Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[dvd] Programma met beveiligde 'harde' fullscreen

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Voor een presentatie-pc met touchscreen moet ik een dvd-programma hebben die fullscreen afspeelt en (zonder toetsenbord) niet uit te zetten is. De presentatie is namelijk een dvd-film, die met het touchscreen bediend kan worden, maar de achterliggende pc mag niet bediend worden door de bezoekers.

Ik heb al geprobeerd een dvd-speler als shell te draaien in plaat van explorer, maar dan opent hij de film niet automatisch. Bovendien is het programma nog steeds af te sluiten, alleen kun je de pc dan niet bedienen. Dat zou in principe wel kunnen werken, maar is niet erg netjes.

Daarom zoek ik een dvd speler die een vaste full-screen versie heeft. Zoals de kiosk mode van IE, zeg maar (ik wist niet goed hoe ik het moest omschrijven, en heb op alle bewoordingen die ik hier gebruikt heb gezocht :) )

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00
kun je misscien dubbeklikken uitschakelen op dat touchscreen, dan kom je er volgens mij echt niet uit fullscreen, want rechtsklikken kan toch niet met touchscreen?

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Initial G schreef op 21 oktober 2004 @ 15:51:
kun je misscien dubbeklikken uitschakelen op dat touchscreen, dan kom je er volgens mij echt niet uit fullscreen, want rechtsklikken kan toch niet met touchscreen?
Dat was ik nog vergeten te vermelden: dat heb ik ook geprobeerd, maar dat ging niet. Volgens mij laat windows xp dat niet meer toe, want ik kon het zelfs in het register niet uit zetten

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Misschien kun je de dubbelklik op een hele korte tijd instellen, zodat je (bijna) niet meer kunt dubbelklikken?

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 16:02:
Misschien kun je de dubbelklik op een hele korte tijd instellen, zodat je (bijna) niet meer kunt dubbelklikken?
De dubbelklik-tijd staat al zo laag mogelijk, maar het is nog steeds mogelijk. Je kunt hem duidelijk niet laag genoeg zetten.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kun je niet beter zoiets kopen ?

random voorbeeldje

anders logitech software er opgooien en de functie van de linker/rechterknop veranderen (dit werkt per input device)

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 22-10-2004 00:29 ]

Iperf

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
fish schreef op 22 oktober 2004 @ 00:27:
kun je niet beter zoiets kopen ?

random voorbeeldje
Een stand-alone dvd-speler is meestal niet zo makkelijk op een touchscreen aan te sluiten
anders logitech software er opgooien en de functie van de linker/rechterknop veranderen (dit werkt per input device)
Dat werkt ook niet, want je moet met de linker muis knop kunnen klikken.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 15:31
Je hebt dedicated linux distributies die alleen met een bepaald commando uit het DVD menu komen. Ik gebruik zelf freevo en daar werkt de dubbelklik niet het menu. Misschien kun je hier eens naar kijken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hertog schreef op 22 oktober 2004 @ 09:31:
[...]

Een stand-alone dvd-speler is meestal niet zo makkelijk op een touchscreen aan te sluiten

Dat werkt ook niet, want je moet met de linker muis knop kunnen klikken.
1) als je even goed leest
Surprisingly easy to use

The combination of the DVD player controller and the visual feedback from the TV screen provides an intuitive, easy to use system. For Professional applications this player accepts inputs from wired controls including Touch Screen devices and from Infra Red handheld devices.
2) de linker muis knop kun je links laten blijven. je kan knop voor knop configgen
die gaat niet op nee

Iperf

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
TukkerTweaker schreef op 22 oktober 2004 @ 09:47:
Je hebt dedicated linux distributies die alleen met een bepaald commando uit het DVD menu komen. Ik gebruik zelf freevo en daar werkt de dubbelklik niet het menu. Misschien kun je hier eens naar kijken.
Ik kan hier eens naar kijken, maar het lijkt mij eigenlijk en nogal omslachtige oplossing. Zou er echt geen enkele softwarematige dvd-speler op het idee zijn gekomen dat het misschien wel handig is een kiosk mode te draaien (via de commandline, met -kiosk of zo :) )?

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Nog even een schopje. Iemand?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.softpedia.com/public/cat/11/1/1/11-1-1-123.shtml
Superior Media player with simple Windows design with lot's of features, e.g. Crossfading, automatic playback, timed events, structured playlist, Kiosk mode , full (!) drag and drop, customizeable controls, ... requires fmod.dll (http://www.fmod.org ; also included with some games / software) and msvbvm60.dll
mischien ?

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 25-10-2004 22:50 ]

Iperf

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Dat is alleen een audio-player. Ik zoek een dvd-speler. Maar bedankt voor het meedenken :)

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Schopje. Nog iemand suggesties?

