[Outlook] .pst toegang geweigerd ?

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik wil een .pst bestand terugplaatsen in Outlook na het formatteren van mijn pc en nu geeft ie aan dat ik niet voldoende rechten heb om de bestanden te openen. Terwijl ik gewoon de administrator ben van de pc (winxp pro) ... waar kan dat aan liggen en hoe los ik dit op ?

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-03 22:24

Joppy

Ajuparaplu!

vinkje uitzetten bij 'read only' in eigenschappen?

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op welk niveau wordt dat gezegd? NTFS? Zet de rechten dan even goed / doe take ownership (zie de WOS FAQ). Admin zijn zegt gelukkig niet alles ;)
Anders: wachtwoord op de pst?

edit:

Of ik denk te moeilijk 8)7 Zie inderdaad gewoon hierboven.

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 21-10-2004 12:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bertuss
F_J_K schreef op 21 oktober 2004 @ 12:10:
Op welk niveau wordt dat gezegd? NTFS? Zet de rechten dan even goed / doe take ownership (zie de WOS FAQ). Admin zijn zegt gelukkig niet alles ;)
Anders: wachtwoord op de pst?

edit:

Of ik denk te moeilijk 8)7 Zie inderdaad gewoon hierboven.
Nee je denkt niet te moeilijk wat het is idd NTFS ... zal ff kijken in de FAQ ... waar staat dat in de FAQ ? of lees ik er nu overheen ?
Joppy schreef op 21 oktober 2004 @ 12:09:
vinkje uitzetten bij 'read only' in eigenschappen?
Dat helpt dus niet geeft zelfde melding als ik dat probeer > niet genoeg rechten.

[ Voor 20% gewijzigd door Bertuss op 21-10-2004 12:26 ]

• Bertuss
Ik heb beide geprobeerd maar geen oplossing ... bij de hulp en ondersteuning staat het volgende:

To take ownership of a file, follow these steps:
1. Right-click the file that you want to take ownership of, and then click Properties.
2. Click the Security tab, and then click OK on the Security message (if one appears).
3. Click Advanced, and then click the Owner tab.
4. In the Name list, click Administrator, or click the Administrators group, and then click OK.
The administrator or the Administrators group now owns the file. To change the permissions on the files and folders under this folder, go to step 5.
5. Click Add.
6. In the Enter the object names to select (examples) list, type the user or group account that you want to give access to the file. For example, type Administrator.
7. Click OK.
8. In the Group or user names list, click the account that you want, and then select the check boxes of the permissions that you want to assign that user.
9. When you are finished assigning permissions, click OK.

Bij stap 2 loop ik al vast .... heb namelijk helemaal geen Security tab. Dusss ... maar baal er fix van, want al mijn outlook data heb ik zo opgeslagen. Dus dat zou dan allemaal verloren zijn :(

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb ik ook gehad.

.PST op CD-RW zetten, openen op een FAT16/32 systeem ZONDER Windows 2000 of hoger (dus geen XP, 2003 o.i.d.) in Outlook.

Opnieuw exporteren als PST, opslaan op die CD-RW en importeren op je eigen PC.

Tis een omweg, maar aangezien je SID weg is van je vorige installatie, probeer je nu met een ander SID te openen en dat mag niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Bertuss
MAX3400 schreef op 21 oktober 2004 @ 14:03:
Heb ik ook gehad.

.PST op CD-RW zetten, openen op een FAT16/32 systeem ZONDER Windows 2000 of hoger (dus geen XP, 2003 o.i.d.) in Outlook.

Opnieuw exporteren als PST, opslaan op die CD-RW en importeren op je eigen PC.

Tis een omweg, maar aangezien je SID weg is van je vorige installatie, probeer je nu met een ander SID te openen en dat mag niet.
En dat kan echt niet anders dan op die manier ? Ik ken niemand die een oud besturingssysteem heeft met FAT16/32 dusja dan kom je niet ver ...

Maar hoe voorkom ik dit gedoe voor een volgende keer ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bertuss schreef op 21 oktober 2004 @ 14:24:
[...]

En dat kan echt niet anders dan op die manier ?
Tuurlijk kan dat wel.

If XP Home > logon in safe mode als administrator en doe je rechtending daar
(uiteraard kijk je in de WOS faq hoe en wat).

