Windows XP start niet meer na het maken van een image.

Pagina: 1
Acties:

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Heb de search gebruikt maar kon geen overeenkomstig probleem vinden.

Ik heb afgelopen week mijn pc geformatteerd en XP opnieuw geinstalleerd + alle programma's die ik normaal gebruik. Nadat ik Windows helemaal opnieuw ingesteld had wou ik hier een image van maken, zodat ik de volgende keer, mocht ik xp weer opnieuw moeten installeren, gewoon een image terug kan zetten.

Nou is mijn budget niet zo groot zodat ik een duur image progje kan kopen, dus na veel gezoek en gedoe ben ik wat freeware progjes tegen gekomen die toch wel goed scnene te werken.

Affijn ik heb dus een progje gevonden "Image for Dos" van terabyte. Dit programma kan images maken van ntfs partities onder dos maar had hiervoor wel een FAT partitie nodig om de image op op te slaan. Deze had ik dus aangemaakt onder windows zelf al.

Nadat ik dus in dos was opgestart kon ik wel een C:\ vinden, waarvan ik aannam dat dit de fat directie was aangezien dos geen ntfs leest uit zichzelf. Nouja ik start programma die keurig mijn ntfs partities vind, ik selecteer de partitie waar Windows op staat en ik geef aan dat hij het image bestand op c:\ moet opslaan (ik had eerst geen drive aangegeven en toen wou hij het image op mijn diskette gaan opslaan maar toen kreeg ik dus een error dat dit niet kon :P). Nou dat ding gaat vrolijk aan de slag en ik krijg na de hand een melding dat de operatie met success geslaagd is. Ik sluit het programma dus af en doe een dir c:\ en daar staan dus mooi de image bestanden.

Nou goed ik start dus de pc opnieuw op en ik krijg een melding "Ongeldige Systeemdiskette" terwijl ik geen diskettes en cd's in mijn pc heb zitten. Als ik dan een paar keer op enter druk krijg ik oppeens "DISk BOOT FAILURE"

Ik heb een fdisk /mbr gedaan maar dat helpt nix. In de bios zelf heb ik geen intsellingen veranded dus daar kan het ook niet aan liggen. Als ik XFDISK opstart zie ik wel 4 partities staan wat dus klopt. 3x NTFS partities (dus mijn windows partitie + 2 andere partities) en 1x FAT partitie wat dus ook klopt. En de grootte van de partities klopt verder ook.

Ik heb het programma NTFSDOS gebruikt om te kijken wat deze doet, maart die mount dus alleen mijn 2 andere partities. Mijn Windows partitie word niet gemount door NTFSDOS.

Hopelijk ben ik zo duidelijk genoeg geweest. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor? Want er staan op mijn windows partitie dus wel enkele bestandjes die ik niet kwijt wil.

Signature

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Nouja ik ben ondertussen maar begonnen met opnieuw installeren want naar talloze andere dingen (recovery console, terugzetten image, etc) bleef er maar 1 optie over helaas.

Signature