Wat voor coax is dit ?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 22:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ola,

Ik ben bezig met de verbouwing aan mijn huis, en kom wat vreemde coax kabels in mijn meterkast tegen.
De kabels (althans, de aansluitingen) ken ik in principe wel, deze worden ook gebruikt voor digitale TV en internet over de kabel.
Echter heb ik hier wel heel veel van dezelfde kabels in mijn meterkast.

De andere kant van de kabels zijn gewoon normale radio/TV antennekastjes in de muren van de diverse kamers.

Zou het misschien zo kunnen zijn dat er een speciale versterker in heeft gezeten, waar de kabels op deze manier aangesloten moeten worden ?

Ik heb al het e.e.a. zitten zoeken, maar tot nu toe alleen de 'normale' antenne versterkers gezien, iets anders ken ik ook niet.
Ik kab het overigens NIET aan de vorige bewoners o.i.d. vragen.

Enkele pics :

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/Resized/DSCF2571.JPG

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/Resized/DSCF2570.JPG

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/Resized/DSCF2569.JPG

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/Resized/DSCF2568.JPG

Op de pics zul je zien dat er een paar uit een kastje komen, dat is gewoon een oude splitter van de kabel zoals je die ook bij aanleg van internet over de kable krijgt, maar nogmaals : Alle coax kabels in het hele huis, komen in de meterkast samen, en hebben dergelijke aansluitingen.

Wie weet raad ? :+

Braaikamer - Smoke&BBQ

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:35
Zou het misschien zo kunnen zijn dat er een speciale versterker in heeft gezeten, waar de kabels op deze manier aangesloten moeten worden ?
ja, zon versterker hebben wij ook gehad waar je ook zulke connectors op kon schroeven, vind het zelf een ideaal systeem

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Merk, type, prijs ? ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 11:06

TheBorg

Resistance is futile.

Hoeveel televisies hadden de vorige bewoners? :o

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Weet ik niet ;)
edit:

Ondertussen ben ik natuurlijk verder aan het zoeken, maar ik kom geen steek verder.
In mijn simpele bewordingen noem ik dit altijd digitale coax kabels, maar dat zal het vast niet zijn :P
Iemand enig idee wat voor namen er bij horen, dat googled een stuk makkelijker (overigens kon ik bij Conrad ook al geen versterkers vinden met dergelijke aansluitingen).

[ Voor 93% gewijzigd door Koffie op 21-10-2004 14:42 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

Dit is gewoon standaard coax (C12) met een f-connector erop. Waarschijnlijk heeft de vorige bewoner een versterker daar gehad.

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/s/9000_9999/9400/9400/9407/940786_BB_00_FB.EPS.gif

KANAAL MODULE BZU 16-31
Artikelnr.: 940787 - 8J
slechts 49,95 EUR

Zoiets dus :)
Je kan even kijken op www.conrad.nl bij Kabel TV -> Kabel TV versterkers. Je moet wel even opletten dat de versterker dus F-connector aansluitingen heeft en dat er genoeg uitgangen opzitten.

derde edit alweer :)

Als je zelf maar van plan bent om 1 TV aan te sluiten is misschien een versterker zonde van je geld. Je kan ook de inkomende CAI kabel verbinden met de kabel die naar de plek gaat waar je tv staat. Waarschijnlijk zitten op alle kabels F-connectors dus zou je enkel een F-connector verbinder kunnen halen bij een bouwmarkt, of je sloopt de F-connectors eraf en verbind ze met een koppeling die jij handig vindt.

[ Voor 96% gewijzigd door Vai op 21-10-2004 15:11 ]

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Verwijderd

Ik heb thuis in de meterkast ook van die aansluitingen. Deze komen samen (6 stuks) op een antenne versterker van het merk Kübler. Ik heb dat ding een jaar of 10 geleden gekocht, maar misschien worden ze nog geleverd, koste in die tijd 160 gulden.

Even gekeken naar het type: Kübler, type AVN 1716.
Er passen ook gewone stekkers op.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 15:01 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 11:18
Mijn ouders hebben ook zo'n versterker. Geen Hirschmann, maar een ander merk. Geen idee wat, anders zou het je vast kunnen helpen. Dat spul is ook met F-connectoren aangesloten.

Ik zou bij de betere electronicazaak (lees: electronicagroothandel) een goeie versterker halen en die er tussen zetten. Hoppa, coax in het hele huis geregeld.

(en als moderator PNS/NT moet je zoiets toch eigenlijk wel weten :) )

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

hier is een tratac versterker aanwezig geweest of een splitter van tratec (je hebt ze overgens ook van andere merken maar tratec is de bekenste)
kijk op de www.tratec.nl

ff over de f con aansluitingen zijn erg slecht erop gezet de kern is zichbaar
dit zijn schoef je hebt ze ook in krimp variand zag ze op de foto staan (foto 3)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:47

Maasluip

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 15:01:

ff over de f con aansluitingen zijn erg slecht erop gezet de kern is zichbaar
dit zijn schoef je hebt ze ook in krimp variand zag ze op de foto staan (foto 3)
Je bedoelt dat je de mantel ziet en dat ze niet op het plastic zijn geschroefd. Als je deze connectoren goed bevestigt dan haal je de beschermende gevlochten mantel naar achteren en schroef je de connector hier overheen op het plastic.

Misschien heeft de vorige bewoner een of meerdere schotels aan de muur gehad?

Signatures zijn voor boomers.

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 17:53

redyak

Try and Fail

Dit is normale COAX met F-Connector. Zoals gemeld gaan deze vaak met Hirsmann versterkers aan de muur van nieuwbouwwoningen (ongeveer 3 jaar) De splitsing van dit soort kabels (allemaal parralel in de meterkast ipv rijgsysteem) gaat beter met de kleine splitsunits.
Ze worden vooral gepromoot vanwege de verbetere kwaliteit aan 100Hz TV's.

Vorige bewoner heeft waarschijnlijk de verdeler en versterker meegenomen.

Voor prijzen en ideeen

http://www.h-e.nl/index.php

http://www.hirschmann.nl/

[ Voor 11% gewijzigd door redyak op 21-10-2004 15:37 ]

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

Maasluip schreef op 21 oktober 2004 @ 15:14:
[...]
Je bedoelt dat je de mantel ziet en dat ze niet op het plastic zijn geschroefd. Als je deze connectoren goed bevestigt dan haal je de beschermende gevlochten mantel naar achteren en schroef je de connector hier overheen op het plastic.

Misschien heeft de vorige bewoner een of meerdere schotels aan de muur gehad?
dat bedoelde ik ook maar de kern is ook te lang je hebt kans als je ze erop draait dat je de kern krom drukt en tegen de mantel aan drukt

Verwijderd

de kern hoort iets uit te steken boven de connector zelf

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
OK, iedereen bedankt; ik ben een heel eind verder nu.

Iemand enig idee wat de officiele term voor dergelijk coax kabel is ? Ik had er niet echt opgerekend dat dit speciale coax was ofzo; wat dus betekend dat ik nu als een gek voor a.s. zaterdag enkele meters van die zut in huis moet hebben.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

c12

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Coax 12, of de coax van Hirschmann zelf 'Koka 799' genaamd.
Pagina: 1