If XP Pro: eenvoudig bestanden delen uitzetten en opnieuw proberen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je geen tabblad Beveiliging te zien krijgt, zou je even onder mapopties in Windows Verkenner moeten kijken. Je vindt daar 'Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)' en dat zou dan niet aangevinkt moeten zijn. Vanzelfsprekend mag je zelf even uitzoeken hoe dat in de Engelstalige versie heet ;)

Was weer eens een minuut te laat, zie ik :(

[ Voor 10% gewijzigd door Sander Schrier op 21-10-2004 14:37 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Bertuss schreef op 21 oktober 2004 @ 12:18:
waar staat dat in de FAQ ? of lees ik er nu overheen ?
Windows Operating Systems - FAQ
# Hoe kan ik "advanced security settings" enablen in XP?
+
# Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map?
=
\o/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bertuss
@ BackSlash32 & Trent

Werkt niet :( zelfde melding:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/bertuss/meldingoutlook.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Bertuss op 21-10-2004 14:54 ]

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-03 22:24

Joppy

Ajuparaplu!

Wat gebeurt er als je je pst file niet in Mijn Documenten neerzet maar in een andere locatie?
J:\weetikveel\backupcontactpers.pst maar dan wel met zonder spatie in het pad...

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Voor de duidelijkheid: je hebt nu genoeg NTFS rechten en bent eigenaar van het bestand?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

F_J_K schreef op 21 oktober 2004 @ 15:19:
Voor de duidelijkheid: je hebt nu genoeg NTFS rechten en bent eigenaar van het bestand?
Zoals ik het heb gelezen niet; hij heeft geformatteerd en opnieuw geinstalleerd. Dan wordt er een nieuwe SID gegenereerd voor elke user.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Wincenty
  • Laatst online: 13-11-2025
Kan je geen andere user aanmakken met alle rechten van dien (dus geef hem administrator rechten) Ken je doen bij beheer als je met je rechte muis knop op de deze computer drukt.
En vervolgens bij de nieuwe user kijken of je hem dan kan importeren ;)

Als dat niet helpt het zou kunnen dat je bestand nog corrupt is.
Jammer genoeg bestaat niks om een *.pst file te reparieren.
Tenmiste neit dat ik het weet.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

MAX3400 schreef op 21 oktober 2004 @ 15:38:
[...]

Zoals ik het heb gelezen niet; hij heeft geformatteerd en opnieuw geinstalleerd. Dan wordt er een nieuwe SID gegenereerd voor elke user.
Tuurlijk :) Maar hoe dat op te lossen staat lettelrijk in de WOS FAQ en dat is hier ook al een paar keer genoemd, dus ik wilde even weten of dat nu al gedaan was :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bertuss schreef op 21 oktober 2004 @ 14:48:
@ BackSlash32 & Trent

Werkt niet :( zelfde melding
duh.
Dan ben je nog steeds geen owner en/of heb je FC op dat bestand.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bertuss
Voor de duidelijkheid wat er in WOS FAQ staat heb ik veranderd, maar dat wil dus niet en andere dingen die genoemt zijn helpen niet. Wat joppy zei over in andere map zetten heb ik ff gedaan en nu geeft hij weer een andere melding namelijk : het bestand is geen bestand met persoonlijke mappen. Terwijl het gewoon een pst bestand is ... hoe kan dit nu weer ?

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Dat zou dus een corrupt bestand kunnen zijn...
Zoek op je harde schijf naar scanpst.exe, daarmee kan je corrupte pst bestanden repareren.

• Bertuss
Chrissels schreef op 23 oktober 2004 @ 20:48:
Dat zou dus een corrupt bestand kunnen zijn...
Zoek op je harde schijf naar scanpst.exe, daarmee kan je corrupte pst bestanden repareren.
wordt niet herkend en er kunnen geen gegevens gerepareerd worden, staat er ...

• Bertuss
Een ouder bestand heb ik wel met dit progje kunnen repareren dus ik heb wel weer een lijst met contactpersonen, maar die is verouderd :(

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04 18:36
Bertuss schreef op 23 oktober 2004 @ 20:57:
Een ouder bestand heb ik wel met dit progje kunnen repareren dus ik heb wel weer een lijst met contactpersonen, maar die is verouderd :(
Ik had pas exact hetzelfde. Heb toen een kopie gemaakt van outlook.pst, mijn backup hernoemd naar outlook.pst en dat op de plaats gezet waar mijn (nu gekopieerde) outlook.pst stond.

Vervolgens outlook starten: je hebt nu als het goed is je backupgegevens.. laatste stap is dan het importeren van je gegevens uit je gekopieerde outlook.pst

Beetje omslachtig, maar het werkte in mijn geval wel,...
Pagina: 1