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
En nog een keer omhoog.

• Dr.SnakeS
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 05:49
Als je bedoelt dat je wilt dat bezoekers niet uit DVD-programma kunnen via touchscreen, kun je dan gewoon niet de dvd in een window laten afspelen, en dan gewoon een beetje je beeld 'uitrekken' (je weet wel, zoals op een gewone monitor met die knopjes voor centreren beeld etc.) zodat de bovenste balk waar de bedieningsknoppen staan niet meer te bedienen is via touchscreen. Dit natuurlijk op voorwaarde dat je via touchscreen wel het menu van de dvd kunt bedienen. Is maar een heel simplistische oplossing die plots in me op kwam, maar wie weet helpt het.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr.SnakeS op 28-10-2004 12:17 ]

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Dr.SnakeS schreef op 28 oktober 2004 @ 12:16:
Als je bedoelt dat je wilt dat bezoekers niet uit DVD-programma kunnen via touchscreen, kun je dan gewoon niet de dvd in een window laten afspelen, en dan gewoon een beetje je beeld 'uitrekken' (je weet wel, zoals op een gewone monitor met die knopjes voor centreren beeld etc.) zodat de bovenste balk waar de bedieningsknoppen staan niet meer te bedienen is via touchscreen. Dit natuurlijk op voorwaarde dat je via touchscreen wel het menu van de dvd kunt bedienen. Is maar een heel simplistische oplossing die plots in me op kwam, maar wie weet helpt het.
De pc gaat iedere nacht uit en iedere ochtend waar aan, en het is niet echt handig om iedere keer dat scherm naar de juiste plek te moeten slepen. Bovendien is het touchscreen de enige bedieningsmogelijkheid die er is, ook voor het museum. Het enige waar de mensen van het museum bij kunnen en het publiek niet, is de aan-uit knop. 's ochtends zet je het systeem aan, het geheel start op, laad de dvd, speelt deze fullscreen af, en 's avonds druk je op de powerknop, en het systeem schakelt zichzelf uit. Zo zou het althans moeten gaan :)

• Dr.SnakeS
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 05:49
Ik vond zelf al dat mijn oplossing verdacht eenvoudig was, maar dacht dat het misschien nog juist doenbaar was voor een pc op pakweg een beurs die 2 dagen ging gebruikt worden. Als het in een museum gebruikt gaat worden, dan is het idd niet echt een aangewezen oplossing.
Nu ja, ik wens je nog veel succes bij je zoektocht naar een oplossing.

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Dr.SnakeS schreef op 28 oktober 2004 @ 12:30:
Ik vond zelf al dat mijn oplossing verdacht eenvoudig was, maar dacht dat het misschien nog juist doenbaar was voor een pc op pakweg een beurs die 2 dagen ging gebruikt worden. Als het in een museum gebruikt gaat worden, dan is het idd niet echt een aangewezen oplossing.
Nu ja, ik wens je nog veel succes bij je zoektocht naar een oplossing.
Voor eventjes zou het inderdaad best kunnen, zeker op een beurs waar toch mensen in de buurt zijn om in te grijpen mocht er iets mis zijn gegaan. Maar deze pc moet echt onbeheerd kunnen draaien, en je moet mensen niet te veel vertrouwen natuurlijk :)

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-10 19:26

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Ik kamp met hetzelfde probleem. Heeft iemand ondertussen - 2 jaar later - een oplossing voor dit probleem? Ik heb me suf gezocht, maar kan niks vinden.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 01:05
Ondertussen 4 jaar later. 2008 - 2004 = 4 ;)

There is no replacement for displacement!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 10:36
Is dit misschien wat voor je?

• Placid_K

Placid_K

Ik zal eens kijk pinoj, alvast bedankt :)

• Placid_K

Placid_K

BUMP

Nog steeds niks gevonden...vandaar de bump.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hertog schreef op donderdag 21 oktober 2004 @ 17:52:
[...]

De dubbelklik-tijd staat al zo laag mogelijk, maar het is nog steeds mogelijk. Je kunt hem duidelijk niet laag genoeg zetten.
probeer eens in de registry de doubleclick onmogelijk laag te zetten
ik gebruik een touchpad met speciale software dus ik ga het niet checken

maar kijk eens in HKCU/control panel/mouse/doublecliskspeed en zet hem daar eens op 1 ms. knappe jongen die dat haalt

maareuh ..... heb je inpraktijk al problemen gehad dan ?

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 06-09-2008 13:07 ]

Iperf

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kun je trouwens niet iets met een Linux alternatiefje?
Daar is vast wel een of andere myth-tv achtige distro voor.
Pagina: 1