[HCC] kaartenruiltopic?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:27
Is het toegestaan om een kaartenruiltopic te openen voor de HCC-dagen?

Ik neem aan dat abonnees dit jaar weer gratis kaarten krijgen voor alle dagen. En dat er altijd wel mensen zijn die (een bepaalde dag) niet gaan. Die nietgebruikte kaarten zouden dan naar andere tweakers gestuurd kunnen worden.

Of evt. in de HK net zoals het Gmail-account requesttopic.

Maar ik kan me voorstellen dat julie dit niet willen omdat de organisatie wel eens benadeeld zou kunnen worden, alhoewel ze die kaarten natuurlijk zelf weggeven. Maar ze houden er dan natuurlijk ook rekening mee dát er een groot gedeelte van de mensen hun kaarten niet gebruikt.

Daarom vraag ik het eerst maar hier.

Geen idee of er ook zoiets vorig jaar ook was, of wat de beslissing daarvan was. Want toen heb ik me er helemaal niet mee bezig gehouden. Ik kan er ook geen topic over vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door OnTracK op 21-10-2004 14:54 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
Volgens mij krijg je toch 1 kaart die 3 dagen geldig is in plaats van 3 losse kaarten?

En btw, die dingen zijn naamsgebonden, je moet je HCC pas laten zien dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men kán vragen om je pasje. Maar dat lijkt me sterk als om 10 uur die deuren opengaan, dan is het al dringen genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
Twee jaar geleden ben ik er wel heengeweest, toen is er echt nooit om een pasje gevraagd, bovendien kan je zeggen dat je die niet bij je hebt / vergeten bent. Ze gaan je echt niet buiten laten staan. Maar ik vraag dan ook meer de reactie van de crew. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door OnTracK op 21-10-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 14:54:
Men kán vragen om je pasje. Maar dat lijkt me sterk als om 10 uur die deuren opengaan, dan is het al dringen genoeg...
Vorig jaar vroegen ze mijn pasje, ik geef me pappie's pasje (pappie, dus zelfde woonadres, naam, blabla). Zeggen ze dat ik geen 40 jaar ben kaart geweigerd 8)7

Zelfs me ID-pas (met het adres) hielp niet, was persoonsgebonden en omdat het abbo niet op mijn naam stond was ik niet gerechtigd.

[ Voor 16% gewijzigd door Spixo op 21-10-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 14:54:
Maar dat betekent dat het "illigaal" is om die dingen te verruilen. Of iig illigaler dan het weggeven van GMail invites :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de praktijk wordt er nooit om de pas gevraagd.
Aan mij is het iig nog nooit gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
JHS schreef op 21 oktober 2004 @ 14:56:
[...]

Maar dat betekent dat het "illigaal" is om die dingen te verruilen. Of iig illigaler dan het weggeven van GMail invites :) .
Dat snap ik, daarom vraag ik het ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:34

Neophyte

it's back....

Er zijn ook mensen die krijgen kaarten van zakenpartners, dat zijn gewone toegangskaarten voor zover ik weet, tenzij er iets nieuws is....

Senri no michi mo ippo kara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

JHS schreef op 21 oktober 2004 @ 14:56:
[...]

Er is volgens mij niets illegaals aan het ruilen van de kaarten ... zolang je ze niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

OpifexMaximus schreef op 21 oktober 2004 @ 15:11:
[...]

Er is volgens mij niets illegaals aan het ruilen van de kaarten ... zolang je ze niet gebruikt.
Mja, ik zette het ook tussen aanhalingstekens, ligt lijkt mij aan de voorwaarden die de HCC daar aan stelt :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 09:35

MaDLiVe

.-Observer-.

Die kaarten zijn gebonden aan de abbonements houder. Als je dat niet bent mag je er ook geen gebruik van maken. Dit jaar staan er ook een naam+ barcode op de kaartjes.

Volgens mij is het niet helemaal legaal om ze te gaan ruilen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Maar dan heb je ook nog altijd de kaartjes die je bijv. bij opleidingen krijgt (ik kreeg er vorig jaar eentje). Dat zijn kaartjes die voor 1 dag geldig zijn en verder niet naamsgebonden. Vorig jaar heb ik gewoon mijn eigen HCC dagen kaartje gebruikt die je krijgt als lid.. Dus had er een niet-naamsgebonden kaartje over. Wat is het probleem als je die zou 'ruilen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

MaDLiVe schreef op 23 oktober 2004 @ 16:08:
Die kaarten zijn gebonden aan de abbonements houder. Als je dat niet bent mag je er ook geen gebruik van maken. Dit jaar staan er ook een naam+ barcode op de kaartjes.

