Toon posts:

Asus P5AD2 Premium wifi probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

overlaatst een Asus P5AD2 premium aangekocht.
Bij deze zit wifi on-board.

Alles werkt goed, behalve de wifi.

Bij het moederbord zijn de drivers en utilities bijgeleverd. Wanneer ik de drivers voor wifi installeer vraagt hij na de installatie om te rebooten, dat gaat nog goed.
Na reboot start hij zen utilitie op om de wifi te configureren. Als ik dit doe gaat hij zoeken naar beschikbare draadloze netwerken, maar hier loopt het mis.
Hij blijft maar zoeken. De indicatie-led van wifi op de achterkant van het moederbord gaat als de hel tekeer. Het programma stopt niet en loopt dus vast.
Nadien kan ik men windows ook niet meer heropstarten en moet dus een systeemherstel uitvoeren.

Ik heb al geprobeerd een draadloos netwerk in dezelfde ruimte op te zetten (op de hoop dat hij die zou dedecteren), maar zonder resultaat.
Heb ook al de nieuwe update op de asus website geprobeerd, deze werkte ook niet :|

Besturingssysteem: WinXP (SP 2) (ook al zonder servicepack getest => zelfde fout)
RAM: 2x Corsair 512MG DDR2
CPU: Intel p4 3.2G socket 775 (niet overklokt)

Ik heb al gegoogled en op het forum gekeken, maar wegens het moederbord nog vrij nieuw is, heb ik geen oplossing gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 12:04 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

probeer de wireless zero configuration eens uit te zetten en dan methet tootltje van je mobo te proberen of met boingo wireless www.boingo.com

(start -> uitvoeren -> services.msc -> wireless zero configuration openen -> stopen ->opstarttype uigeschakeld)

[ Voor 29% gewijzigd door Romke op 21-10-2004 12:53 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
windows-2000 schreef op 21 oktober 2004 @ 12:52:
probeer de wireless zero configuration eens uit te zetten en dan methet tootltje van je mobo te proberen of met boingo wireless www.boingo.com

(start -> uitvoeren -> services.msc -> wireless zero configuration openen -> stopen ->opstarttype uigeschakeld)
Heb het geprobeerd, maar hetzelfde probleem.
Heb terug een systeemherstel moeten doen.

Zou het aan het mobo liegen? want ik vind verder op het internet geen probleem met wifi op de P5AD2.

• Blister
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Blister

Dat dan weer wel...

rh_flyboy: het ligt denk ik niet aan jouw mobo. Ik heb sinds afgelopen donderdag ook dit moederbord (alleen andere proc.: P4 3,4 Ghz en 2x Kingston 512 DDR2 geheugen reepjes) en kreeg dezeldfde fouten bij het configureren van het WLAN op het mobo. Moest ook systeemherstel doen en in veilige modus de wlan kaart uitschakelen.

Iemand anders die dit probleem ook heeft (gehad) ?

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-03 11:29
ik heb ook precies hetzelfde probleem. Er zijn ook nog geen driver updates. Op de meegeleverde cd staan dezelfde als op de site.
Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of het een algemeen bekend probleem is onder alle P5AD2's.

Heb net een mail gestuurd naar asus suport en hoop op een snelle reactie.

Heeft iemand het mss al aan de praat gekregen?

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik kan je niet echt helpen helaas, maar heb je al op de Duitse FTP van Asus gekeken? Daar staan meestal de nieuwste versies van utilities/bios'en. Zal idd wel dat je daar hebt gekeken. Maar toch voor de zekerheid.

En bios zal het ook wel niet wezen :S

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Blister
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Blister

Dat dan weer wel...

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 22:22:

Heb net een mail gestuurd naar asus suport en hoop op een snelle reactie.
Heb je al wat gehoord van Asus Support ?

Verwijderd

Na een weekend tobben, op zoek naar lotgenoten, en jawel hoor.
Problemen met het asus P5AD2 deluxe moederbord bij de installatie van wifi.

Het installeren van de drivers gaat nog goed maar na de geinstalleerde software en de reboot is het gedaan de wizard die na het booten opstart verwijderd de zojuist geinstalleerde drivers weer en de ellende is compleet.

Als er antwoord van asus komt laat het dan even weten thx

Nobly

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing is er jongens :)

Op de site van Asus kan je de drivers voor het nieuwe MB P5AD2-E downloaden.
De drivers van de wifi van dit MB werken ook o de P5AD2.

http://www.asus.com/suppo...5AD2-E%20Premium&Type=All

Verwijderd

Vreemd,

ik heb vrijdag het zelfde board gekocht. Eerste keer had ik inderdaad problemen. Bij wizard ging het mis. Toen windows opnieuw geinstalleerd en die eerste optie (QEF drivers ofzo???) van de asus CD niet geinstalleerd en toen helemaal geen problemen mee gehad.

Heb die driver update uit het vorige berichtje (nog) niet.

Verbinding tussen m'n PC's (met 1 "stenen" muur ertussen) is ECHT slecht alleen. In de andere PC heb ik een Asus WL138-g kaartje gepropt en had kunnen voorzien dat die te goedkoop was!

Heb wel verbinding, maar echt slechte snelheden (100kb/s). Moet nog maar es wat met de instellingen gaan klooien, maar afgelopen weekend genoeg lopen installeren enzo, dus voorlopig wel even genoeg van.
Pagina: 1