Toon posts:

[TFT] scherm valt na 1 sec uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag van iemand een lcd scherm gekregen omdat deze het niet meer zou doen.
Dus ik kijken. Nu blijkt dat de lcd scherm na 1 seconde uitvalt.
Als hij dan uit is gevallen, (moet ik hem eerst uit en weer in schakelen), en dan doet de monitor het weer 1 seconden.
Het ligt imho dus puur aan de hardware. Maar waar zou ik ergens moeten zoeken voor de oplossing? Het merk is van Hercules en het type is ProphetView 720.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Klinkt als de voeding :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit zal wel niet relevant zijn wat ik nu ga zeggen, maar het 'gele' lampje blijft wel gewoon branden als hij is uitgevallen.

Ik dacht zelf aan dat als de monitor aanspringt dat de piek-spanning zo stijgt, dat de adapter het niet trekt.
Maar heb hier geen andere adapter dus kan het niet testen >:)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 23:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Probeer het eens met een andere monitorkabel. Het lijkt er op alsof de monitor meteen in standby springt. Het zou dus kunnen zijn dat de pin voor standby kortsluiting maakt, of gewoon is afgebroken ofzo.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Staat hij misschien toevallig ook op een te hoge vernieuwingsfrequentie ingesteld? Daar kunnen tfts namelijk ook niet zo goed tegen.

Verwijderd

Topicstarter
@E-Vix: Ja inderdaad, daar heb ik nog niet aangedacht maar daar lijkt het wel veel op.
Want als hij namelijk uitslaat na 1 sec, en ik reboot de pc ineens, dan krijg ik toch weer 1 seconde beeld (ik reboot de computer dan (met de hand, want ja ik zie niets :*) )). Ik ga ff opzoek naar een andere monitor kabel...

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 08:06

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Puur voor de toekomst en de search zal ik mijn ervaring hier delen:
Ik had 2 nieuwe Acer AL1715ms LCD-monitoren besteld en één daarvan had het zelfde euvel en zelfde symptomen: beeld uit na 1 seconde, LEDje blijft aan en je kan niet meer in de OSD komen. Ik heb hem teruggestuurd naar Acer en hij is gerepareerd. Het 'invertorboard' was kapot en is vervangen. Vandaag teruggekregen en de monitor werkt weer helemaal.
Tenzij je zelf ergens nog een 'invertorboard' hebt liggen is reparatie bij de fabrikant de enige mogelijkheid.
Pagina: 1