Volgens mij is het niet helemaal legaal om ze te gaan ruilen.
Ruilen is volstrekt legaal, net zoals je andere stukjes papier zoals flippo's en bierviltjes mag ruilen met je vrienden. Ik mag jou zelfs gerust mijn paspoort uitlenen zodat jij d'r een perfect gelijkende kopie van kunt maken. Pas zodra je je daarmee wil gaan legitimeren ben je illegaal bezig, en dat dan nog alleen omdat paspoorten onder wettelijke controle staan in Nederland.

Ergo, niets illegaals aan het ruilen van een paar toegangskaartjes :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Laatst online: 22-09 14:44
curry684 schreef op 23 oktober 2004 @ 18:09:
[...]

Ruilen is volstrekt legaal, net zoals je andere stukjes papier zoals flippo's en bierviltjes mag ruilen met je vrienden. Ik mag jou zelfs gerust mijn paspoort uitlenen zodat jij d'r een perfect gelijkende kopie van kunt maken. Pas zodra je je daarmee wil gaan legitimeren ben je illegaal bezig, en dat dan nog alleen omdat paspoorten onder wettelijke controle staan in Nederland.

Tja, dat je redenatie niet klopt, kun je op de laatste bladzijde (kaft) vinden:
Dit paspoort is eigendom van de Staat der Nederlanden.
De houder is verplicht het paspoort zorgvuldig te bewaren.
Het mag slechts ter beschikking van een derde worden gesteld indien daartoe een wettelijke verplichting bestaat.

Nou gaat het niet om het paspoort, maar om kaartjes, maar het principe van : het deugt niet - is hier zeker ook van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
curry684 schreef op 23 oktober 2004 @ 18:09:
[...]

Nog even een vraagje voordat daar nog misverstanden over ontstaan... Is dit de mening van de crew of die van jou? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22
Ricardo87 schreef op 21 oktober 2004 @ 14:56:
[...]

Vorig jaar vroegen ze mijn pasje, ik geef me pappie's pasje (pappie, dus zelfde woonadres, naam, blabla). Zeggen ze dat ik geen 40 jaar ben kaart geweigerd 8)7

Zelfs me ID-pas (met het adres) hielp niet, was persoonsgebonden en omdat het abbo niet op mijn naam stond was ik niet gerechtigd.
Daar gelooft ik echt niets van, 5 vrienden van mij hebben pas op naam van vader staan, kwamen er allemaal in en werden gecheckt, daarnaast staat er geen leeftijd op je pass, hoe willen ze dat checken?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Brobbel schreef op 23 oktober 2004 @ 18:34:
[...]

Tja, dat je redenatie niet klopt, kun je op de laatste bladzijde (kaft) vinden:
Dit paspoort is eigendom van de Staat der Nederlanden.
De houder is verplicht het paspoort zorgvuldig te bewaren.
Het mag slechts ter beschikking van een derde worden gesteld indien daartoe een wettelijke verplichting bestaat.

Nou gaat het niet om het paspoort, maar om kaartjes, maar het principe van : het deugt niet - is hier zeker ook van toepassing.
Jaja wist ik eigenlijk ook wel toen ik het typte, d'r staat zelfs op "De vervalser wordt bestraft" ;)

HCC-kaartjes echter krijg je gratis ergens bij, net als Flippo's bij een zak chips. Lekker ruilen dus als jij daar gelukkig van wordt, je krijgt hoogstens de HCC op je dak als ze je betrappen :) Er is echt werkelijk niets illegaals aan te bedenken, je overtreedt alleen hun huisregels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 23 oktober 2004 @ 18:50:
[...]
Er is echt werkelijk niets illegaals aan te bedenken, je overtreedt alleen hun huisregels.
op zich is het breken van een overeenkomst (want daar hebben we het eigenlijk over) niet strafbaar, maar je mag dan ook geen strafbare dingen doen om die overeenkomst de breken. en dat doe je dus wel: je geeft je uit voor een ander om er zelf beter van te worden, en dat is een vorm van oplichting/misleiding.

