Veel problemen eer pc wil booten.

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Nu zit ik al een tijdje met het probleem, maar de laatste tijd wordt het steeds erger en erger. :'( Als ik m'n pc wil booten, krijg ik vanaf het winXP scherm blauwe verticale strepen over heel men scherm, ipv dan het scherm te zien om aan te melden is men scherm bezaaid met blauwe vierkantjes en reboot hij. Meestal gebeurt dit nadat de pc een hele tijd niet een staat. :? (bv. 1 nacht of zo). Na vele keren proberen boot ie dan uiteindelijk toch. Eens hij opgestart is, draait ie wel als aan zonnetje.

Eerst even men specs:
-barton 2600+
-abit kd7a
-4 case fans (met kleurtjes :) )
-2 writers
-HD=seagate barracuda 120 giga
-geforce fx5900XT
-voeding: 300 watt aopen :(

De pc boot wel meteen als ik bv. een writer uitschakel of zo. Dan doet ie het enige tijd, dan moet ik weer iets uitschakelen.... Momenteel is enkel nog VGA en HD aangesloten. :/

Ik verdenk de voeding:
-12 volt: 1.73-1.58 (idle-stressed; als ik bv me vga overckclok daalt hij tot 1.58)
-3.3 e 5.0 zijn stabiel.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ben al aan het uitkijken naar nieuwe voeding, en mss kan ik deze avond een andere proberen. (loop namenlijk stage in pc winkel }) )

[ Voor 3% gewijzigd door Frigolamptje op 21-10-2004 11:28 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Dus booten met zo min mogelijk devices lukt, dus alleen hd, video en alles wat op je mobo zit. Lijkt me namelijk idd een voltage probleem.

Oja, regel wel een goede voeding :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Wat had je gedacht van de OCZ 420watt >:) . Maar deze moet ik elders bestellen, ga nu mss een zalman 400 watt meenemen om te testen. Enkel die blauwe strepen en zo; kan dit iets met de video kaart te maken hebben? Of enkel dat hij te weinig stroom krijgt?

Trouwens, deze morgen moest ik hem heel kaal booten, en moest dan nog verscheidene keren proberen. Dus lukken is een relatief woord. ;)

Verwijderd

Inderdaad, koop een richtige (Duits woord :P) voeding, van rond de 70/80 pleuro!

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
300watt is bar weinig idd, ik heb nog een oud systeem staan van zeker 2-3 jaar oud en daar zit al een 350watt in. je moet zeker 400-450watt pakken, kan je zeker vooruit

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ben al aan het uitkijken naar nieuwe voeding, en mss kan ik deze avond een andere proberen
Gewoon doen :) GoT is ervoor als je er écht niet meer uitkomt.
Voor de rest verwijs ik je natuurlijk naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.