Toon posts:

[Word] Op elke Pagina een andere Header&Footer? kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 624 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (word)file van 30 blz en daar wil ik op elke bladzijde een andere header&footer? kan dat? Als iemand iets weet :) 8)7

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

verdiep jezelf eens in de opties van word. bij kop en voettekst kun je secties maken. per sectie kun je dan andere koppen defineren. de rest kun je zelf uitzoeken.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Even een kleine toevoeging. Je maakt binnen de kop en voetteksten geen secties, maar die plaats je binnen de pagina. Dit kan je doen middels:

Insert --> Break

Vervolgens heb je daar verschillende break types, te weten:

Next Page
Continuous
Even Page
Odd Page

Wanneer je een break invoegt (van type: next page) neemt deze in eerste instantie degene van de vorige pagina over. Als je naar de 'header/footer' eigenschappen gaat kan je de button 'continue from next section' uitzetten. Hiermee kan je er dus voor zorgen dat je op elke pagina een andere header/footer hebt.

Mocht je alleen een beginpagina of een linker/rechter pagina anders willen, dan moet je dat doen via de pagina instellingen:

File --> Page Setup --> (tab) Layout

Daar kan je vervolgens voor de volgende header/footer layout opties gaan:

Different odd and even
Different first page

Mocht je verder gegevens als hoofdstukken/paragrafen willen invoegen dan moet je velden e.d. gaan verwerken in je header/footer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom niet in de eigenschappen van Header/footer? is dat onder custumize?
('continue from next section' uitzetten ?)

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:10

Sherlock

No Shit

Zo'n eindemarkering plaats je bij Invoegen -> eindemarkering. Dat heeft dus niet zo veel met de kop- en voettekst te maken, behalve dan dat je hem moet plaatsen als je andere kop- en voetteksten wil maken.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• sailor_ej
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12 10:33
Gebruik velden in je headers

bv: { STYLEREF "Heading 1" \* MERGEFORMAT }
DOCPROPERTY "naam"

etc

Hierdoor krijgt iedere pagina zijn eigen specifieke header

We cannot direct the wind, but we can adjust the sails

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 13:29:
Ik kom niet in de eigenschappen van Header/footer? is dat onder custumize?
('continue from next section' uitzetten ?)
Allereest moet je in de edit mode van de header/footer komen. Dit doe je middels:

View --> Header and Footer
Even een plaatje ter illustratie
Afbeeldingslocatie: http://piglet.lipscomb.edu/dlcs/tech/wordhelp/header_1.gif

Binnen de header/footer krijg je dan een extra toolbar, zie:

Afbeeldingslocatie: http://pdc.csusb.edu/sect03.gif

Mocht je dan een andere header/footer willen dan de vorige sectie moet je het knopje 'same as previous' uitzetten (in bovenstaande afbeelding is deze greyed out)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Even [Word] in de titel gezet, je hebt het niet over notepad, Vi of OpenOffice :P

Overigens is het op GoT gewoonte om iets meer inhoud te hebben in een topicstart, je hebt erg veel geluk dat mensen blijkbaar tog keer zoveel willen typen tov. dat ene zinnetje van jou ;)

Trouwens welkom :*

Echt elke anders: waarom dan per se een echte footer en niet bijvoorbeeld een tekstbox? Al is elke blz. een nieuwe sectie ook niet erg moeilijk te regelen natuurlijk. Of zit er enige logica in de footers, zoals paragraaf titels?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1