vinden. Misschien de USB poorten op die ene computer eens uitblazen? Heeft m'n neefje ook wel eens gehad, z'n USB bracket zat echt vol met stof waardoor z'n USB apparaten niet (goed) werkten 8)7

Verder weet ik het ook niet... :/

• Postman
amour021 schreef op 22 oktober 2004 @ 17:31:
[...]

Klinkt me ook een zeer vaag merk.. Ik kon er op Google niets over vinden. Misschien de USB poorten op die ene computer eens uitblazen? Heeft m'n neefje ook wel eens gehad, z'n USB bracket zat echt vol met stof waardoor z'n USB apparaten niet (goed) werkten 8)7

Verder weet ik het ook niet... :/
Ik kon er in eerste instantie ook niks over vinden, totdat ik de site van de maker vond: http://www.qware.info
Pagina: 1