In vervolg op [rml][ PHP]Array, deel info uit regel toevoegen aan zelfde regel[/rml]
Ik heb besloten het vorige probleem op te lossen door elke datum in de ene tabel een voor een te vergelijken met de andere tabel.
Ik heb daarvoor de volgende code gemaakt.
(ik laat de query's even weg, deze gaan namelijk goed)
Probleem bij bovenstaande code is dat hij 1x goed word doorlopen, er verschijnen 2 verjaardagen en dan een event. Daarna zou de code met de volgende event doorlopen moeten worden en weer een verjaardag moeten opleveren gevolgd door de event. Echter mist deze verjaardag.
Ik denk dat het komt door de geneste while's . Ik heb iets gelezen over een pointer.
Ik heb echt geen idee hoe dit nu weer kan ...
Ik heb besloten het vorige probleem op te lossen door elke datum in de ene tabel een voor een te vergelijken met de andere tabel.
Ik heb daarvoor de volgende code gemaakt.
(ik laat de query's even weg, deze gaan namelijk goed)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| $RESULT_EVENTS = mysql_query($SQL_EVENTS); WHILE ($MYROW_EVENTS = mysql_fetch_array($RESULT_EVENTS)) { echo "<hr>"; $EVENTDATE = $MYROW_EVENTS["DATE"]; //Jaar dumpen $EVENTDATE = (substr("$EVENTDATE", 5,2)).(substr("$EVENTDATE", 8,2)); WHILE ($MYROW_BIRTHDAYS = mysql_fetch_array($RESULT_BIRTHDAYS)) { $COMPAREBD = $MYROW_BIRTHDAYS["member_birthdate"]; //Jaar dumpen $COMPAREBD = (substr("$COMPAREBD", 5,2)).(substr("$COMPAREBD", 8,2)); if($COMPAREBD<=$EVENTDATE) { echo "$COMPAREBD<br>"; }; }; echo "$EVENTDATE<br>"; }; |
Probleem bij bovenstaande code is dat hij 1x goed word doorlopen, er verschijnen 2 verjaardagen en dan een event. Daarna zou de code met de volgende event doorlopen moeten worden en weer een verjaardag moeten opleveren gevolgd door de event. Echter mist deze verjaardag.
Ik denk dat het komt door de geneste while's . Ik heb iets gelezen over een pointer.
Ik heb echt geen idee hoe dit nu weer kan ...
[ Voor 60% gewijzigd door itsme op 21-10-2004 15:17 . Reden: while vervangen door if ]
Nothing to see here