WL-330G + WL-138G

Pagina: 1
Acties:

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vraag:

Ik draai XP-Pro, en hab altijd @home internet gehad, via UTP. Nu wil ik draadloos, dus heb op advies van Alternate.nl een Asus WL-330G Acces Point, en een WL-138G Wlan kaart gekocht, en geïnstalleerd.

Dit zou volgens de boekjes Plug en Play zijn, maar dat valt dus vies tegen. De Wlan kaart (mijn pc) ziet de AP wel, maar maakt geen verbinding. De lampjes e.d. op de AP branden dat hij wireless is, ik zie hem dus ook, maar kan geen verbinding maken.

Wie helpt?

Ik heb niets te melden.

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 13:50
Je ziet de router dus wel met je netwerkkaart maar kan geen verbinding maken?
Wat voor een melding krijg je als je probeert verbinding te maken?

• joeltje
  • Niet online
Ik gebruik het config programma van asus hiervoor, en die geeft geen melding, hij connect gewoon niet.

Ik heb niets te melden.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

probeer de ingebouwde mogelijkheden van XP eens..

enne..

heb je de netwerkkaart misschien op ad hoc staan?
dat wil ook nog wle eens voorkomen

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• joeltje
  • Niet online
Nope staat niet Ad Hoc. Ik zal vanavond de boel eens de-installeren en met de XP optie gaan kl**tviolen..

Denk dat ik de utp er maar weer ff bijsteek, zodat ik iig www heb :9

Ik heb niets te melden.

• joeltje
  • Niet online
niemand een extra adviesje :?

Ik heb niets te melden.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
meestal kun je met de software die bij de accespoint zit, inloggen op de accespoint en bepalen wat hij moet gaan doen... heb je dat al geprobeerd?

• joeltje
  • Niet online
Nou, dat is nou dus net het probleem, ik kan geen verbinding maken, dus niets configgen :(

Ik heb niets te melden.

• joeltje
  • Niet online
nou, met alleen XP dus ook niet. Af en toe krijg ik verbinding, maar dan moet ik wachten op een ip-adres, en dat krijg ik niet. Opnieuw verbinden is dan dus ook niet mogelijk....

wie helpt???

Ik heb niets te melden.

Verwijderd

Kicken doen we hier niet binnen 24 uur. Ik zie je dat al twee keer doen; gelieve ermee op te houden. Als je iets aan je post toe wilt voegen kan dat met de editknop.

• joeltje
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 19:11:
Kicken doen we hier niet binnen 24 uur. Ik zie je dat al twee keer doen; gelieve ermee op te houden. Als je iets aan je post toe wilt voegen kan dat met de editknop.
Sorry, of had ik dit ook in een wijziging moeten doen 8)7

Ik heb een systeem beheerder besteld voor morgen, kijken we wel ff verder.

Bedankt voor de hulp iig tot zover _/-\o_

edit:
It works. Doe maar dicht.

Blijkt idd dat ik eerst de ap direct aan de pc moet configgen, alles op dhcp gooien. dan pas aansluiten op moden, en voila.

ps.: zo beter JSS :>

[ Voor 20% gewijzigd door joeltje op 23-10-2004 09:58 ]

Ik heb niets te melden.

Pagina: 1