Hallo allemaal,
Ik heb een Philips LX3750 Home Cinema set met scart, s-video en composiet (geel kabeltje) uitgangen. Omdat het geluid toch al direct via de Home Cinema boxen gaat wil ik het beste en mooiste beeld als ik een DVD kijk.
Mijn Sony, 100hz, realflat, picture plus, 70cm, etc., breedbeeld heeft 2 x RGB-SCART, 1 s-video en 1 composiet (geel kabeltje) ingang.
Nu heb ik 4 vraagjes.
Vraag 1:
Ik kan de TV instellen op NTSC en PAL en ik kan de DVD-speler instellen op NTSC en PAL. Wat geeft theoretisch het mooiste beeld? Beiden op PAL of beiden op NTSC instellen?
Vraag 2:
Ik gebruikt nu een simpele (dunne) SCART met alle pinnen, is dit een z.g.n. RGB-SCART?
Vraag 3:
Welke kabel tussen de DVD speler en de TV levert het beste en mooiste beeld op?
-SCART
-s-video
-composiet
Vraag 4:
En heeft het nog zin om een duurdere, dikkere en gold plated kabels te halen?
De kabel afstanden zijn overigens allen minder als 1 meter.
Groeten, Klaas
Ik heb een Philips LX3750 Home Cinema set met scart, s-video en composiet (geel kabeltje) uitgangen. Omdat het geluid toch al direct via de Home Cinema boxen gaat wil ik het beste en mooiste beeld als ik een DVD kijk.
Mijn Sony, 100hz, realflat, picture plus, 70cm, etc., breedbeeld heeft 2 x RGB-SCART, 1 s-video en 1 composiet (geel kabeltje) ingang.
Nu heb ik 4 vraagjes.
Vraag 1:
Ik kan de TV instellen op NTSC en PAL en ik kan de DVD-speler instellen op NTSC en PAL. Wat geeft theoretisch het mooiste beeld? Beiden op PAL of beiden op NTSC instellen?
Vraag 2:
Ik gebruikt nu een simpele (dunne) SCART met alle pinnen, is dit een z.g.n. RGB-SCART?
Vraag 3:
Welke kabel tussen de DVD speler en de TV levert het beste en mooiste beeld op?
-SCART
-s-video
-composiet
Vraag 4:
En heeft het nog zin om een duurdere, dikkere en gold plated kabels te halen?
De kabel afstanden zijn overigens allen minder als 1 meter.
Groeten, Klaas