laat ik maar beginnen met te zeggen dat ik de search en google al gebruikt heb. Ik vind wel kleine stukjes waar ik niet erg aan uit kan. Maar niets overzichtelijk.
Ik heb dus nu een adsl verbinding skynet go abonnement met een alcatel speed touche home modem. deze is aangesloten op de desktop.
Nu heb ik 2 laptops gekocht voor thuis te gebruiken met elk een 54 Mbits/s Wireless LAN Intel PRO/Wireless 2200 draadloze netwerktoegang en een 10/100 Mbit netwerkcontroller 56k modem.
Nu zou ik een draadloos netwerk willen inrichten waarbij de laptops via de desktop kunnen printen en verbinding kunnen maken met het internet. (Ik ben een leek op vlak van netwerken dus het zou kunnen dat dit niet echt een snelle of goedkope oplossing is. Indien zo mogen jullie het altijd laten weten.)
ik zou ook grag nog met mijn desktop internetten via een kabel.
specs van de desktop zijn:
1024 mb ram
p4 2.8 ghz
ati radeon 9800 pro
120 gb harde schijf
windows xp home sp2
mijn vragen aan jullie zijn:
1) is dit een goede oplossing of zijn er betere en snellere
2) wat heb ervoor allemaal nodig? (router of accespoint of ...)
dank bij voorbaat,
mattias
Ik heb dus nu een adsl verbinding skynet go abonnement met een alcatel speed touche home modem. deze is aangesloten op de desktop.
Nu heb ik 2 laptops gekocht voor thuis te gebruiken met elk een 54 Mbits/s Wireless LAN Intel PRO/Wireless 2200 draadloze netwerktoegang en een 10/100 Mbit netwerkcontroller 56k modem.
Nu zou ik een draadloos netwerk willen inrichten waarbij de laptops via de desktop kunnen printen en verbinding kunnen maken met het internet. (Ik ben een leek op vlak van netwerken dus het zou kunnen dat dit niet echt een snelle of goedkope oplossing is. Indien zo mogen jullie het altijd laten weten.)
ik zou ook grag nog met mijn desktop internetten via een kabel.
specs van de desktop zijn:
1024 mb ram
p4 2.8 ghz
ati radeon 9800 pro
120 gb harde schijf
windows xp home sp2
mijn vragen aan jullie zijn:
1) is dit een goede oplossing of zijn er betere en snellere
2) wat heb ervoor allemaal nodig? (router of accespoint of ...)
dank bij voorbaat,
mattias
[ Voor 3% gewijzigd door matx5 op 21-10-2004 16:37 ]