Ik heb voor een site van een klant van mij een site met frames gemaakt, die er als volgt uit ziet:

Helaas moest ik frames gebruiken omdat de klant dat wilde. In het 'menu' staan links die met een klik zowel 'top ding' en 'inhoud' openen met een andere pagina. Dit heb ik met een javascriptje opgelost.
deze functie roep ik dan als volgt aan:
Het probleem hiervan is is dat Google de onderliggende pagina's uit het menu niet indexeert. Google zegt op hun pagina ook dat als je de pagina niet met lynx kunt bekijken dat google er waarschijnlijk dan ook problemen mee heeft. En inderdaad met lynxs kan ik de links in het menu niet openen.
Nu zit ik er aan te denken om alle teksten van de website in de frameset te zetten als volgt:
Is dit een slim idee en gaat dit werken?
Helaas moest ik frames gebruiken omdat de klant dat wilde. In het 'menu' staan links die met een klik zowel 'top ding' en 'inhoud' openen met een andere pagina. Dit heb ik met een javascriptje opgelost.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
| <script language="javascript"> function test(url1, url2) { window.open(url1, "main"); window.open(url2, "topFrame"); } </script> |
deze functie roep ik dan als volgt aan:
HTML:
1
| <a href="javascript:test('pagina1.php', 'bla.php')"> |
Het probleem hiervan is is dat Google de onderliggende pagina's uit het menu niet indexeert. Google zegt op hun pagina ook dat als je de pagina niet met lynx kunt bekijken dat google er waarschijnlijk dan ook problemen mee heeft. En inderdaad met lynxs kan ik de links in het menu niet openen.
Nu zit ik er aan te denken om alle teksten van de website in de frameset te zetten als volgt:
HTML:
1
2
3
| <noframes> hier komt alle tekst van de site zodat google deze kan indexeren </noframes> |
Is dit een slim idee en gaat dit werken?