Toon posts:

monitor onscherp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Van het een op andere moment heeft mijn CRT monitor, een Iiyama Vision Master Pro 410, last van onscherpte en wel in het midden van het scherm.

Er zit als het ware een iets onscherpere verticale band in het midden, het beeld is daar onrustiger dan aan de randen. Het valt echter alleen op als je naar fijne lijnen of letters bekijkt.

Ik heb als test even een paar horizontale en verticale lijnen getrokken in paint en dan zie je dat deze onscherpte alleen optreedt in het horizontale vlak.

Ik snap niet hoe dit ineens kan :?
Ligt het wel aan de monitor en is het niet de videokaart?
Trouwens in het bios is er weinig van te merken, maar ja daar is de resolutie ook anders.

Kan iemand me helpen?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Probeer eens andere resoluties in Windows.
Je kunt de monitor niet op een andere PC aansluiten :?
Degauss al geprobeerd ? (Heel kleine kans dat degauss werkt)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe lager de resolutie hoe minder er van de onscherpte te zien is, op een resolutie van 1600 bij 1200 is het het ergst.

Heb net even gezocht op dit forum en heb ontdekt om in het service menu van de monitor te komen. Daar kan je meer instellen en een van de instellingen daar is 'DBF-Para', wanneer ik deze lager zet wordt hij weer scherper.
Weet jij of iemand anders mischien wat deze instelling precies doet?

Toch wel raar dat hij opeens zo onscherp geworden is.
Ouderdom? Misschien moet ik m daarom iets bijregelen.

Zal straks een andere videokaart proberen.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Heb je soms grote speakers bij je monitor staan (ergens in de buurt)? Dan zou ik die wat verder weg zetten. Je moet er namelijk voor zorgen dat je geen hardware die grote magnetische velden opwekken vlakbij je CRT monitor staan, die worden erdoor beinvloed.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen grote magnetische velden in de buurt
speakers die enigzins in de buurt staan zijn magnetisch afgeschermd ;)