Versioning network file system bestaat dit voor samba???

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Weet iemand of er iets van een versioning network file system bestaat...

Hiermee bedoel ik een filesysteem dat eigenlijk bij elke write een diff doet met de bestaande file om te kijken of er iets veranderd zoja, dan wil ik twee files hebben. 1 actuele die ik kan zien en 1 oude die ik kan benaderen ( hoe vind ik op dit moment minder interessant )

Ik ben al samba_fu tegengekomen waarbij je elke aan elke open actie een commando kan hangen, maar deze wil niet compileren met samba 3.0.6

CVS icm webdav vind ik geen handige optie.

Het uiteindelijk doel is dat ik gewoon al mijn documenten etc gewoon op een netwerkshare dump en deze gewoon kan bewerken en editten en dat ik dan over een halfjaar gewoon elke versie van een document kan oproepen.

Verwijderd

Gomez12 schreef op 21 oktober 2004 @ 16:53:
Weet iemand of er iets van een versioning network file system bestaat...

Hiermee bedoel ik een filesysteem dat eigenlijk bij elke write een diff doet met de bestaande file om te kijken of er iets veranderd zoja, dan wil ik twee files hebben. 1 actuele die ik kan zien en 1 oude die ik kan benaderen ( hoe vind ik op dit moment minder interessant )

Ik ben al samba_fu tegengekomen waarbij je elke aan elke open actie een commando kan hangen, maar deze wil niet compileren met samba 3.0.6

CVS icm webdav vind ik geen handige optie.

Het uiteindelijk doel is dat ik gewoon al mijn documenten etc gewoon op een netwerkshare dump en deze gewoon kan bewerken en editten en dat ik dan over een halfjaar gewoon elke versie van een document kan oproepen.
Kun je zoiets niet bereiken via LVM snapshots?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
LVM Snapshots???

Ken ik niet precies, maar klinkt alsof er gewoon eens in de zoveel tijd een image / snapshot gemaakt wordt. Maar ik wil in wezen echt elke verandering kunnen terugvinden.

Dus als ik in een bestandje 1 teken toevoeg, opsla, dan nog 1 teken toevoeg, weer opsla, etc etc etc. Dat ik dan naar gelang hoeveel etc. ik x versies zie. Ook al sla ik het bestand 20x per minuut op. Als ik elke keer iets verander wil ik 20 versies hebben.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien dat je het in het filesystem van je OS moet zoeken :?
Als je het daarop werkende kan krijgen, maakt het niet uit of je het local of via Samba benaderd ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Gomez12 schreef op 21 oktober 2004 @ 17:14:
LVM Snapshots???

Ken ik niet precies, maar klinkt alsof er gewoon eens in de zoveel tijd een image / snapshot gemaakt wordt. Maar ik wil in wezen echt elke verandering kunnen terugvinden.

Dus als ik in een bestandje 1 teken toevoeg, opsla, dan nog 1 teken toevoeg, weer opsla, etc etc etc. Dat ik dan naar gelang hoeveel etc. ik x versies zie. Ook al sla ik het bestand 20x per minuut op. Als ik elke keer iets verander wil ik 20 versies hebben.
Duik even in die snapshots, want daar zit misschien wel een deel van de oplossing. Maar ik sluit niet uit dat je wat je wilt zelf zult moeten schrijven. Ik herinner me wel dat ik ooit eens op een systeem gewerkt heb (VMS?) dat altijd generaties van bestanden opsloeg. document.doc;1 document.doc;2 enz. Was wel grappig...

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Netware doet het ook. Die bewaart ze op dezelfde plek als verwijderde files. Je kan alles terughalen zolang je nog schijfruimte over hebt. En anders worden oudste weggegooide/veranderde bestanden gewist. Ik ben nog niks tegengekomen wat onder Linux ditzelfde doet.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er bestaat wel een versioning filesystem patch voor ext2:

Die doet copy-on-write, klinkt als wat jij bedoelt:

http://www.ext3cow.com/

edit:
er wordt sinds maart niets meer op hun lijst gepost, en ik zie ook niets anders dan een patch voor 2.4.21, dus ik weet niet of het hele project nog current is...

[ Voor 40% gewijzigd door usr-local-dick op 21-10-2004 23:32 ]

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Met google heb ik de volgende link gevonden:
Wayback
Dit is een versioning module voor blockdevices en werkt dus voor meerdere filesystem types.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:38
waarom maak je geen gebruik van svn of cvs kun je ook terug naar oudere versie`s waarom zouw je iedere oude file willen bewaren

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Pagina: 1