Toon posts:

Geluidskaart + Minidisc

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heren en dames,

Wie kan mij helpen met de keuze van een goede geluidskaart in combinatie met een minidisc. Is het verstandig om een optische of digitale uitgang te nemen ?
ZO ja, welke kaart? een Xitel of een 1024 of toch een andere ?
Voorwaarde is wel dat ie goed compatible is en niet zo heel erg duur.

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de kaart ? De aansluiting ? En de prijzen ?

Thnx Phar

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

Er zit toch een digitale uitgang aan zo'n minidisc geval? Dan lijkt mij het zeer verstanding om ook een geluidskaart te halen met een digitale ingang. (misschien moet je die in en uit gangen omwisselen..ik zit totaal nie tin het minidisc gebeuren)

als je de mogelijkheid hebt en je wil hem gebruiken, dan moet je zeker digitaal gaan.
soundblaster/creative labs (whatever..all the same :)) is wel goed in ieder geval...er is nu ook liveware voor win2k dus het maakt allemaal niet meer uit.

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Jongen koop gewoon een SB Live Platinum, met SPDIF In/Out en Optisch In/Out voorin je kast!

Als je daar geen geld voor hebt moet je gaan analogen (ook niet slecht) Of een live value kopen (SPDIF out) evt nog een Coax -> optische converter (120,-)

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:50
Die Xitel schijnt voor bij een MD de beste en goedkoopste te zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Beetje duur ook, ik zoek een iets goedkopere oplossing.

Maar toch bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Jasper,

Ik heb me rotgereviewed en ik denk ook dat dat de beste oplossing is.

Welke MD zou je nemen ?
Oops verkeerde forum :)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Ik heb zelf een Terratec XLerate PRO, met daar optisch een Sony MZ-R30 aan hangen. Werkt perfect. Deze kaart kost zo ongeveer 175 piek. Als je goedkoper uit wilt zijn zou je de Guillemot Fortissimo kunnen kopen. Die kost nog geen 100 piek, en heeft ook een optische uit...

P.S. RdB, een portable MD heeft (meestal) alleen een optische ingang, homedecks hebben meestal ook een optische uitgang...

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Nee hoor, md=ook hardware toch..?

wil je een deck kopen of een portable ?

Als je een deck wilt hebben denk ik dat de sony qs MD 930 (uit m'n hoofd, kan er een nummertje naast zitten) wel goed is.

Portable zou ik voor de duurdere sony's of sharp gaan.

(persoonlijke noot -> Ik heb vorig jaar zelf al m'n minidisc-shit de deur uit gedaan omdat ik het toch niet zo handig vond...-> ik gebruikte het alleen met het uitlaten van de honden, in de auto en thuis alleen CD. binnenkort koop ik zo'n Mambox (Mp3-discman) voor onderweg).

Verwijderd

Topicstarter
Dan maar even een reviewtje van een fortissimo gaan lezen

thnx voor de tip, kan hem er zo standaard aangooien ? Geen rare kabelideetjes enzo ?

Ph

Verwijderd

Topicstarter
Obi-->

Ik reis nogal veel en ik hou van klein en licht. Die Mambo is me te groot. Heb je daar al reviews van ? Maat van me wil er namelijk ook eentje kopen.

Zat aan de nieuwe Sony Portable, de 90 ofzo te denken.

Ph

• Martijn
Ja, je moet hem natuurlijk wel met een glasvezelkabeltje aansluiten... :P :P :P

Verwijderd

Bij de conrad verkopen ze een kaartje met digitale i/o (opto+coax) voor maar 150 pieken, met een yamaha xg chip erop. Geen idee of het kwaliteit is, maar in ieder geval niet zo duur.

Voor speler/recorder zou ik voor een portable van sony gaan mz-r55 is wel gaaf, lekker klein.

Verwijderd

Ja die Yamaha is best goed.

Ik heb zelf een wat dure TerraTec kaart, maar er zijn op dit moment redelijk goede en goedkope kaartjes met DIG./OUT, TerraTec DMX kost geloof ik ook iets van rond de 200.-

En ik zou voor Optisch kiezen, want dat hebben de meeste portables en decks.
http://dit.is/super7

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:44

amphora

Websites & Fotografie

Ik lees hier over kaarten met een optische uit. Maar welke kaart heeft zowel uit als in?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Verwijderd

Terratec DMX moet je niet kopen. Heeft een huisgenoot van mij ook een half jaar geleden gedaan. Deed prima behalve dan de digitale in out. Je kon niet op 44,1 khz opnemen/afspelen, terwijl dat wel bij de product specs staat. Stond ook in de faq op de terratec site. Antwoord van terratec: Wordt opgelost in de volgende driver. Half jaar later (nu dus) is er nog steeds geen nieuwe driver. Die gasten van Terratec hebben gewoon een product wat nog niet af was op de markt gebracht, grote schande. Hij heeft hem nu geruild voor een sblive.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
Ik had precies hetzelfde probleem..... en ik heb een Terratec Xlerate Pro (met digitale optische uitgang) gekocht en ik heb een Sony MZ-R35 MD.....werkt gewoon perfect!

• Martijn
Pharao, die Fortissimo heeft ook een Yamaha chip, volgens mij dezelfde chip als op dat Conrad kaartje zit...

Verwijderd

Hi!
Ik heb de MD Sony MZ-R55... super ding! Duur, maar achhhhhhhhh... moest 'm hebben.

*** vergeten te melden ***

I.C.M. SB Live Platinum dit echt VET!! Bijde MZR-55 krijg je een optical kabetje erbij... werkt ont. goed!

Verwijderd

Ik had ook eerst een verouderde Pro kaart met die driver problemen, teruggegeven en toen de
EWS64XL genomen, die heeft zowel in als out digitaal...

Verwijderd

ehm de DMX van terratec heeft optisch in/out volgens mij, heel mooi kaartje lijkt me.

ik heb zelf een MDS-J530 aan mijn Live met opt. in/out daughterboard(via creative bijbesteld) dus een soort custom platinum. daarbij een MZ-E55 (de kleinste :D ) werkt perfect.

trouwens, als je een recorder koopt, koop dan geen MZ-R55, gaat niet lekker om met zijn batterijtjes, en kwaliteit is ook niet echt best. Neem dan een Sharp, die zijn ook kwalitatief heel goed.
mijn Live zit dus wel met Glasvezel, voor de nieuwsgierigen. op 48Khz om precies te zijn :)
Pagina: 1