Toon posts:

Wel een netwerk, maar geen internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een netwerk tussen 2 pc's, maar 1 van de pc's kan het internet niet meer op. De andere wel. Ik heb een netwerk opgebouwd met een crosskabeltje.
ze hebben allebei wel een IP, maar de 1 kan niet op het internet ... :? :?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:23

UTM

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 13:44:
Ik heb wel een netwerk tussen 2 pc's, maar 1 van de pc's kan het internet niet meer op. De andere wel. Ik heb een netwerk opgebouwd met een crosskabeltje.
ze hebben allebei wel een IP, maar de 1 kan niet op het internet ... :? :?
Heb je internet wel gedeeld?

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat lukt juist niet, Want als ik het probeer te delen ( zodat de andere pc via mijn pc op internet kan/mag) geeft ie een fout aan. Ik zit nu op me stage dus kan niet sow 1 2 3 seggen wat de error was. Maar wel iets over de besturingssysteem dat iets niet kon accepteren.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Op welke manier heb je toegang tot internet? Een modem op 1 van de 2 PC's neem ik aan? Dan moet je op die PC internet delen. Welk OS draai je?

Misschien handig dat je dan een topic opent als je alle gegevens bij de hand hebt, zoals welke error 'ie dan precies geeft e.d.

[ Voor 33% gewijzigd door JanPedaal op 21-10-2004 13:49 . Reden: ff toevoeging ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Verwijderd

waarschijnlijk een ip conflict? geef ze beiden een vast ip adres en laat je verbinding compu de connectie delen, zou hij hem moeten zien. zien de pcs elkaar wel op de lan? het kan nog veel meer zijn als firewall instellingen bijv. maar dan moet je er ff achter gaan zitten. makkelijke oplossing: koop een router ;)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 13:47:
Jah dat lukt juist niet, Want als ik het probeer te delen ( zodat de andere pc via mijn pc op internet kan/mag) geeft ie een fout aan. Ik zit nu op me stage dus kan niet sow 1 2 3 seggen wat de error was. Maar wel iets over de besturingssysteem dat iets niet kon accepteren.
Dan zoek je vanavond toch de foutmelding op? Beide computers hebben hetzelfde OS? Heb je een firewall draaien?

Het was handiger om dat uit eerst te zoeken voor je een topic opent, nu loop je de kans dat deze dicht gaat. (geen request btw ;) )

Edit: spuit 11 :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja met een modem, en op de pc waar de modem zit probeer ik ook i'net ook te delen maar lukt niet. Ik draai Xp Pro als OS. Kan het zijn dat het in mijn LAN-VERBINDING 1 of 2 optie's iets verkeerd heb?

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 13:51:
Ja met een modem, en op de pc waar de modem zit probeer ik ook i'net ook te delen maar lukt niet. Ik draai Xp Pro als OS. Kan het zijn dat het in mijn LAN-VERBINDING 1 of 2 optie's iets verkeerd heb?
Geen idee wat bij jou de LAN1 en LAN2 zijn... In feite moet je op je 'server'-PC bij de internettoegang kiezen: deze verbinding delen over netwerk. Bij de 2e PC moet je dan als internettoegang 'permanente LAN-verbinding' instellen met de 1e PC als proxy.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Verwijderd

Topicstarter
hehe, jah klopt is wel een beetje dom dat ik hem nu al start op me stage.. Maar ze zien elkaar wel op de lan. En van de pc die via de andere pc moet connecte ( zeg maar) word de ip toegewezen.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:09
Wat voor modem (telefoon, usb, ethernet) en hoeveel netwerkkaarten heb je in de pc waarop je het internet probeert te delen?

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Topicstarter
Ethernet modem en op de pc waar ik het internet op probeer te delen heb ik 2 netwerkkaartjes.

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 14:00:
Ethernet modem en op de pc waar ik het internet op probeer te delen heb ik 2 netwerkkaartjes.
OK, dus modem op de ene kaart en netwerk op de andere. Nou, klinkt alsof dit prima te configureren is, misschien kan je vanavond wat proberen en posten wat er gebeurt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik zal er vanavond ff na kijken, en dingen uit proberen :P , maar tog alvast bedankt man :) ( dan post ik vanavond wel weer hoe het er voor staat )
Pagina: 1