/me zoekt een UPC

Pagina: 1
Acties:

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18
Aangezien ik de laatste tijd ERRUG veel last heb van doorslaande stoppen omdat de kerstboom kortsluiting veroorzakt heb ik maar besloten om een UPC te kopen (Uniteruptable Power Source, je weet wel zo'n kastje waardoor je PC niet meteen uitgaat..)
Als het even kan moet ie 2 Pc's (waarvan 1 standby), 1 Monitor en een hubje ongeveer 5 á 10 minuten in de lucht kunnen houden..
Nou staat er niks in de pricewatch en ik heb totaal geen verstand van die dingen..
Dus.. Wie kan mij helpen?

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

bedoel je geen ups?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:41

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja hij bedoelt UPS.
Maar eigenlijk is een UPS geen consumenten oplossing hoor. ALs je stroom echt 'instabiel' is kun je daar beter naar laten kijken. IN nederland zitten we gewoon met een ZWAAR stabiel netwerk....

Verwijderd

Yo,

APC maakt hele goede UPS-en (vanaf zo'n 200,-). Wij hebben er ook een op het werk.
Belkin heeft ook het een en ander aan power protection.

Checkout:

APC

Belkin

BTW: IBM verkoopt ze trouwens ook

Verwijderd

Als de kerstboom de oorzaak van de storingen is, zal ik de oplossing hierin gaan zoeken.
Dus niet de rest beschermen tegen de kortsluiting, maar de kortsluiting verhelpen. Da's veel effectiever.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:37
Voor 2 pc's is de APC Back-ups 650 zeer geschikt. Let wel op dat het hier gaat over 650 WA, volgens APC kun je daar voor 0,65*650 = 420 watt aan hangen (dit geldt voor al hun modellen).

Kijk ook op www.apcc.com voor meer info.

Mijn pc (goed gevulde bigtower, maar geen extra fans enzo) verbruikt 65 watt. Inclusief monitor (iiyama 17") is dat ongeveer 165 watt.

• Tim
Op zondag 31 december 2000 16:34 schreef Rembo het volgende:
Als de kerstboom de oorzaak van de storingen is, zal ik de oplossing hierin gaan zoeken.
Dus niet de rest beschermen tegen de kortsluiting, maar de kortsluiting verhelpen. Da's veel effectiever.
Ja duh, maar daarom valt nu 300x per dag de stroom uit..

• ThePriest
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Waar gaaaaat dit over?
Gewoon die hele fucking kerstboom je huis uitflikkeren. Of in elk geval de verlichting. Of wou je een UPS voor elk electronisch apparaat in huis zetten?

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 17:49

riffey#4

aka Beever#4

Wanneer gaat die kerstboom de deur uit? Nog 1 of 2 dagen geduld en je bespaart een hoop geld.
En volgend jaar december koop je voor 5 tientjes kersboomverlichting.
Bespaar je nog steeds een hoop geld ;)

• Tim
De kerstboom gaat het huis niet uit weant het een buiten kerstboom van 3 verdiepingen hoog en die staat de hele winter aan, vergeet dat hele kerstboom gedoe dan maar :)
Ik zoek gewoon een UPS om me PC en me server voor 10 á 15 te laten draaien..
Capiche?

Verwijderd

upc - chello :r, je moet nooit zeggen dat je upc wilt.. dat is fout... .. je wilt een ups :)

• Tim
is foutje :)

Verwijderd

IK WIL UPC!!!
alles is beter dan kaasemAARS :r

• Tim
Het wordt lekker oftopic geloof ik :)

Ik ga waarschijnlijk voor de APC Backup 650mi dan maar, of de 700 maar daar kan ik de prijs niet van vinden.. (Ik weet niet OF ik de wel wil vinden :P)

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 17:03 schreef Timpie2000 het volgende:

[..]
Ja duh, maar daarom valt nu 300x per dag de stroom uit..
Doe daar dan wat aan, zou ik zeggen. Dat is echt de enige juiste oplossing.
Als de accu van je auto niet bijlaad, ga je 'em toch ook niet steeds aanduwen? Dan laat je toch het systeem controleren/repareren :? Dus nu ook, met je UPS, kom nou, je weet waar de storing zit, doe er dan wat aan.

• _Cyber_
  • Laatst online: 02-08 22:22
Koop een diesel aggregaat, dan kan je je hele kamer er op hangen. :)(of de kerstboom |:( )

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op dinsdag 02 januari 2001 23:09 schreef _Cyber_ het volgende:
Koop een diesel aggregaat, dan kan je je hele kamer er op hangen. :)(of de kerstboom |:( )
ja, duh, maar een diesel aggregaat is niet snel genoeg om stroomuitval op te vangen, als je een dieselaggregaat gebruikt voor stroomuitval dan doe je dat altijd in combinatie met een goeie UPS. (de UPS geeft je ff tijd om de aggregaat te starten.)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 14:45
Op woensdag 03 januari 2001 00:52 schreef Aaargh! het volgende:

[..]
ja, duh, maar een diesel aggregaat is niet snel genoeg om stroomuitval op te vangen, als je een dieselaggregaat gebruikt voor stroomuitval dan doe je dat altijd in combinatie met een goeie UPS. (de UPS geeft je ff tijd om de aggregaat te starten.)
Dedicated aggregaat voor je pc? Die koolmonooxide vergiftiging moet je dan maar voor lief nemen ;)

• _Cyber_
  • Laatst online: 02-08 22:22
Kijk....... Ritch snapt het ;)

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Pagina: 1