wireless adsl

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matx5
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-06-2024
laat ik maar beginnen met te zeggen dat ik de search en google al gebruikt heb. Ik vind wel kleine stukjes waar ik niet erg aan uit kan. Maar niets overzichtelijk.

Ik heb dus nu een adsl verbinding skynet go abonnement met een alcatel speed touche home modem. deze is aangesloten op de desktop.

Nu heb ik 2 laptops gekocht voor thuis te gebruiken met elk een 54 Mbits/s Wireless LAN Intel PRO/Wireless 2200 draadloze netwerktoegang en een 10/100 Mbit netwerkcontroller 56k modem.

Nu zou ik een draadloos netwerk willen inrichten waarbij de laptops via de desktop kunnen printen en verbinding kunnen maken met het internet. (Ik ben een leek op vlak van netwerken dus het zou kunnen dat dit niet echt een snelle of goedkope oplossing is. Indien zo mogen jullie het altijd laten weten.)
ik zou ook grag nog met mijn desktop internetten via een kabel.

specs van de desktop zijn:
1024 mb ram
p4 2.8 ghz
ati radeon 9800 pro
120 gb harde schijf
windows xp home sp2

mijn vragen aan jullie zijn:
1) is dit een goede oplossing of zijn er betere en snellere
2) wat heb ervoor allemaal nodig? (router of accespoint of ...)

dank bij voorbaat,

mattias

[ Voor 3% gewijzigd door matx5 op 21-10-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mogelijkheden:

• Router en een AccessPoint halen;
• Router met ingebouwde AP halen;
• Router met ingebouwd modem en ingebouwd AP halen en je speedtouch de deur uit flikkeren;
• Speedtouch modden naar Speedtouch Pro (dan is 't toch een router correct me if I'm wrong mede-NT-ers? :P) en een switch + AP halen;
• Extra netwerkkaart voor je desktop kopen en die als router laten fungeren. Vervolgens switch + AP halen.

Dit zijn volgens mij een aantal mogelijkheden die je hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 10:31
Speedtouch is er ook als wireless versie.

Als ik jou was zou ik een accespoint kopen en die op je huidige modem aansluiten. Je kan de printer delen op de desktop, maar je kan ook een wireless printserver aanschaffen (150 euro d8 ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matx5
kan ik dan nog via de desktop met cabel surfen? en heb ik dan met de laptops toegang tot de desktop als ik bijvoorbeeld via lan bestanden wil doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
C-BAS33 schreef op 21 oktober 2004 @ 16:53:
Speedtouch is er ook als wireless versie.

Als ik jou was zou ik een accespoint kopen en die op je huidige modem aansluiten. Je kan de printer delen op de desktop, maar je kan ook een wireless printserver aanschaffen (150 euro d8 ik)
een los accesspoint aan een modem heeft weinig nut hoor 8)7

TS: De Draytek Vigor 2900G is een router + accesspoint + printerserver (USB) in één. Daar kun je dan je speedtouch op aansluiten :) Vervolgens verbinden je laptops + desktop met de 2900G :)

Afbeeldingslocatie: http://www.draytek.nl/image/2900G/2900glarge.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hiervoor een Switch kopen (+/- 25,- euro)
Je hebt dan met een netwerkkabel je pc verbonden voor je adsl verbinding.
Je koop een AccessPoint aan (+/- 80,- euro) en sluit deze ook aan op je Switch voor het draadloze netwerk/internet gebeuren.

Je ben dan klaar voor +/- 100,- euro.

Je kan dan ook gewoon netwerkbestanden delen en printen via een gedeelde printer.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matx5
Osiris schreef op 21 oktober 2004 @ 17:02:
[...]

een los accesspoint aan een modem heeft weinig nut hoor 8)7

TS: De Draytek Vigor 2900G is een router + accesspoint + printerserver (USB) in één. Daar kun je dan je speedtouch op aansluiten :) Vervolgens verbinden je laptops + desktop met de 2600G :)

[afbeelding]
als ik het goed begrijp moet je de vigor 2900g en de 2600g hebben?
dat maakt het toch al duur hoor +- 500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
goedkoopste oplossing:

Zet een wireless netwerk kaartje in je pc. Je hebt dan een kabel van modem naar pc en wireless van pc naar laptops. Router software op je pc en gaan

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matx5
100 maximum 200 euro zou ik er nog aan willen geven dus als het alleen die vigor 2900g zou zijn die ik nodig heb is dat geen probleem, want dat is precies wel een ideale oplossing. De oplossing van remcoof zie ik ook wel zitten.

Maar ik zou eigenlijk liever geen kaartjes bijsteken in mijn desktop aangezien het een dell is en er nog garantie op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb ook ADSL in België en heb als draadloze router de Linksys WAG54G.

Afbeeldingslocatie: http://www.linksys.com/products/image180/wag54g.jpg

Deze werkt zeer goed bij mij. Let erop dat ADSL in België en Nederland niet aan elkaar gelijk zijn.

Kostprijs: van 140 tot 170 euro.

Ter verduidelijking: Deze router hang je rechtstreeks aan je telefoonlijn en je kan hierop 4 PC's met draad en enkele draadloos op aansluiten. Je hebt dus buiten dit apparaat niets nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door WimB op 21-10-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
matx5 schreef op 21 oktober 2004 @ 17:09:
[...]

als ik het goed begrijp moet je de vigor 2900g en de 2600g hebben?
dat maakt het toch al duur hoor +- 500 euro
Sorry, typo. Ik heb zelf de 2600, maar daar moest gewoon 2900 staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Een linksys wrt54g wireless router, die hang je aan je adsl modem. Er zitten 4 lan aansluitingen op, hier sluit je je desktop op aan. Laptops draadloos (54mbit).

Heb deze in eenzelfde situatie, maar dan met 1 laptop (draadloos) en een desktop (kabel) met printer. Werkt perfect!

De Linksys kost iets meer dan 80 euro. Het is een erg goed merk, is niet voor niets het consumentenmerk van Cisco.

[ Voor 18% gewijzigd door _Oldie_ op 21-10-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matx5
wat is het grote verschil tussen de Linksys WAG54G en de wrt54g?
de ene kost ongeveer 80 euro en de andere bijna het dubbel. want deze lijken wij wel goede en goedkope oplossingen vooral de wrt54g maar kan deze 2 draadloze laptops aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WAG45g heeft een ingebouwd modem. En ja, beiden kunnen twee draadloze laptops aan.

Om eerlijk te zijn vind ik het nu wel mooi geweest. Dit is vanaf het begin al een topic geweest met vragen die je in principe met een beetje research zelf kunt beantwoorden. Vragen over producten, speficicaties etc. kun je gewoon zelf beantwoorden door op websites van fabrikanten te kijken en reviews te zoeken.

Ik stel voor dat je Starten van topics in NT *lezen* nog even doorneemt en je daar in het vervolg wat beter aan houdt bij een topic.

Verder moet je er zo wel uitkomen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.