Toon posts:

[W2K] Register steeds kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een computer heb ik al vaker Windows 2000 geinstalleerd, maar heel vaak komt hij bij het opstarten met een blauw scherm en de melding dat C:\winnt\system32\config\software beschadigd is. Dan repareer ik dat (vanuit c:\winnt\repair) of ik installeer Windows 2000 opnieuw. Dan kan je er gewoon weer op werken, maar na een paar keer opnieuw opstarten krijg je dan dezelfde melding weer.

Dit is erg irritant. Ik vermoed dat Windows 2000 en mijn hardware niet helemaal over een kunnen komen. Zal het helpen om Windows XP te installeren?

Het is een P550 met mobo Abit BE6-II.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit probleem had ik ook op een Asus P3BF. Bleek dat mijn memcontroller nogal brak was, iedere keer een andere hoeveelheid geheugen detecteerde en hierdoor zwaar instabiel werd en mijn windows 2000 corrupt werd.

Ik zou iig je geheugen eens flink laten testen om te kijken of het daar misschien aan ligt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn harde schijf en geheugen al getest, maar daar kwam niks uit naar voren.

Verwijderd

kan een hardwareconflict zijn, of met een driver. Komt bij win2000 nog redelijk vaak voor.

Wel handig om te weten hoe je config er verder uitziet (zelf tegevoegde hardware), want er zijn een bekend aantal apparaten die een probleem kunnen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Riva TNT2 videokaart
Creative SoundBlaster 128
3Com 3c509 netwerkkaart

Ik vermoed zelf dat het de HPT366 (ATA-66) controller is die op het moederbord zit, die problemen geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Kickje.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een keer een kickje dan. Laatste keer.

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan:

http://groups.google.nl/g...1.rdc2.pa.home.com&rnum=2

Overigens lijken er een hoop topics te bestaan in de newsgroups, succes iedergeval :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
De HPT366 controller geeft inderdaad problemen.

Het komt er op neer dat het niet werkt, nooit zal werken, en elke poging om het te laten werken zonde van je tijd is. Een vervelende conclusie, maar ik weet nu in ieder geval wel wat er aan de hand is.
Pagina: 1