(Win2k server)Server na inloggen eventjes erg traag

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 12:54
Hallo,

wij hebben hier een netwerk met 5 servers waarvan 2 dezelfden, draaien allemaal goed, alleen de domeincontroller (tevens mailserver) is na het inloggen voor een minuut of 2 erg traag

Ik log in op server als administrator, als de server is opgestard start ik bv Windows verkenner, duurt 1 minuut, als die eindelijk is opgestard klik op plusje bij deze computer, duurt weer minuut voordat inhoud word weergeven.
Sluit ik hierna verkenner weer en start verkenner weer opnieuw is die wel weer snel.
bovenstaande geld niet alleen voor windows verkenner maar ook voor AD users and C, event viewer en andere toepassingen en/of applicaties

Dit komt voor als ik:

- server opstart en inlog
- uitlog en weer opnieuw inlog
- Computer lock en later weer unlock

Andere servers hebben hier geen last van

In het register staat er bij Run geen rare dingen, gewoon de standaard componenten, verder register vergeleken met andere server die wel goed werkt, en komt ook gewoon overeen, ad en spy ware gecontroleerd (hitmanpro) eventlog staat ook niets geks in.

Weet iemand waardoor dit kan komen?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

- Services draaien ?
- DNS wel op orde ?
- Eventviewer meldingen ?
- CPU Uitl ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Ora et Labora
Koffie schreef op 21 oktober 2004 @ 17:40:
- Services draaien ?
- DNS wel op orde ?
- Eventviewer meldingen ?
- CPU Uitl ?
Er draaien geen rare services, gewoon de standaard, DNS draait ook goed, eventlog ook geen rare meldingen en de CPU zit de hele tijd onder de 5%

Het gekke is dat als je de server lockt, dan weer unlocked hij ook maar eventjes traag is, bij het inloggen kan ik het nog snappen maar na lock-unlock hoeft hij toch geen services of wat ook te starten toch?? 8)7 :?

Verwijderd

Krap geheugen waardoor hij moet swappen ?

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

meestal is een servert toch wat langzamer en minder responsive via z'n gui. (Je kon toch iets vinken van optimize performance for network services oid) Is het niet een normaal verschijnsel?
/edit:
ja onder system properties-advanced- en dan performance options...

[ Voor 29% gewijzigd door elTigro op 22-10-2004 09:45 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• Ora et Labora
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 09:27:
Krap geheugen waardoor hij moet swappen ?
Valt eigenlijk wel mee, 640 MB
Spec. server:

Intel Pentium IIIE, 993 MHz
Mobo: Compaq ProLiant ML350
640 MB intern
30 Gb hdd

Zal toch voldoende moeten zijn voor een redelijke prestatie dacht ik?

Verwijderd

Het is toch puur iets met Windows, lijkt me. Daarom over de schutting naar Windows Operating Systems dus :)
Pagina: 1