Ik had een probleem met het afspelen van divx films op mijn tv, ik kreeg dan horizontale verschuivingen. nu las ik hier ergens dat ik dan de resolutie van mijn pc beeldscherm terug moest zetten naar 1024x768. Dit werkte,maar het vervelende is dat dan meteen mijn StyleXp er mee ophoudt, en dat er een aantal windows instellingen gereset worden (ik heb dan bijvoorbeeld ineens weer een geluidsschema
) weet iemand of het probleem met de divx films ook is op te lossen zonder terug te schakelen?
Als je een nvidia kaart hebt kan je vanaf de 61.77 drivers tegenwoordig heel simpel tv-out toveren zonder je resolutie terug te draaien.
Je monitor staat dan bijvoorbeeld op 1280x1024, je zet je tv aan en denkt. Heej, dat ziet er niet relaxt uit. Maar zodra je een film start in welke player dan ook wordt dat herkent en wordt de film full screen op de tv gezet. Op je monitor kan je dan zelfs andere dingen gaan doen zonder dat dit de film stoort, zelfs als je op de monitor de film minimaliseert gaat het op de tv door.
Qua hardware kan dit vast ook wel met Ati videokaarten maar ik heb helaas geen ervaring met de drivers daarvan.
Je monitor staat dan bijvoorbeeld op 1280x1024, je zet je tv aan en denkt. Heej, dat ziet er niet relaxt uit. Maar zodra je een film start in welke player dan ook wordt dat herkent en wordt de film full screen op de tv gezet. Op je monitor kan je dan zelfs andere dingen gaan doen zonder dat dit de film stoort, zelfs als je op de monitor de film minimaliseert gaat het op de tv door.
Qua hardware kan dit vast ook wel met Ati videokaarten maar ik heb helaas geen ervaring met de drivers daarvan.
vergeten te vermelden... ik heb dus een ati kaart
sorry voor de onnodige 2e post, maar ik had dit nog niet helemaal goed gelezen, dit bedoel ik namelijk niet. als ik een film afspeel op mijn pc wordt hij inderdaad automatisch fullscreen weer gegeven op mijn tv. het probleem is dat als mijn monitor op een resolutie staat van 1152x864 of hoger mijn beeld op de tv verstoord wordt.Pixal schreef op 22 oktober 2004 @ 11:09:
Als je een nvidia kaart hebt kan je vanaf de 61.77 drivers tegenwoordig heel simpel tv-out toveren zonder je resolutie terug te draaien.
misschien moet je ipv 'cloning' gewoon gebruik maken van een tweede desktop... dan kan je de schermen onafhankelijk van elkaar instellen op resolutie...
Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...
je TV-out chip kán gewoon niet hoger dan 1024x768 aan, dat is heel normaal. Ik denk dat je eerder moet zoeken naar een oplossing voor al die vage bijverschijnselen, want dat hoort niet te gebeuren. Als je nou daar eens een lijst van maakt van wat er *precies* gebeurd, misschien kunnen we daar wat mee.
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Nou, zo veel is het niet, maar ik verlies dus mijn StyleXp, ik moet dan eerst een andere theme nemen, en daarna mijn oude om hem weer te activeren. Ik krijg mijn energie schema terug (beeld gaat op stand-by enz) ik krijg mijn windows geluidschema terug, en ook krijg ik weer een screensaver. Dat is wat ik merk, maar ik denk dat er wel meer dingen veranderen die ik niet zo snel kan opmerken.OnTracK schreef op 22 oktober 2004 @ 11:40:
je TV-out chip kán gewoon niet hoger dan 1024x768 aan, dat is heel normaal. Ik denk dat je eerder moet zoeken naar een oplossing voor al die vage bijverschijnselen, want dat hoort niet te gebeuren. Als je nou daar eens een lijst van maakt van wat er *precies* gebeurd, misschien kunnen we daar wat mee.
Verwijderd
Wat bedoel je met 'horizontale verschuiving'? Als je een film op je TV afspeelt, heb je die toch fullscreen op de TV? Bedoel je dat de film dan niet in het midden staat? Zet de driverinstellingen van de TV op 'overlay'. Dat werkte hier prima. Anders kun je het beeld verschuiven bij de TV-instellingen van je driver.sander-sp schreef op 21 oktober 2004 @ 13:12:
Ik had een probleem met het afspelen van divx films op mijn tv, ik kreeg dan horizontale verschuivingen. nu las ik hier ergens dat ik dan de resolutie van mijn pc beeldscherm terug moest zetten naar 1024x768. Dit werkte,maar het vervelende is dat dan meteen mijn StyleXp er mee ophoudt, en dat er een aantal windows instellingen gereset worden (ik heb dan bijvoorbeeld ineens weer een geluidsschema) weet iemand of het probleem met de divx films ook is op te lossen zonder terug te schakelen?
Als je bedoeld dat niet je hele desktop wordt weergegeven, dan komt dat omdat de TV-chip maar max 1024x768 kan weergeven. Hierdoor verschuift je bureaublad op je TV heen en weer. Hier was dat geen probleem omdat ik de film selecteerde op de monitor.
Afgezien van het feit dat ik mijn film nog niet helemaal goed op mn tv krijg (zonder overscan zwarte balken, en beeld te breed, met overscan stukje van beeld weg) krijg ik als ik mijn resolutie laat staan zoals hij is verschuivingen in mijn film... het zijn verstoringen, ik heb er al wat over gevonden op het forum, maar nog niet echt een oplossing (misschien is die er ook wel niet). ik wil dus eigenlijk mijn monitor op dezelfde resolutie laten staan, en toch normaal een film kunnen kijken op mijn tv. dit om de bovengenoemde redenen.Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 01:54:
[...]
Wat bedoel je met 'horizontale verschuiving'? Als je een film op je TV afspeelt, heb je die toch fullscreen op de TV? Bedoel je dat de film dan niet in het midden staat? Zet de driverinstellingen van de TV op 'overlay'. Dat werkte hier prima. Anders kun je het beeld verschuiven bij de TV-instellingen van je driver.
Als je bedoeld dat niet je hele desktop wordt weergegeven, dan komt dat omdat de TV-chip maar max 1024x768 kan weergeven. Hierdoor verschuift je bureaublad op je TV heen en weer. Hier was dat geen probleem omdat ik de film selecteerde op de monitor.
(ik hoop dat het probleem zelf nu wel duidelijk is
Dat is inderdaad een oplossing, wat meer moeite maar ok...zetje01 schreef op 23 oktober 2004 @ 22:22:
Laat je tv als extended desktop draaien. (is al gezegd)
nog 1 vraag, ik had ook de Rage3d tweak gedownload, maar het programmatje zelf werkt niet bij mij, ik krijg in het hoofdvenster alleen maar zwart, geen opties, gek genoeg in de andere vensters wel (custom resolution enz) iemand een idee?
Pagina: 1