maargoed: als ze echt zo moelijk willen doen moeten ze lekker een magneetstrip op die hcc-pasjes doen (of zit die er al?) en daarmee gewoon toegang verlenen. in combinatie met een identificatieplicht natuurlijk 8)7

mocht het nou niet lukken, loop dan even om naar de parkeerplaats tussen hal 7 en 12, 3 minuten wachten totdat er iemand langskomt met een karretje oid en je piept zo naar binnen.
(denk ik, we gingen zo iig een luchtje scheppen, maar ik neem aan dat er van buiten af ook wel te komen is)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

HCC-kaartjes echter krijg je gratis ergens bij, net als Flippo's bij een zak chips. Lekker ruilen dus als jij daar gelukkig van wordt, je krijgt hoogstens de HCC op je dak als ze je betrappen :) Er is echt werkelijk niets illegaals aan te bedenken, je overtreedt alleen hun huisregels.
Illegaal is het wellicht niet, vraag twee is wel of we zoiets op GoT willen: het is toch het benadelen van de organisatie. (aan de andere kant: het past prima op tweakers.net/aanbod dus waarom niet op het forum).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_J_K schreef op 24 oktober 2004 @ 12:40:
[...]

Illegaal is het wellicht niet, vraag twee is wel of we zoiets op GoT willen
Haha, wat een onzin! Natuurlijk moet het in principe kunnen, anders is het puur mierenneuken. Wat de vraag eigenlijk moet zijn is: Willen we dit wel omdat het allemaal problemen met zich mee kan brengen en of GoT daarvoor wel het aangewezen forum is. Denk aan de vroegere Inkoop Acties [IA's]. Hoewel het oude hardwareruil topic prima loopt. (Het kan dus wel). Kun je het risico lopen dat gebruikers gaan klagen en teleurgesteld raken als kaarten niet verstuurd worden, te laat aankomen, verkeerd verstuurd worden, ongeldig blijken te zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 09:07:
[...]

Haha, wat een onzin! Natuurlijk moet het in principe kunnen, anders is het puur mierenneuken. Wat de vraag eigenlijk moet zijn is: Willen we dit wel omdat het allemaal problemen met zich mee kan brengen en of GoT daarvoor wel het aangewezen forum is. Denk aan de vroegere Inkoop Acties [IA's]. Hoewel het oude hardwareruil topic prima loopt. (Het kan dus wel). Kun je het risico lopen dat gebruikers gaan klagen en teleurgesteld raken als kaarten niet verstuurd worden, te laat aankomen, verkeerd verstuurd worden, ongeldig blijken te zijn etc.
IA's zijn niet stopgezet omdat er een keer iets met versturen fout ging maar omdat er mensen financieel de boot in gingen door corrupte verkopers en allerhande oplichtersvolk. Ik zie men hier nog niet HCC-kaartjes voor meer dan portokosten per stuk verkopen, wat de vergelijking nogal mank maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
Laatste keer dat ik het vraag: Een eenduidig antwoord graag van een crewmember die namens de gehele crew spreekt: ja of nee

want ik quote:
[...]
F_J_K schreef op 24 oktober 2004 @ 12:40:
[...]

Illegaal is het wellicht niet, vraag twee is wel of we zoiets op GoT willen: het is toch het benadelen van de organisatie. (aan de andere kant: het past prima op tweakers.net/aanbod dus waarom niet op het forum).
En daar kan ik natuurlijk weer helemaal niks mee, want het spreekt elkaar nogal tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik spreek over zaken buiten softe goederen puur als bezoeker van dit forum :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
kick'je

de uitkomst van het topic is nog steeds niet duidelijk, alhoewel ik die onderhand wel een beetje kan raden. Maar dan had ik toch graag een reactie gezien dát het niet de bedoeling is dat er kaarten geruild worden.

zie:
kaarten gezocht voor HCC voor "DE zondag" (14 nov.) (gesloten)
kaarten gezocht voor HCC voor vrijdag (12nov) (gesloten)

Dus gewoon een antwoord, ja of nee van iemand die erover gaat.
niemand anders, geen discussie, gewoon een antwoord

[ Voor 3% gewijzigd door OnTracK op 08-11-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ik heb reeds meerdere keren gesteld dat ik er geen probleem in zie om kaarten te ruilen, of aan te bieden. Een topic starten met 1 zin "hallo ik zoek een kaartje mail/MSN me ff" is daarentegen geen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Dus gewoon een antwoord, ja of nee van iemand die erover gaat.
Met Curry.gif ^^^ :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1