Mike Jarod schreef op 21 oktober 2004 @ 18:42:
Ik ben het helemaal met je eens dat het niet verstandig is
Noem het koppig, maar ik ben zo'n persoon die eerst fouten moet maken om er vervolgens iets van te leren. Ik zal dus eerst geinfecteerd moeten worden voordat ik een software firewall ga gebruiken. So be it. Ik ben voorstander van zo weinig mogelijk processen draaien op mijn systeem, Kaspersky is dan ook de enige die draait (via HKLM\..\Run dan). Anderen raad ik uiteraard wel altijd aan een software firewall te installeren, en als ik systemen installeer voor andere mensen, doe ik dit dan ook altijd.
Hé het is altijd nog stukken beter dan de gemiddelde gek die niet eens een router of virusscanner gebruikt

ik ben ook zo'n koppigaard. alle overtollige meuk moet weg (ik heb een hartsgrondige hekel aan residente programma's) m'n pc gebruik ik dagelijks intensief : gamen, internetten in alle betekenissen van het woord en developpen met allerlei toestanden.
ik werk steeds als beperkte user (programma werkt niet ondanks alle inspanningen als beperkte gebruiker? too bad, weg ermee) en gebruik geen antivirus (niet nodig en een nepveiligheidsgevoel) ok mss een opensource av dat geen signature file nodig heeft (pre-emptive werkt maw) zou ik mss eventueel kunnen overwegen.
iig, op m'n pc draaien maar 14 processen (waarvan 3 voor de softfirewall & toch 1 resident progje: daemon tools), maar ik ga nog verder. poorten dicht (heb geen poort 135 ,139, noem maar op, enkel 1025 en 445 (achter de fw!)). overtollige bagger in de explorer : extra context menu's - pdfocx

, zipfolder dll

, preview dlls

: ge unregsvr32-igd en weg ermee!
voor de rest, een firewall is onmisbaar, maar noch dit en zeker de av niet is de holy grail van beveiliging.
met de opmerking van schouw over softfw's ben ik het, koppigaard zijnde, uiteraard niet helemaal eens. tenminste, geen enkele (ik wil altijd de uitdaging aangaan!) van de mij bekende dll injecties of andere komen voorbij mijn zonealarm pro zonder waarschuwing.
ik let ook op exploits van gewone programma's via
www.secunia.com en probeer dan zo snel mogelijk te updaten.
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 22-10-2004 00:53
. Reden: effe toch secunia vermelden ]