Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11 22:01
Ik ga morgen voor de 2e keer een 27MC vossenjacht rijden samen met 2 vrienden.
De vorige keer hebben we hem zo gereden, zonder externe s meter, dus gewoon digitaal op de bak. en zonder wegenkaarten. We hebben de vos dus ook niet gevonden. Nu neem ik morgen een laptop met GPS mee en een externe s meter. Maart hebben jullie nog tips die het handig maken de vos te vinden? Ik wil hem dus deze keer wel zien te vinden? Ik neem aan dat er wel tweakers zijn die dit ook wel eens gedaan hebben. Voor degene die niet weten wat 27 MC vossen jagen inhoud: Er staat ergens iemand opgesteld met een bakkie en een flinke antenne. Er wordt een draaipunt aangegeven en in een straal van +/- 30KM moet het signaal van die persoon te ontvangen zijn. Nu heb je dus de jagers die op dat signaal af moeten rijden en die persoon vinden. Ik vind het erg leuk om te doen en ben me al flink aan het inlezen.

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:57

xon

DJeeeezzz wat een vraag..

heb het in een ver verleden erg veel gedaan en de kunst om goed te kunnen "vossen" zij een aantal dingen:

- Snelle (externe) S-meter...met een potmeter ertussen zodat je deze ook bij een hard signaal kan terugdraaien.

- een antenne ACHTERop de autop neerzetten anders kan je nooit richten dmv een rondje te draaien.

- Goede topografische kennis hebben van de omgeving

- Gewoon logisch nadenken en niet (zo deden de meeste het vroeger tenmiste) als een malloooot maar gaan rondrijden..neem de tijd en draai (zoals dat heet) veel rondjes en bepaald telkens waar je het signaal het hard is geweest.

My god.... :7 het komt allemaal weer boven!!

Verwijderd

Goeie parabool antenne lijkt me ook wel een idee. Kan je een driepunts meting doen en daar heb je hem. :)

• hullepim
Ja die potmeter hebben we al. Die hadden we vorige keer al bij ons, maar hebben we niet gebruikt. We kwamen niet boven S5 uit.

• hullepim
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 13:38:
Goeie parabool antenne lijkt me ook wel een idee. Kan je een driepunts meting doen en daar heb je hem. :)
Kan je me uitleggen hoe dat werkt? En waar je zon antenne kan kopen?

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:57

xon

sja dat is meer voor de wandel vossejacht....ik neem toch aan dat je in een auto zit..

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:35
mijn pa deed dit scheinbaar vroeger ook kzal is ff vrage of hij wat tips weet

• hullepim
Je het is wel de bedoeling dat we in de auto blijven. We willen vanavond of de Goudse country vos gaan rijden of in leidschendam een vos. Echt up to date agenda's of vossenclubs met up to date info hebben we alleen nog niet gevonden. Beetje jammer dat het niet echt meer leeft. Ik vind het echt gaaf om te doen!

• hullepim
Nou we hebben hem gereden en gevonden.
We waren met zijn 3en, 1 achter het stuur, 1 achter de bak met analoge s-meter en 1 achter de GPS om te kijken waar we zaten. We hebben echt weer een hoop van NL gezien. We zijn op plaatsen gekomen waar we nog nooit van gehoord hadden. Maar waar je zeker niet zonder kan is een bak waar RF-Gain opzit, als je binnen een KM bij een vos vandaan zit is het signaal zo sterk dat je de kleinste verandering niet meer ziet. Ik kan het zeker een ieder aanbevelen om een keer mee te doen. Dit is echt zo'n tweakers spelletje! Over 2 weken doe ik er waarschijnlijk weer 1. Tis wel een dure hobby, 350KM afgelegt namelijk!
Pagina: 1