Toon posts:

Pc problemen door virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wilde graag je mening hebben, ik heb een pc weg gebracht van een kennis van mij omdat ik zelf er niet meer uit kwam.
Probleem was geen videokaart vindbaar onder xp.

Nu hebben ze de pc nagekeken en kwamen met een hele opsomming van dingen, waaronder 7 virussen, terwijl er op de pc een virusscanner draaide. Volgens de technische dienst van de winkel werkte de virusscanner een maand nietmeer.
Met de videokaart was er ook wat aan de hand, de 3d accelerator, en met de voeding.

Nu wil ik graag jullie mening weten of het mogelijk is dat een virus deze defecten kan aanrichten. Ik ben er van overtuigd dat ze gewoon geld willen maken.

Kan iemand mij vertellen of die gasten van de technischedienst bepaalde software gebruiken om een probleem op je computer te achterhalen....

Ik hoop wat van jullie te horen,

gr.

Nominus 8)

Verwijderd

Nu wil ik graag jullie mening weten of het mogelijk is dat een virus deze defecten kan aanrichten. Ik ben er van overtuigd dat ze gewoon geld willen maken.

Kan iemand mij vertellen of die gasten van de technischedienst bepaalde software gebruiken om een probleem op je computer te achterhalen....
1. Een virus kan veel, maar ik heb nog nooit gehoord dat er hardware was gesloopt door middel van een virus. (misschien dat het mogelijk zou zijn bij hd's )Nogmaals, misschine dat het mogelijk is maar ik heb er nog nooit van gehoord :) en degene die dat voor mekaar krijgt wil ik graag eens spreken ;)

2.Ze gebruiken zeer waarschijnlijk software die jij en ik niet hebben. Ik bracht laatst mn hardeschijf weg omdat 'ie tikte, met alleen een systeembeheeraccount (uiteraard met wachtwoord) mijn gebruikersaccount (installatierechten) en een gast account. (windowsXP)

Ik kwam hem ophalen en hun zo: jaja, we hebben een paar dingetjes op je schijf geinstalleerd om hem te testen. Ik denk: Ow? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 17:44 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Software kan geen defect veroorzaken aan hardware.

Dit is heel algemeen genomen. Als jij software draait die erg intensief is voor je processor, en deze is niet goed gekoeld, kan deze minder lang leven. Als jij software gebruikt om een bios/firmware te flashen en er gaat iets mis, dan kan er wel wat kapot gaan. Als jij software gebruikt die hardwarematige dingen aanstuurt om bv te overclocken kan er wat kapot gaan.

Maar een virus kan geen fysieke schade aanrichten aan de hardware.

Neemt natuurlijk niet weg dat jouw onderdelen gewoon kapot gegaan kunnen zijn, los van het virus. Dus of ze geld willen maken kan je hier niet van af leiden. Videokaart is te testen door bv in een ander systeem te zetten of een andere videokaart te gebruiken. Voeding is te testen door met bepaalde monitoring programma's (bv MBM) te kijken of deze wel een stabiele spanning geeft.

edit:
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 17:40:
2.Ze gebruiken zeer waarschijnlijk software die jij en ik niet hebben.
Alle software die zo'n bedrijf gebruikt kan jij ook aan komen :)
De prijs is een ander verhaal...

[ Voor 15% gewijzigd door Mike Jarod op 21-10-2004 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Top van jullie om zo snel te antwoorden.

Maar weten jullie ook welk software zij gebruiken.

Gr.

Chris

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 18:13:
Maar weten jullie ook welk software zij gebruiken.
Nee want wij hebben geen glazen bol ofzoiets :P

Als je hier op GoT de verschillende FAQ's doorleest kan je een goed beeld krijgen wat voor software er zoal beschikbaar is voor bepaalde testdoeleinden.

Leesvoer:
PMG FAQ
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (25/01/04)
OM FAQ / Beleid

Verwijderd

Alle software die zo'n bedrijf gebruikt kan jij ook aan komen :)
De prijs is een ander verhaal...
Ik zeg toch ook niet dat jij en ik er niet aan kunnen komen :+ ;)

@Chris, waarom wil je weten welke software zij gebruiken? Je kan evt. gewoon brutaal de winkel instappen en vragen wat ze gebruiken. Wil je hetzelfde als hun gaan doen en kijken wat daar uit rolt? Helpt je weinig. Het waarschijnlijk resultaat wat je krijgt;
"Ja oke, maar die mensen van de technische dienst hier zijn ook niet gek en die vonden niks.... hoe verklaar je dat?" o.i.d.
Pagina: 1