Netwerkkaart verdwijnt compleet van computer

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 13:50
Ik heb een probleem met m'n Asus Wl-100g draadloze netwerkkaart.
Hij verdwijnt om de paar dagen helemaal. Zelfs uit apparaatbeheer is hij verdwenen. Zoeken naar nieuwe hardeware heeft geen zin en opnieuw proberen te installeren ook niet. Windows ziet hem gewoon niet.
Enige oplossing is dan de kaart in een ander PCI-slot te doen...erg irritant dus.

Ik heb als moederbord een Asus A7v600, processor is AMD Athlon, Win Xp geinstalleerd.

Heb al wat rond gezocht maar weinig info gevonden. Hebben jullie tips? :/

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Ik weet zeker dat ik gisteren precies hetzelfde probleem heb gelzen, probeer ff de search. sorry heb de link nie meer....

Verwijderd

Svennos86 bedoelt deze denk ik: Netwerkkaart verdwijnt

We houden het wel even bij dit topic :)

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 11:46:
Svennos86 bedoelt deze denk ik: Netwerkkaart verdwijnt

We houden het wel even bij dit topic :)
JAAAAA! :D _/-\o_

• Niek_
Heb een nieuw topic gestart omdat in het vorige topic de starter geen informatie meer gaf en het daarom allemaal een beetje in de vergetelheid raakte. Heb zoveel mogelijk info gegeven als ik heb.

Moet er nog wel bij vermelden dat de netwerkkaart niet verdwijnt als de computer aan staat. Hij verdwijnt alleen als de computer uit is geweest en dan nog niet altijd... Hij verdwijnt maar 1 keer per 10 keer opstarten ofzo.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

geprobeerd om windows te herstellen??
of om windows opnieuw te installeren?
spyware/adware/malware/virussen scannen geprobeerd?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

heel windows opnieuw installen......... :'(
Zo lust ik er ook nog wel een paar :)
Weet je zeker dat je de laatste drivers gebruikt. (van de asus website)

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 16:10

BFS

Rude awakening

Bios flash? Als het gebruiken van een ander pci slot wel werkt zou het kunnen dat je Bios voor deze problemen zorgt.

Ik zou dit trouwens pas doen nadat je de nieuwste drivers geinstalleerd hebt en dit probleem nog houdt. Controleer trouwens even of je wel de Asus drivers gebruikt en niet de standaard Windows XP mee geleverde drivers (mocht het zo zijn dat het apparaat automatisch herkend en geinstalleerd word)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Niek_
Stuurprogramma is wel van Microsoft. Zal de laatste drivers eens downloaden van de site van Asus. Hoop dat het werkt. Laat het zsm weten.
windows-2000 schreef op 21 oktober 2004 @ 12:44:
geprobeerd om windows te herstellen??
of om windows opnieuw te installeren?
spyware/adware/malware/virussen scannen geprobeerd?
Zit er inderdaad niet op te wachten om heel Windows opnieuw te installeren. Staat me trouwens wel iets van bij dat ik eerst de Asus drivers gebruikte en nu die van Microsoft. Hoop dat dat het probleem oplost....
Heb geen spyware/adware/malware/virussen op m'n computer, virusscanner is up to date en net nog een systeemscan gedaan. Ook Ad-Aware vind niks

[ Voor 36% gewijzigd door Niek_ op 21-10-2004 13:38 ]

Pagina: 1