[S-Video] Geluid en beeld of alleen maar beeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-04 20:47
Heb hier op forum gezocht naar me vraag, maar kreeg telkens een timeout van search.

Ik heb op me laptop een s-video aansluiting,
deze heeft 7 pinnen+die vierkante gat

nu heb ik bij de lokale electroboer een s-video naar scart setje gehaald,
bestaat uit een s-video kabel met 4 pinnen+die vierkante en een converter voor 3x tulp (beeld, right sound, left sound) en een s-video met 4 pins aansluiting.

betekend die 7 pins dat daar ook audio in zit? zoja...

kabel s-video 7 pins naar s-video 4 pins+2 tulp kabeltje, bestaat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12048

die aansluiting geeft alleen beeld.
en s-video aansluiting hoeft niet alle pinnen aangesloten te zijn.
vandaar minder pinnen dan gaatjes :D
ik weet zo gou even niet uit m'n hoofd wat de pinlayout is, maar wat mischien handiger had geweest is een s-video <--> s-video kabel met een converter blok naar scart. zodat je de audio van je laptop uit audio uitgang erbij zou kunnen prikken op de scart stekker blok.

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 12048 op 21-10-2004 16:11 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
zo heb ik hem nu ook, alleen het beeld is zwart/wit.
me tv ondersteund PAL en NTSC, heb op de tv-out mode alles getest, PAL-x en NTSC-x, alles was zwart wit.

waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Doe de aansluiting (indien mogelijk) eens via een videorecorder. Werkt bij mij ook niet rechtstreeks via de tv maar wel via de videorecorder?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
ik deed eerst ook via de videorecorder, wil een film vanaf de laptop opnemen op videoband. dat werd zwart/wit dus dacht ik effe rechtstreeks naar de tv effe proberen, zelfde effect, alleen wat scherper beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

Dat komt dan waarschijnlijk omdat je TV/Videorecorder te oud is om S-Video te ondersteunen, in dat geval zul je S-Video naar Composite moeten converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je 7 pinnetjes op je S-Video poort hebt dan kan het zijn dat er al composite bij in zit, gewoon S-Video heeft 4 pinnetjes. Je kreeg er als het goed is dan zo'n verloop kabel bij waar composite stekker aan zit, die plug je dan weer in je TV/Video al dan niet via scart convertortje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
ik heb bij me laptop geen converter stukje gekregen...

probeerde net met een kabeltje wat ik had gekregen bij me GF4MX,
is een s-video met 9 pins (waarvan 2 niet gebruikt worden als ie in me laptop gaat) en er komt een s-video (4pins) en een composiet uit.
met de composiet aangesloten op een scart-stukje en werkte goed (met kleur)...

bestaan er kabels die gewoon een s-video (7/9 pins) aan de ene kant en aan de andere een composiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Bij sommige van deze connectors zijn de drie pinnetjes voor een RGB signaal. Uit twee van de 4 S-VHS pinnetjes kan je een gewoon composiet signaal halen (als je TV geen S-VHS ondersteund).

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1