Toon posts:

stabiliteits probleem???

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
als ik een kwartiertje zit te surfen, hangt mijn pc plotseling vast. normaal heb ik er nooit last van. ik heb een 300w voeding en vrijveel hardware erinzitten. kan het zijn dat mijn 300w voeding al te zwak is voor al die apparaten. ik heb al een 2e voeding geprobeerd, maar ik weet niet waar ik 'm moet plaatsen. de cpu word niet echt zo warm... 42graden idle... +-50graden stressed...

waar kan dat aan liggen...???

Verwijderd

Windows 98SE
Had ik ook ALTIJD problemen mee.

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
heb je ook toevallig wat details van je systeem? ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

En voor mij is Windows 98 SE de stabielste Windows 9X versie die er is. Het kan wel aan een combinatie van hardware en bepaalde drivers liggen. Wat voor mainboard heb je, en wat hangt er allemaal in? Geheugentype? Processor?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ik draai op dit moment winME.. normaal win98 SE.

mijn systeem:
a7v
tb900@1100
2x 30.7 ibm 7200rpm dtla ata100
1 12x40 aopen dvd speler
1 plex 12x10x32 burnproof
1 asus 50x cdrom
128mb geheugen pc133 (m-tec)
geforce 256 pro DDR 32mb
sb live player 5.1
300w voeding
4 ventilators (van die grote die in de voedingen zitten)

naar mijn mening is mijn voeding een beetje te zwak voor dit alles.

wat denken jullie?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit heb ik aan een merkloze 300Watt hangen:

ABit KT7 mainboard, AMD Thunderbird 1GHz CPU, Thermaltake Super Orb cooler, Asus V7700 Deluxe, Maxtor 40GB harddisk, Quantum 8GB harddisk, Asus 8x DVD player, SCSI CD writer, ATAPI ZIP Drive, Soundblaster Live! Full, Soundblaster Live! Value, SB16 met Yamaha DB50XG midi board, Realtek RTL8029 network card, Intel 21041 network card, SCSI controller, Canon N656U scanner (gevoed door PC), Intellimouse Explorer muis en nog 4 extra 12x12 blowers in de behuizing.

Het is hartstikke stabiel, dus ik denk dat een 300Watt aardig veel power kan leveren :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Misschien heb je gewoon een te laag voltage voor je oc-ed proccie...
probeer hem eens NIET te oc-en... Kijken of ie dan nog steeds vast loopt... Anders VOLTAGE MOD ! =)

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
dat kan wel maar een oc'ed cpu gebruik net iets meer dan een niet oc'de cpu :)
want bij mij lukt het niet met 300w heb een athlon clasic 750@850 als ik hoger wil dan heb ik net niet genoeg voeding :'(

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

Verwijderd

Dit had ik aan een No-name 230W hangen:

Athlon 600 Classic(0.25 micron)
MSI 6167
192 MB PC133
Creative Geforce Pro(DDR)
SCSI-kaart
Teac 6x24
Pioneer SCSI DVD-speler
Netwerkkaart 3Com
SB Live!
2x HD

Dit draaide 100% stabiel, dus kom niet steeds aan met die domme verhalen over te zwakke voeding :r

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Verhoog je i/o en core voltage van je cpu es, kan zeker helpen!

• Goingin
  • Laatst online: 19-08 21:54
Op zondag 31 december 2000 16:11 schreef oO0SmOkE0Oo het volgende:
als ik een kwartiertje zit te surfen, hangt mijn pc plotseling vast. normaal heb ik er nooit last van. ik heb een 300w voeding en vrijveel hardware erinzitten. kan het zijn dat mijn 300w voeding al te zwak is voor al die apparaten. ik heb al een 2e voeding geprobeerd, maar ik weet niet waar ik 'm moet plaatsen. de cpu word niet echt zo warm... 42graden idle... +-50graden stressed...

waar kan dat aan liggen...???
Ik weet het! Ik weet het! :)
Mag ik het zeggen?? :)

Ik heb dat probleem ook gehad, ben je lekker aan het surfen, slaat ineens je beeld vast en kan je niks meer, geen ctrl-alt-del, alleen resetknop biedt uitkomst.
Dit zit hem in je mobo.
Ik heb bijna hetzelfde systeem als jou.
(Tbird 900, A7V, Asus V7700, IBM 30,7 GB HD, Plextor 12/10/32A, 300Watt voeding in de kast, etc etc)

Wat ik heb gedaan (en meerdere mensen) is de bios flashen naar 1005A en de Via 4in1 4.26 drivers installeren.

