Ik zit nu al een tijdje te werken met XML en XSLT, maar blijf toch steeds op 1 probleem stuiten. Ik heb een XML document dat er bijvoorbeeld zo uit ziet:
en wat ik graag wil krijgen is:
of, bijvoorbeeld voor een textarea:
Bij een textarea heb ik het nu gedeeltelijk opgelost door gebruik te maken van CDATA (dit werkt in XHTML, en dus kan ik gewoon de hele nodeset in CDATA blokken plaatsen), maar nu wil ik gebruik maken van XStandard, en die vereist dat je de content in een attribuut plaatst.
Ik heb al diverse dingen geprobeerd, zoals het gebruik maken van <xsl:attribute> en daar de nodeset in kopieren, het plaatsen van de nodeset in een variable en deze kopieren/plakken, maar het gewenste effect wordt niet bereikt.
XML:
1
2
3
4
| <?xml version="1.0"?> <document> <element>Lorem ipsum <element /></element> </document> |
en wat ik graag wil krijgen is:
XML:
1
2
3
4
| <?xml version="1.0"?> <document> <content value="<element>Lorem ipsum <element /><element>" /> </document> |
of, bijvoorbeeld voor een textarea:
HTML:
1
| <textarea><element>Lorem ipsum <element /><element></textarea> |
Bij een textarea heb ik het nu gedeeltelijk opgelost door gebruik te maken van CDATA (dit werkt in XHTML, en dus kan ik gewoon de hele nodeset in CDATA blokken plaatsen), maar nu wil ik gebruik maken van XStandard, en die vereist dat je de content in een attribuut plaatst.
Ik heb al diverse dingen geprobeerd, zoals het gebruik maken van <xsl:attribute> en daar de nodeset in kopieren, het plaatsen van de nodeset in een variable en deze kopieren/plakken, maar het gewenste effect wordt niet bereikt.
i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels