[PHP] POP3 uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een php scriptje maken dat POP3 uitleest, en eventueel de e-mailtjes doorstuurt. Ik heb php.net erbij gepakt, en via google gezocht, maar ik vind eigenlijk nergens een scriptje die ook mooi de headers uitleest.

Wat ik eigenlijk wil is dat ik de afzender (naam en email), onderwerp en body van de e-mail makkelijk kan uitlezen en gebruiken.

Via google en php.net vond ik alleen maar scriptjes die verbinding maken met de POP3 server en de berichten ophalen, maar niet hoe je ze in 'nette' content omzet.

Dus mijn vraag is: kent iemand een class / scriptje die (eventueel verbinding met POP3 server maakt en) POP3 berichten in bijv. een array zet zodat ze makkelijk te lezen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je moet bij mijn weten zelf alle headers uitlezen uit de berichten. Daar zijn heel wat mooie standaard classes voor gemaakt, hotscripts.com is een mooie plek om te beginnen met zoeken. Op dit forum is je topic een scriptrequest, en dat mag helaas niet. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gezocht naar die classes, alleen alles wat ik tegenkwam maakt alleen verbinding en logt in en download de berichten, geen classes die headers uitlezen.

Edit: 't is niet echt een script request, hoe je met POP3 moet verbinden etc. heb ik allemaal uitgezocht op php.net, dit lukt prima, alleen die headers uitlezen lukt me niet!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heb je al eens naar de imap functies van PHP gekeken? Daar kun je gewoon POP3 mail mee ophalen, en afzonderlijk headers en body en dergelijke opvragen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Anders zoek je de POP RFC even op. Daarin staat precies welke commando's er moeten worden verstuurt naar een POP3 server om oa de headers te krijgen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
http://pear.php.net/package/Net_POP3 Heeft twee functies om headers uit te lezen; getParsedHeaders en getRawHeaders
Pagina: 1