En nu draait het als een zonnetje.
Dat is naar mijn mening de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
potttverrrrdomme ja...

volgensmij heb je gelijk....
ik barst helemaal in tranen uit:'(
grapje...:)

dat ga ik eens proberen...

laterzzzz

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 31 december 2000 18:04 schreef oppertweaker het volgende:
kom niet steeds aan met die domme verhalen over te zwakke voeding :r
Inderdaad. Het is een beetje mode aan het worden om bij alle vastlopers meteen de voeding de schuld te geven, of bij het minste of geringste meteen je hele harddisk te formatteren en Windows opnieuw erop te knallen. Go-with-the-flow-tweaking zeg maar :r

Verwijderd

Topicstarter
heey... waar kan ik 1005a downen.. ik vind 'm niet op de asus site...

bij www.tweakers.net kan ik 'm ook niet vinden...

:(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens de originele 1004D bios... waarom kan ik die nergens vinden

• Goingin
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUS/mb/socka/kt133/a7v/

Daar staan alle biossen en drivers.
Ik raad je aan om ook ff de zip genaamd V160b33.zip te dl'en, omdat in de 1005A bios gelijk een nieuwe bios voor de Promise controller zit (hoef je niks extra's voor te doen) moet je deze drivers wel installeren in windows.

Je kan de via 4in1 4.26 drivers hier dl'en: http://viahardware.com/download/4in1426.zip

Suc6
En als je nog vragen hebt, je hebt me icq nr nu :)

Verwijderd

Topicstarter
HET WERKT NIET !!!!!!!

ik heb de bios geflashed. daarna moest ik opnieuw opstarten... ZWART BEELD... nix daar...

computer uit gezet.. daarna weer aan.. hij ging aan... maar de bios gaf aan dat de voltage ofzo tehoog stond.. of de fsb... kweet het niet meer..
ik heb normaal de voltage op 1.85v staan.. maar met de 1005a bios gaat hij niet verder dan de bios... dus ik zet 'm terug naar 1.80v en hij start... maar ik krijg steeds iets dat er een fout is geconstateerd met de BOOT UP DEVICE.... dus.. hij start niet op.. en de hd ledje blijft branden..

floppy erin en terug geflashed.. en deed het weer normaal... de FSB heb ik trouwens op 100 gelaten....

kan iemand dit verklaren?

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 16:18 schreef jordyb het volgende:
Windows 98SE
Had ik ook ALTIJD problemen mee.
Dat je advies krijgt dat je voeding te brak is kan ik me nog wel voorstellen, maar als je dit hierboven leest .... ben je dan gewoon triest?? Miljoenen mensen draaien win98se en dan kom je mee aanzeiken dat het daaraan ligt? |:(
en zeg nou niet van :" maar ik en mijn vrienden hadden....." dat jij niet met een os overweg kan gaan ligt gewoon aan jouw kennis..

het is trouwens "mijn vrienden en ik"

Verwijderd

ben ik vergeten te reageren op dit topic.

klinkt misschien afgezaagd , maar probeer gewoon eerst de boel te formateren <--stap 1
trek alles eruit behalve vga, hdd, cdrom<---stap 2
(dus ook overbodige ram, hdd, floppy,etc, vergeet usbapparaten niet)
install windows<---stap 3
zorg natuurlijk voor de nieuwste drivers
Zet alles instellingen in de bios op standaard" veilige " opties.
compoorten uit, usb uit, standaard fsb etc etc
daarna moet het toch wel lukken

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
dat hij het niet doet met die nieuwe bios en de door jouw gekozen settings heeft volgens mij met de jumpersettings op je mobo te maken....kijk eens in het boekje...

• Goingin
oO0Smoke0Oo:

Je hoeft het hier niet te posten want het werkt wel.
Staat gewoon een klein instellinkje verkeerd.

Komt goed hoor :)
Pagina: 1